2013-09-13, 20:27
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DadoPrso
Det är intressant att se alla fantasifulla förklaringar om hur mordet gått till. Faktum är att ingen av er kan presentera en rimlig förklaring av brottets skeende.

Jodå, flera rimliga förklaringar har presenterats, förklaringar som dessutom finner stöd i utredningen. Det är du som vägrar presentera ett skeende eftersom du inte ännu bestämt dig för vem som är gärningsman.

Vad sanningen är vet bara gärningsmannen och är det inte du så är din gissning lika god som någon annans. Sätt dig inte till doms över andra och deras åsikter. Din åsikt är din och du har inte mer rätt än någon annan även om du verkar lida av svårartad hybris. Kom igen nu, gör som de andra i tråden och uttryck dig i jag-form och försök vara lite ödmjuk.

Jag fick såna förhoppningar efter ditt senaste svar, då tyckte jag faktiskt att du bemötte mina argument någorlunda vettigt. Men nu är du tillbaka på tonårsnivån igen, kom igen, du kan ju bättre, motivera åtminstone varför du tycker något. Annars blir det bara spam.
Citera
2013-09-13, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
Jag tror hon gör det för att PK ropar utifrån garaget att något allvarligt hänt med Gustaf. Eftersom Annika inte vet hur länge hon kommer att bli kvar ute i garaget, och är utbildad inom matlagning stänger hon av ugnen, ifall hon behöver åka iväg med Gustaf till sjukhuset och eftersom hon inte vill att maten i ugnen ska fatta eld under tiden.

(Även om man är utbildad inom matlagning)

- Har A tillräcklig sinnesnärvaro att tänka på mat när någon annan en hennes man ropar eller påkallar uppmärksamhet.

Ja, frågan det. jag funderar på är om PK gör det "här" efter en plan eller gör det efter hur det blir. PK tar ett verktyg och attackerar G. Sedan ut i bilen - hämtar bössan. gömmer den inne någonstans i garaget... hämtar sedan A... Vinkelslipen i beredskap när båda är undanröjda?

Tror du han har planerat detta från början, tillvägagångssättet?

Känns som det är lite mycket för en halvblind, halvdöv gubbe
som inte har klocka på armen, eller pejling på tid överhuvudtaget.
Senast redigerad av amaguard 2013-09-13 kl. 20:32. Anledning: var kommer stavfelen ifrån..
Citera
2013-09-13, 20:34
Medlem
DadoPrsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thewinner6
Motiv för mord tror jag ej på,däremot att det rann över när han kanske nekades låna,Gustav kanske ville ha tillbaka gammal skuld , kanske helt enkelt sa att nu får du fan skärpa dig och ta tag i din ekonomiska situation så här går inte att hålla på,för de flesta vet att ekonomin är katastrof.Tror även att hagelbössan låg i bilen den aktuella dagen.Som sagt varför ett tydligt motiv?

Om det inte handlade om mord och om bössan redan låg i PK:s bil hur förklarar du då åklagarens påstående att PK åkt hem för att hämta sitt vapen?
Citera
2013-09-13, 20:37
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Uppenbarligen tänker jag mer än dig. Du verkar inte ha begåvats med den del av hjärnan som möjliggör logiskt tänkande...

PK har haft ett enormt behov av pengar i åratal. Bankens kredit var redan uppsagd. Utmätningen var oundviklig. Inget tyder på att Gustav hade pengar i kassaskåpet. Varför skulle PK helt plötsligt anta att Gustav förvarade en förmögenhet där?
Vem fan har sagt att han förväntade sig en "förmögenhet" där?
Han var nöjd med betydligt mindre än så i läget som var, en 25 000 spänn hade fanskapet
kunnat hålla sig flytande med ett litet tag och och det var en summa i den storleksordningen
som han sannolikt trodde G förvarade hemma i något av kassaskåpen.

Det var ett större arv förresten som A fått en tid dessförinnan om jag minns rätt nu.
PK kan med den kännedomen ha utgått ifrån att man hade en bra hög med sedlar därhemma.

