2013-09-13, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av igelkotten85
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/941893_622645574435816_181369831_n.jpg

Det va ju en skön skara öststats-luder , är det ludret med grön tröja och soft air gun som är en av GM?

Det stämmer!! Han kom in i rättssalen med en filt över huvudet men blottade sig i några minuter. Smutsig människa!!
Citera
2013-09-13, 23:57
Medlem
Midnights avatar
Koskensnorva! Tänk till nu! Du är manipulerad och förd bakom ljuset!

Citat:
Ursprungligen postat av Koskensnorva
Jag känner båda tjejerna som gjorde detta och tycker oerhört synd om BO och anhöriga..Båda blev nerdrogade och tvingade till att lura offret, dock så fick jag genom telefon-konversationer se att mannen var ute efter sex-köp vilket var helt fel. Men! jag vill bara säga att båda tjejerna mår oerhört dåligt efter händelsen och att dom inte ville skada BO på något sätt överhuvudtaget, utan blev "tvungna" av GM, att göra som han sa.
Återigen, tankar till anhöriga samt BO. R.I.P.

Nu får du väl ta och ge dig! Klart att alla inblandade ljuger och förringar sin egen roll i gärningen. Det är standardförfarande, en psykologisk försvarsmekanism som går ut på att man inte vill se sig själv som ond. Samt att man inte vill sitta i fängelse. När de förringar sin egen del i brottet och du lyssnar så ansvarsbefriar du dessa människor, du gör dem till offer! Då behöver de inte förändra någonting, behöver inte arbeta med sig själva, och kan göra liknande saker igen. Killar ljuger lika mycket bara att du fallit för de klassiska, du tror på dem för att de är tjejer och tjejer är alltid offer för en mäns ondskefulla planer och står alltid under förtryck från dessa män. Tjejer har lättare att gömma sig bakom det där oskyldigt naiva, att de inte förstod. Att de inte ville o.s.v.

Tror du på allvar att en tjej som bor på HBV-hem, glorifierar droger, vapen och en gangsterlivsstil. Har tidigare brottslighet och som du själv säger ett långt missbruk. Tror du att hon inte tog drogerna själv? Hon har varit väldigt aktiv i detta brott. Utan henne hade inte brottet kunnat ske. Det var inte heller första gången för någon av tjejerna att begå ett rån! Samma för hennes yngre kompis, hon umgås med denna tjej trots att hon utan tvekan känner till hennes värderingar och vilken livsstil hon bejakar, för att hon själv bejakar den kriminella livsstilen. Tycker det är häftigt!

Det säger de självklart inte efteråt! Efter att en person blivit mördad!

Hade de velat dra sig ifrån att lura och råna folk fanns det gott om tillfällen.

Ska skulden ligga hos någon annan än tjejerna själva kan du lägga den på föräldrarna för det är de som ska fånga upp riskbeteenden hos sina barn och försöka få dem på rätt bana igen. Men tjejerna ska inte ansvarsbefrias för det! De är fortfarande de som utfört brotten.

Citat:
18 åringen hade rejäla drogproblem och fick även 16 åringen att få detsamma och hon var ju färsk då och reagerade inte på samma sätt som en "erfaren rökare". Så hon hade ju trott hela tiden att det bara var en dröm. Hon hade rökt gräs och druckit samt tagit en hel del piller, dock vilka vet jag inte..

Reagerade inte som en erfaren rökare? Va? Hon blev hög helt enkelt för hon själv tog droger. Alla blir höga när de drogar sig. Trodde hon att det var en dröm? Du skämtar med oss va? Tror du på det skitsnacket? Fyfan, hoppas du inte får egna barn, eller att detta är dina barn för då förstår jag att det gott åt helvete för dem. Du försöker ju inte ens lyssna kritiskt när de pratar. Du hade tagit parti, bildat dig en uppfattning, redan innan du talade med dem och använda allt de sa för att bekräfta den uppfattningen.

