2013-09-15, 01:21
Medlem
Evil-Ernsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
I denna artikel antyds att det var flickornas idé, och att männen sen involverades.
Allt enligt "källa".
Är detta scenario helt omöjligt?

Varför skulle detta vara omöjligt? Att tjejer rånar helt utan mäns inblandning är ren fakta och att de kan ha kört på det i ett eller flera fall innan de insåg att det skulle kunna förenkla brottet med hjälp av manlig hjälp med att skrämma offret är väl självklart. Ifall de kvinnliga GM och de manliga kände varandra långt innan eller kom i kontakt med varandra "kort innan" det första "samarbetet" är väl frågan. De berörda tjejerna i detta fall verkar vara långt ifrån oerfarna duvungar, de verkar ha ett litet register med både domar, beslut, diagnoser, drogmissbruk och behandlingshem. Så varför skulle de inte haft en hel del skit och erfarenhet i bagaget och sedan "förädlat konceptet" med hjälp av manliga bekanta?!?
Vill man vara cynisk så skulle man kunna fråga sig ifall tjejerna typ lockade i någon nivå med sin kvinnliga fägring de manliga GM att hjälpa dem. Att män ofta tänker med fel hjärna i fel situation är tyvärr alls ingen nyhet, i flera aspekter.
Senast redigerad av Evil-Ernst 2013-09-15 kl. 01:28.
Citera
2013-09-15, 01:39
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
I denna artikel antyds att det var flickornas idé, och att männen sen involverades.
Allt enligt "källa".
Nej, snarare tvärtom. Det kan nog absolut vara som så att det är tjejerna som har "startat" detta och som ligger bakom planeringen.

Isåfall så visar det ju bara än mer vilka jävla WT-tjejer dessa två är. Sen har de mage att sitta i rätten och gråta och tycka synd om sig själva som om dom vore några jävla duvungar.
Citera
2013-09-15, 01:46
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
För att vara sp gammal att du själv hunnit skaffa barn är du förvånansvärt dålig på läsförståelse.

Dessa damer har inte börjat med rånmord....... De har hållit på länge redan innan detta hände. Om du kunnat läsa hade du vetat att de häktade samt den nu släppta 15åringen faktiskt också är misstänkta för rån den 4 september, det offret hade större tur än deras offer dagen efter då han kom undan med livet i behåll och alltså kunde tala med polisen.

Tjejerna har varit grovt kriminella långt före denna händelse.

Jag säger ingenting om dina åsikter när det gäller wellwellwell... MEN...

Var någonstans har du läst eller sett eller hört att dessa båda tjejer hållit på länge med
rånmord? Det dom också är misstänkta för hände väl dagen innan mordet. Finns säkert
några fall innan det, men då får du definiera "länge".

Du får också gärna precisera "grovt kriminella".

Och jo, jag HAR läst i alla fall det mesta av tråden, men att dessa tjejer (och männen
då också antar jag) skulle ha pysslat med någon form av rånmördande tidigare har jag
inte sett. Eller syftar du på att dom har pysslat med mindre grov brottslighet för att
sedan sluta i detta grova brott? I så fall är jag med dig.
Citera
2013-09-15, 01:50
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Nej, snarare tvärtom. Det kan nog absolut vara som så att det är tjejerna som har "startat" detta och som ligger bakom planeringen.

Isåfall så visar det ju bara än mer vilka jävla WT-tjejer dessa två är. Sen har de mage att sitta i rätten och gråta och tycka synd om sig själva som om dom vore några jävla duvungar.

Du börjar med en gissning, en teori, för att sedan i andra stycket behandla det som en sanning.

Det kan absolut vara så att den ena eller båda tjejerna planerat det hela. Men innan vi faktiskt
vet detta så kan det ju också vara så att dom möttes, männen plockade BO och tjejerna drog.
Men det vet vi inte. I det läget förstår jag om dom gråter, även om det inte gör dom oskyldiga.
Citera
2013-09-15, 01:53
Medlem
Citat:
Allt enligt "källa".

Fullt möjligt och sannolikt, det här var planerat och lyckades dagen innan, dock utan blodspillan den gången.
Brottet utfört i samförstånd och att tjejerna nu försöker komma undan med att de sprang etc tror jag inte alls på. En fråga som då blir påkallad är hur rånoffer no1 uppfattade flickornas roll och hur det rånet gick till händelsemässigt, sprang de den gången också.. det kan besvara en del av deras roll.

Att offret skulle dödas var givetvis inte planerat men de stötte på fel kille som blev heligt förbannad och strid uppstod. Hur/vem som dödade killen är förmodligen inte det lättaste att reda ut om man inte finner bindande tekniska bevis, ingen lätt uppgift med 4 mtGM.
Citera
2013-09-15, 01:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
15 åringen har väl tagits om hand av socialtjänsten och är inte häktad. Det är inte så att man håller barn på 15 häktade.

Inga gissningar här, tack!
Har tjejen tagits hand om socialtjänsten?
Senast redigerad av PallasaAthena 2013-09-15 kl. 02:10. Anledning: Ändrat från killen till tjejen för fan!
Citera
2013-09-15, 01:55
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Du börjar med en gissning, en teori, för att sedan i andra stycket behandla det som en sanning.

Det kan absolut vara så att den ena eller båda tjejerna planerat det hela. Men innan vi faktiskt
vet detta så kan det ju också vara så att dom möttes, männen plockade BO och tjejerna drog.
Men det vet vi inte. I det läget förstår jag om dom gråter, även om det inte gör dom oskyldiga.

