2013-09-13, 20:18
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Jag kan varmt rekommendera den så testa om du får chansen. Fastnade inte för någon av deras andra dofter utan de var väl rätt trista har jag för mig. Tyckte kanske att City Oud var skaplig men inget jag skulle köpa.
Fick hem samples från Dueto idag. Tycker personligen inte att Golden Boy var så mycket att hänga i gran, so to speak. City oud doftade som en bättre version av Atelier Cologne's Rose Anonyme. Den tredje jag testat idag var Citiver, vilken jag gillar. En av de bättre vetiver jag testat faktiskt, Mycket trevlig

Btw, ni som beställt samples från Heeley... hur lång tid tog innan lev?
Citera
2013-09-13, 20:26
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Btw, ni som beställt samples från Heeley... hur lång tid tog innan lev?
Gick snabbt, tror det tog 3-5 dagar ca.
Citera
2013-09-13, 20:45
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Gick snabbt, tror det tog 3-5 dagar ca.
Åfan, imorgon har det gått 2 veckor. Samples jag beställt efter det har jag fått hem. Ogilla.
Citera
2013-09-13, 20:55
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Åfan, imorgon har det gått 2 veckor. Samples jag beställt efter det har jag fått hem. Ogilla.
Kanske är det där med de nya reglerna. Jag beställde ju Back to Black och den har varit på "center of export" i Frankrike i tre dagar nu utan någon statusuppdatering...
Citera
2013-09-13, 21:19
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Kanske är det där med de nya reglerna. Jag beställde ju Back to Black och den har varit på "center of export" i Frankrike i tre dagar nu utan någon statusuppdatering...
När jag köpte min IB från frankrike i Maj var den på "center of export" i ca 2 veckor utan uppdatering, tog runt 3 veckor totalt... Trodde det var nån strike eller nåt först men vem vet, de kanske inte orkar jobba där nere, bara äta massa ostar och dricka vin och skumpa
Citera
2013-09-13, 21:19
Medlem
3rds avatar
Citat:
Men gällde inte det bara UK? Vid samma tidpunkt beställde jag från luckyscent och det fick jag hem i tisdags. Dueto var grymt snabba. Knappt en vecka även att frimärket var stämplat i förenade araberimiten...
Citera
2013-09-13, 21:42
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
När jag köpte min IB från frankrike i Maj var den på "center of export" i ca 2 veckor utan uppdatering, tog runt 3 veckor totalt... Trodde det var nån strike eller nåt först men vem vet, de kanske inte orkar jobba där nere, bara äta massa ostar och dricka vin och skumpa
När jag beställde en Frederic Malle för något år sedan fick jag den på mindre än en vecka. Jag tror ändå att det kanske kan ha något att göra med de nya reglerna, som kanske börjar gälla lite mer och mer runt om i världen nu.
Citera
2013-09-13, 21:48
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
När jag beställde en Frederic Malle för något år sedan fick jag den på mindre än en vecka. Jag tror ändå att det kanske kan ha något att göra med de nya reglerna, som kanske börjar gälla lite mer och mer runt om i världen nu.
Jag tror det kan ha att göra att parfym, iaf från UK, måste ske med Expressfrakt och med Lastbil (dyrare variant än "standard") men många företag är ovilliga att köra/erbjuda detta. Escentual som jag köpte min LIDGE ifrån har löst det iaf... Cheapsmells är som bekant beläget i Guernsey och går inte att direkt jämföra med, annars vet jag inga andra UK hemsidor som har en säker och pålitlig frakt, som även levereras inom acceptabel tid.

Jag tror fortfarande allt detta än så länge bara gäller uk OCH/ELLER flygplanstransport... skickas sakerna med lastbil blir det aldrig problem.
Citera
2013-09-13, 22:01
Medlem
3rds avatar
Citat:
Trodde det var nån strike eller nåt först men vem vet, de kanske inte orkar jobba där nere, bara äta massa ostar och dricka vin och skumpa
Fördomar? Har alltid fått grymt snabba leveranser.
Citera
2013-09-13, 22:02
Medlem
vanwilders avatar
Tänkte beställa hem en dagtid och en kvällstid parfym.
Kvällstid har jag valt Calvin Klein Euphoria Intense, luktar gudomligt!
Någon som säger emot ?

Som "dagparfym" har jag tänkt mig "Rocky Mountain Wood DSQUARED²", verkar riktig bra enligt de flesta på basenotes och fragrantica.
Men har inte testat/luktat den än.
Tycker ni att den passar att användas dagligen för skolan/jobb osv. (18år f.ö) ?
Citera
2013-09-13, 22:07
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Fördomar? Har alltid fått grymt snabba leveranser.
Fördomar är inte fördomar utan anledning som man brukar säga.

Faktum är att det tog 2 veckor innan paketet ens rörde sig för min del, det har stått stilla i 3 dagar för Irrbloss, det har inte dykt upp hos dig ännu och det har gått 2 veckor... det verkar vara ett samband senaste tiden med parfymleveranser från FRANCE
Citera
2013-09-13, 22:36
Medlem
3rds avatar
Citat:
Fördomar är inte fördomar utan anledning som man brukar säga.

Faktum är att det tog 2 veckor innan paketet ens rörde sig för min del, det har stått stilla i 3 dagar för Irrbloss, det har inte dykt upp hos dig ännu och det har gått 2 veckor... det verkar vara ett samband senaste tiden med parfymleveranser från FRANCE
Well, beställde även från MFK efteråt och det fick jag i tisdags. Det kanske handlar om otur helt enkelt.

Och när nu IB kom på tal igen... grymt sugen på att dra en beställning på Ambre Topkapi. Testat av den länge nu, grym doft
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in