För dig som aldrig tagit droger kan jag berätta att "det blir inte som en dröm" och ju fler dagar man kör desto mer tolerans utvecklar man (bortsett från tjack, där blir man mer och mer skadad (mest virrig) men ändå inte som i en "dröm".) Visst blir man avtrubbad, hämningarna släpper, du kanske blir lite tankspridd och ofokuserad men du har fortfarande koll på vad du gör. Det är inte så att alla som tar droger hamnar i en dröm och rånar folk utan att förstå vad de gör. Samtidigt väljer man själv om man vill fortsätta ta droger eller inte. Vem som helst som tar droger rånar inte folk! Det är aktivt val du gör men visst trubbas du av för konsekvenserna. Många många tar droger utan att begå rån eller andra brott.

Ett undantag är om du drabbas av en psykos, det är relativt ovanligt och brukar gå över snabbt. Det förekommer dock! Men det finns ingenting som talar för att hon haft en psykos. Dessutom har jag aldrig hört någon beskriva en psykos som en dröm. Tvärtom, den som har en psykos vet inte om det och det är just det som är det problematiska med psykoser! Den som får en psykos upplever sig helt klar i huvudet.

"Allt var som en dröm" är kanske den sämsta bortförklaringen jag någonsin hört. Men du svalde den utan att ifrågasätta!

Citat:
Det har jag tyvärr ingen aning om, det ända jag vet är att dem inte ville skada BO utan bara tjäna lite pengar som dom sen skulle kunna köpa gräs för. 18 åringen har i stort sett varit "boss" över 16 åringen, det är hon som fått drogberoendet att börjas för 16 åringen. Skulle inte riktigt kunna kalla det "liga" utan mera ett snabbt pengasätt. Så du menar att alla som försökt köpa sex utav tjejerna ska höra av sig och säga vadå?.. Tänk efter lite. Men försök förstå tjejerna. Dom ville inte skada honom.

Självklart ville de inte skada honom! De villa bara komma över lite stålar för att köpa gräs! Det måste vi ju förstå! Vi måste i alla fall försöka förstå!

De har alltså begått minst två rån varav det ena slutade som mord... Och vi ska känna förståelse för dem? På riktigt. Du skämtar med oss?

De upprepar grova brott och är misstänkta för två rån varav ett grovt samt Mord och du tror de inte är en liga? Vad tror du mörkertalet ligger på då? Du säger själv att detta är inte något som brottsoffren (ja, jag syftar på männen som luras och rånas) inte gärna kontaktar polisen för.

16-åringen började själv med droger! Hon visste vad sina vänner höll på med och sökte sig till dem och rökte själv. Nu försöker du ansvarsbefria igen! Herregud! 16-åringen verkar ju vara en jättemysig tjej som inte behöver förändra något i sitt beteende. Som t.ex. impulskontroll, social träning, empatisk förmåga, problemlösning i sociala sammanhang, konsekvenstänkande m.m. Hon behöver inte ens behandling för sitt drogmissbruk då hon inte skulle ta droger om det inte vore för hennes kompisar. Suck! Hoppas innerligt att du inte har barn!

[quote=Koskensnorva|45219366]
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Alltså, det är som sagt inte olagligt att sälja sex, så när väl pengarna är betalda så kan BO inte göra så mycket än att vända ryggen och gå. Tar han till våld så åker han dit på det. Ger någon dig pengar på gatan och du tar dom kan ju inte du åka dit på bedrägeri ändå? Nej, föräldrarna fanns men tyvärr hade dom ingen koll på att detta skulle hända såklart..

Du tror det är ok att ta andra pengar? Vad är det för fel på dig? Detta är ett utstuderat brott där de gett sig på personer i en utsatt ställning för att minska risken att "åka dit". Eventuellt har de även utnyttjar 15-åringens unga ålder i samma syfte. För att göra det ännu mer skamligt för brottsoffret och minska risken att han anmäler. Det är alltså en grym och utstuderad brottslighet som krävt en hel del planering!