Väldigt vad du går an i afton förresten...på dåligt humör så här i fredagskvällen...?

edit: Det här är en person som är kapabel att mörda sin egen mor och kan nog vara
beredd att ta död på folk för vilka skitsummor som helst.
Senast redigerad av Grandioso 2013-09-13 kl. 20:45.
Citera
2013-09-13, 20:39
Medlem
DadoPrsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outsider-Man
Tycker ju också att detta rykte (som det var till en början) verkade väldigt tillförlitligt. Men är det det nu verkligen? Efter 9 månaders tänkande. Fattar att han menar att han nu tänkt över saken och kommit fram till att "det måste vara den dagen". Kunde han verkligen inte räknat på det redan i januari-februari när polisen började fråga om PK?! Han måste ju ha insett att hans vittnesmål var synnerligen viktigt. Hur mycket är det värt nu egentligen? JAG vet inte. Nån som VET och inte bara HÄVDAR att man vet..?

Han var oerhört osäker vilken dag han sett PK i första förhöret men stensäker i domstolen. Detta visar att hans vittnesmål är totalt otillförlitligt. Det är inte möjligt att förstärka sitt minne över tid utan minnet försämras bara. Omfattande forskning bekräftar detta.
Citera
2013-09-13, 20:40
Medlem
DadoPrsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atte.T
OM PK är skyldig tror jag inte att det är beloppets storlek som är avgörande. Det är nog mer den smärta han känner när han blir sviken av någon som är hans vän.

Och hur skulle Gustav ha svikit honom? Många har vägrat att låna ut pengar till PK utan att de mördats.
Citera
2013-09-13, 20:45
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Vem fan har sagt att han förväntade sig en "förmögenhet" där?
Han var nöjd med betydligt mindre än så i läget som var, en 25 000 spänn hade fanskapet
kunnat hålla sig flytande med ett litet tag och och det var en summa i den storleksordningen
som han sannolikt trodde G förvarade hemma i något av kassaskåpen.

Det var ett större arv förresten som A fått en tid dessförinnan om jag minns rätt nu.

Väldigt vad du går an i afton förresten...på dåligt humör så här i fredagskvällen...?

Gustafs och Annikas bouppteckningar finns i Tilläggsprotokollet. Där framgår deras tillgångar. De fanns faktiskt en del tillgångar.
Citera
2013-09-13, 20:45
Bannlyst
Citat:
Och hur skulle Gustav ha svikit honom? Många har vägrat att låna ut pengar till PK utan att de mördats.

Ja, och några har han mördat, mamman slutade hjälpa honom ekonomiskt och hennes sambo tex grannen ville inte heller låna ut mer osv
Citera
2013-09-13, 20:46
Medlem
countrychicks avatar
Citat:

Och en del som vägrat HAR mördats.
Citera
2013-09-13, 20:47
Medlem
DadoPrsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Allt - ditt lilla troll.

Finns inget i FUP som tyder på att ME har ngt med detta att göra öht. Polisen har garanterat kontrollerat hans utsaga med telefonslagning, men den delen ligger i slasken eftersom den infon således är totalt irrelevant för detta fall.

Skärp dig.

Vad då allt? Finns massvis som tyder på att ME är en tänkbar GM. Kan du inte läsa? Hur kan du garantera att polisen kontrollerat detta? Har du inte tillgång till slasken så ska du bara hålla käften...
Citera
2013-09-13, 20:51
Medlem
Citat:
Uppenbarligen tänker jag mer än dig. Du verkar inte ha begåvats med den del av hjärnan som möjliggör logiskt tänkande...

PK har haft ett enormt behov av pengar i åratal. Bankens kredit var redan uppsagd. Utmätningen var oundviklig. Inget tyder på att Gustav hade pengar i kassaskåpet. Varför skulle PK helt plötsligt anta att Gustav förvarade en förmögenhet där?

Ville kasta massa skit på dig men ska hålla mig och inte sjunka ner till de lågbegåvades nivåer. Vad menar du med helt plötsligt? Menar du att ha redan innan skulle varit där och snott pengarna? Förklara dig! Jag har nog fan läst bägge FUP:erna men är väldigt tveksam om du gjort detsamma. Om du läser och ändå missar de pengar han faktiskt har fått in på sina konton genom åren. Läget var mer akut än någonsin ekonomiskt, och du hävdar att han inte behövde några pengar. åtmidstone jag tänker skippa dina inlägg i fortsättningen, eftersom det är totalt meningslös att resonera med ett litet barn.
Citera
2013-09-13, 20:53
Medlem
DadoPrsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atte.T
Tror att PK kommer att hävda att han inte själv har uppgett sitt konto till Skatteverket. Han skyller nog på KFM, dvs att de har lämnat ut hans kontonummer.

Men det borde vara ytterligare ett indicium i rätt riktning för åklagaren.

Han kan ha glömt att han uppgett kontonummer för Skatteverket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in