Äntligen en vettig kommentar bland allt skräp som åsikter om halsar som ska skäras av till luder och horor. Händelseförloppet är ganska okänt än så länge, och rån ska handla om våld samt hot.
Frågan är om det ens rör sig om det i slutändan.

Varför får dessa tjejer så förbannat mycket skit då det faktiskt är två betydligt äldre killar som är häktade för just mord.

Jag tror för egen del att ingen av dom hade tänkt mord innan, men att det sluta med att killarna mördade sexköparen.

Dom har säkert lurat flera och låtsats sålt sex, men efter dom fått pengarna har dom väl stuckit bara.
Det är ju en blåsning och inte direkt rån i mina ögon, om man då inte har sagt hit med pengarna eller så slår vi ner dig typ. Har man hotat tidigare offer eller hur har det gått till?

Åklagaren är för snabb att sätta rubriceringen och förlorade i domstolen då det gäller tjejerna.
Citera
2013-09-15, 02:02
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad

Jag har inte behandlat något som en sanning. Bara som en teori.

Sen tycket jag i vilket fall som helst att dom sitter jävligt bra där dom sitter nu. Tror inte för en sekund att de är så pass oskyldiga så att det tillnärmelsevis berättigar dem att sitta och tyck-synd-om-mig gråta i rätten. Även om jag givetvis inser att kulturberikarna (läs invandrarpacket) säkerligen har det största ansvaret för själva "avslutningen" av brottet.
Citera
2013-09-15, 02:16
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Äntligen en vettig kommentar bland allt skräp som åsikter om halsar som ska skäras av till luder och horor. Händelseförloppet är ganska okänt än så länge, och rån ska handla om våld samt hot.
Frågan är om det ens rör sig om det i slutändan.

Varför får dessa tjejer så förbannat mycket skit då det faktiskt är två betydligt äldre killar som är häktade för just mord.

Jag tror för egen del att ingen av dom hade tänkt mord innan, men att det sluta med att killarna mördade sexköparen.

Dom har säkert lurat flera och låtsats sålt sex, men efter dom fått pengarna har dom väl stuckit bara.
Det är ju en blåsning och inte direkt rån i mina ögon, om man då inte har sagt hit med pengarna eller så slår vi ner dig typ. Har man hotat tidigare offer eller hur har det gått till?

Åklagaren är för snabb att sätta rubriceringen och förlorade i domstolen då det gäller tjejerna.

Fast eftersom en person ska ha rånats på samma sätt utan dödlig utgång så handlar det ju inte om att dom har tagit pengarna och gått därifrån.

Citat:
Mordet på den 32-årige mannen, en tidigare egenföretagare från en av Stockholms närförorter, ska ha begåtts den 5 september. Rånmisstankarna gäller en liknande händelse dagen innan, den 4 september.

- Det första var ett fullbordat rån, med samma tillvägagångssätt som vid rånmordet dagen efter, säger Lars Byström, polisens presstalesman.

Citat:
– Någon dag innan blev en annan man misshandlad på precis samma plats, säger en källa.

– När han kom dit för att träffa flickorna dök plötsligt de äldre killarna upp ur buskarna och hoppade på honom.

Det offret ska också ha blivit rånat.

Hoppa på honom tolkar jag som att ett visst mått av våld eller hot om våld har använts och att det inte bara vart tal om att ta pengarna och vända på klacken
Senast redigerad av GeneralPoop 2013-09-15 kl. 02:20.
Citera
2013-09-15, 02:29
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Fast eftersom en person ska ha rånats på samma sätt utan dödlig utgång så handlar det ju inte om att dom har tagit pengarna och gått därifrån.

Hoppa på honom tolkar jag som att ett visst mått av våld eller hot om våld har använts och att det inte bara vart tal om att ta pengarna och vända på klacken

Säger en källa vilket inte är polisens uppgifter. Så det återstår att se vad som skett.
Oavsett är det tragiskt, men källor på AB är väl kanske inte det jag litar på mest.
Ja, dom har ju medgivit rån så det är väl kanske så att dom hotat offren.
Citera
2013-09-15, 02:36
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Säger en källa vilket inte är polisens uppgifter. Så det återstår att se vad som skett.
Oavsett är det tragiskt, men källor på AB är väl kanske inte det jag litar på mest.
Ja, dom har ju medgivit rån så det är väl kanske så att dom hotat offren.

Nej, kanske inte den bästa källan, men nånstans så måste man ju även titta lite på hur det utförs. Till att börja med, en rätt avskiljd plats. Två personer dyker upp ur buskarna. Redan där skulle jag känna mig rätt hotad, speciellt om någon samtidigt ville ta mina pengar.
Sen ser jag det som rätt otroligt att under hela det här utförandet så har inte ett enda hot uttalats. Men absolut, Aftonbladet och deras källor behöver inte vara den bästa källan, men det är i alla fall nån sorts källa.
Citera
2013-09-15, 02:36
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Tänk själv Om du velat lura någon ut i en skogsdunge för att råna denne personen. Du vill självklart inte att denne ska anmäla rånet. Utger du dig för att vara 20 eller 15 då? Svaret är ju givet. Jag hade nog till och med dragit av några år till exempelvis uppgett 12 år

Bara en idiot hade ju sagt att den är 20 när målet är att offret inte ska anmäla.

Det har redan framkommit i tråden att 15-åringen utgav sig för att vara 19. Länk till hennes Badoo-konto finns i tråden. Hon söker där "män 18-29 år".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in