Självklart kan man inte ta andra pengar! Tror du det själv? Det skulle kunna röra sig om bedrägeri men i detta fall var det inte bedrägeri! Det var rån! De var nämligen medvetna om att killarna helt enkelt försöker ta tillbaka sina egna pengar (jo du har rätt till det! Man får faktiskt inte stjäla även om du inte har fattat det ännu) så skulle de ha en backup som skulle hoppa fram. Och så fort våld eller hot om våld kommer in blir det rån vilket var hela planen. Av någon anledning har du inte fattat att det är rån detta handlar om. Du tror att killarna bara ger bort pengar och inte har rätt att ta tillbaka dem? Man får inte gå iväg med andras pengar. Hur dum i huvudet är du?

Jag ber om ursäkt för de många personangreppen, jag sjunker sällan så lågt i debatter men jag blir fan förbannad när jag läser dina försvarstal och hur du helt okritiskt bara tror på allt tjejerna sagt till dig. Du verkar tycka mer synd om tjejerna som är rånarna än killen som blev mördad. Tjejerna har varit väldigt aktiva i brotten och nyckelpersoner för att göra brottet möjligt! Hur kan du inte se det?

Du kommer säkert blir arg på mig men jag hoppas du i alla fall börjar reflektera lite mer kritiskt på detta och inte sväljer allt med hull och hår, för det har du gjort! Du har lyssnat på allt de sagt och inte ens försökt tänka själv! Tjejerna har manipulerat dig och du gjorde det alldeles för lätt för dem. Jag tror du skadar tjejerna mer än hjälper dem genom att du tror på dem utan att ifrågasätta. Du är medberoende! Sjukt medberoende och står du tjejerna väldigt nära, så att du hjälper dem att komma på fötter t.ex. för att du är anhörig då måste du söka professionell hjälp själv, få lite feedback på dina tankar. Annars kommer du stjälpa mer än hjälpa dessa tjejer.
Citera
2013-09-14, 00:03
Medlem
Någon mer än jag som reagerade på Oisins krönika i dag om hur himla synd det var om tjejerna som faktiskt fått sitta i häkte i flera timmar?
Det var alltså hans fokus. När någon dött.

Jag kan tycka att det är klart mer tragiskt att tjejerna redan som 15-åringar sannolikt är så sjuka att dom aldrig kommer kunna vara en del av samhället. I alla fall inte på den närande delen.
Givetvis är de bara misstänkta för rån nu och lär väl släppas och förmodligen inte ens få ett straff förrän i 20-30-årsåldern då man efter år av missbruk, samhällssnyltande och i värsta fall ett par bastard-ungar lyckas döda sin partner med kniv på fyllan.

Det känns som en sannolik utveckling.
Häng ut hororna rejält, för något riktigt straff kommer de inte få.
Citera
2013-09-14, 00:04
Bannlyst
Läste precis AB qrtikel av juden Oisin Cantwell, han tyckte så synd om barnet den 15 åriga slynan som hjälpte arab helvetet & balt avskummet begå mord. Get the fuck out here..jävla jude propaganda artikel försöka manipulera läsarna pöbeln att tycka synd om den lilla slynan. Fy fan för Sverige, spyr på skiten
Citera
2013-09-14, 00:04
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Nu får du väl ta och ge dig!

Tror inte hen tror/tycker så här egentligen, utan att det är någon som -- av någon anledning -- vill skyla över GM:s beteende. Ungefär som ärkesvinet Cantwell i Aftonbladet.
Citera
2013-09-14, 00:08
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Någon mer än jag som reagerade på Oisins krönika i dag om hur himla synd det var om tjejerna som faktiskt fått sitta i häkte i flera timmar?
Det var alltså hans fokus. När någon dött.

Har skrivit en del i saken i denna tråd:
https://www.flashback.org/sp45221100
https://www.flashback.org/sp45222749
https://www.flashback.org/sp45223384
https://www.flashback.org/sp45225251
Citera
2013-09-14, 00:30
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stooler
Som brukligt på Flashback så avrättas misstänkta GM´s skoningslöst långt innan de hamnar i en rättssal. Jag känner en av de misstänkta ganska väl (AM, som jobbar på dagis). Killen är ostraffad, varken röker eller dricker, det starkaste han tar är portionssnus. Omtyckt av barnen, föräldrarna och kollegorna. Har han begått det här brottet skall han givetvis straffas. Men jag har en stark misstanke om att det isf var en jäkla massa otur inblandat. AM är långt ifrån våldsam, en stor och snäll nallebjörn är vad J A G känner honom som!

Gulligt.. men nu har han medverkat till en annan människas död. Kanske känner du inte honom så bra som du tror? Oturen bestod i att BO gjorde motstånd skulle jag tro. Så då går man, som det fega kräk man är, fler mot en då man inte hanterar situationen. Ostraffad innan? Anmäld för något innan?
Citera
2013-09-14, 00:34
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Gulligt.. men nu har han medverkat till en annan människas död. Kanske känner du inte honom så bra som du tror? Oturen bestod i att BO gjorde motstånd skulle jag tro. Så då går man, som det fega kräk man är, fler mot en då man inte hanterar situationen. Ostraffad innan? Anmäld för något innan?

Björnar har ju faktiskt gått överstyr ibland, till och med små svartbjörnar. Men snäll, nja, det verkar liksom inte så...
Citera
2013-09-14, 00:38
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Björnar har ju faktiskt gått överstyr ibland, till och med små svartbjörnar. Men snäll, nja, det verkar liksom inte så...

Ja men björnar går på instinkt. De här svinen går på planering för att tjäna ett ekonomiskt syfte. Snälla... nej, fega skulle jag säga.
Citera
2013-09-14, 00:46
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Tjejerna har inte varit med på våldet. Dom skulle lura av offret pengar och häktningsgrunderna har enbart med rån inte våld, så det är väl ganska tydligt vad dom angett.

Männen häktas båda misstänkta för mord i Solna tingsrätt, och en 18-årig flicka har häktats misstänkt för att ha rånat mannen.
En 15-åring är misstänkt för rån, men häktas inte.
– Flickorna skulle lura av honom pengar, under förevändningen att han skulle köpa sex. Planen var aldrig att det skulle leda till våld, säger 18-åringens advokat, Clea Sangborn, till Aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17463027.ab

Båda tjejerna har varit föremål för LVU och den yngste nyligen och då med både paragraf 2 och paragraf 3. Det blev HBVhem för hennes del, och det är trasiga gränslösa tjejer som börjat en bana som småkriminella med lite droger och andra småbrott.
Förhoppningsvis blir det en läxa för livet eller så blir man tungt kriminell för det blir oftast inget mellanting.

Åh skulle dom "bara lura av offret lite pengar"? De båda flickornas LVU´n är ju jävligt misslyckade om dom röker på och rånar folk, tycker du inte? Advokaten säger vad klienten uppger, "nej det var inte meningen", betyder det att det stämmer med verkligheten? Innan du svarar vill jag att du betänker dina resonemang i andra trådar...

"Börjat med lite droger och andra småbrott"? En människa har dött, har du missat det? Varför? För att dessa två tjejer har lockat dit honom i tron att han ska få ligga mot pengar. "Lite droger" i detta fall är cannabis, flödder och alkohol. Det är inte nybörjarskit det MrsMagoo. Då har man rökt på ett tag. Man kan kallas för missbrukare faktiskt och jag skulle gissa att det är en av anledningarna till att dessa sockertoppar varit föremål för LVU. Eller vad tror du?
Citera
2013-09-14, 00:54
Medlem
Bilder på de inblandade?
Citera
2013-09-14, 00:57
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
"Lite droger" i detta fall är cannabis, flödder och alkohol. Det är inte nybörjarskit det MrsMagoo.

Sansa dig. Säga vad man vill om cannabis och -- kanske framför allt -- alkohol, men det handlar väl just om typ det? (Och det säger jag alltså inte som stöd till den s.k. inkörsportsteorin.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in