2013-09-11, 23:05
Medlem
DadoPrsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
Gustav kände sig inte helt säker de sista dagarna enligt vittnena. Hotet gentemot honom är verkligt enligt vissa figurer i förundersökningsprotokollet.
Lät polisen verkligen det vara p.ga att Gustav av någon annan anledning haft lite blod på PK:s vapen?
Tjänstefel - anyone?

Det är väl detta jag hävdat och stångat mig blodig för under en längre tid i den här tråden. Som ett resultat av detta har man attackerat mig och kallat mig allehanda öknamn. Man har tom hävdat att jag trollar och är släkt med PK. En del har påstått att jag bara är ute efter att sabotera och andra att min agenda varit att flytta undan fokus från den riktiga gärningsmannen, dvs PK.
Få har velat bemöta mina invändningar på ett seriöst sätt. Uppfattningen om PK:s skuld är hårt cementerad i tråden och många inlägg som kritiserar utredningen och introducerar alternativa gärningsmän möts med foliehatts-kommentarer, nonchalans och rena lögner.
Citera
2013-09-12, 08:04
Medlem
Wooloomooloons avatar
Citat:
Gustav kände sig inte helt säker de sista dagarna enligt vittnena. Hotet gentemot honom är verkligt enligt vissa figurer i förundersökningsprotokollet.
Lät polisen verkligen det vara p.ga att Gustav av någon annan anledning haft lite blod på PK:s vapen?
Tjänstefel - anyone?

Mig veterligen har han enligt vittnesmål inte någonstans uttryckt att han känt sig osäker.
På ett ställe nämns ett telefonsamtal som någon avlyssnade på en båt. Där uttryckte Gustav förvåning. Kan ha varit vad som helst, att Sasso skällde eller att Annika slarvat bort sin sminkväska inför resan.
Citera
2013-09-12, 08:14
Medlem
Wooloomooloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooloomooloon
Mig veterligen har han enligt vittnesmål inte någonstans uttryckt att han känt sig osäker.
På ett ställe nämns ett telefonsamtal som någon avlyssnade på en båt. Där uttryckte Gustav förvåning. Kan ha varit vad som helst, att Sasso skällde eller att Annika slarvat bort sin sminkväska inför resan.

Det kan naturligtvis ha haft med PK att göra. Säg att Annika ringde och sa att PK varit hotfull/bett att få låna pengar.

Många på Öland känner sig osäkra på grund av PK.
Jag VÄDJAR till alla som vet något att träda fram och VITTNA. Jag har själv lämnat tips till polisen och detta togs på högsta allvar, ju fler dess bättre.
Citera
2013-09-12, 08:49
Bannlyst
Är det någon som vågar sig på en gissning när branden anlades, i samband med morden eller i gryningen dagen efter?
Citera
2013-09-12, 09:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jorick
Är det någon som vågar sig på en gissning när branden anlades, i samband med morden eller i gryningen dagen efter?
I samband med morden skulle jag tro. Kanske körde gm Gryningspyromanens trick med ett ljus i en acceleratorindränkt toarulle?
Citera
2013-09-12, 09:08
Medlem
Citat:
Tjänstefel - anyone?

Enligt de allra flesta i FUP har BO inte känt sig hotade. Men det finns någon eller några som uppger att de har upplevt att de har sagt att de har känt sig lite hotade. Men, som sagt, de flesta uppger att de inte har känt till något hot.

Trollet har drivit linjen att det är hyresgästen på Pelles som har hotat BO. Jag tänker att eftersom BO varit så öppna med hur situationen har varit på Pelles med uteblivna hyror m.m. (se utdrag nedan ur FUP med en kollega) så hade BO troligen pratat med väldigt många om eventuella hot om sådana hade förekommit.

Citat:
Det Annika pratade om på jobbet rörde Gustaf, hunden och mannen som hyrde Pelles verkstad. Inget annat. Det var väldigt mycket om Pelles och hon var väldigt uppretad. (...) Henrik såg henne aldrig eller hörde henne vara upprörd som om hon var rädd för något eller någon. Hon pratade väldigt mycket och var väldigt arg när det gällde Pelles och Henrik fick uppfattningen att Annika och Gustaf bråkade väldigt mycket med mannen som hyrde där. Hon sade bland annat att han inte betalade hyran. (...)

Vid ett tillfälle hörde Henrik Annika säga vid ett tillfälle när det gällde Pelles " I helgen kommer Gustaf och då jäklar ska dom få. Dom vet inte vilka vi är så dom får passa sig". Annika utvecklade inte vad hon menade med det så Henrik har ingen aning om vad saken gällde. Det var som sagt väldigt mycket och alltid något om Pelles. Om kronofogden och om att affären skulle tömmas. Tillslut lyssnade man inte, säger Henrik. Han har aldrig hört Annika säga att hon har varit utsatt för några uttalade hot.
Sid 692
Citera
2013-09-12, 09:11
Medlem
Quarrels avatar
Nu är den där j-kla bloggaren igång igen. http://www.rättegång.se/flakebole/ Det är kört, inget blir gjort idag heller.
Citera
2013-09-12, 09:45
Medlem
Wooloomooloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nu är den där j-kla bloggaren igång igen. http://www.rättegång.se/flakebole/ Det är kört, inget blir gjort idag heller.

En synpunkt. Alla de som vet något och inte vittnar får skylla sig själva om PK frias och kommer ut igen.
Citera
2013-09-12, 10:09
Bannlyst
Citat:
En synpunkt. Alla de som vet något och inte vittnar får skylla sig själva om PK frias och kommer ut igen.
Ligger mycket i vad du säger. Är du orolig?
Jag har missat, vad består nya tilläggsprotokollet av?
Citera
2013-09-12, 10:21
Medlem
Ragathas avatar
Citat:
Det kan naturligtvis ha haft med PK att göra. Säg att Annika ringde och sa att PK varit hotfull/bett att få låna pengar.

Många på Öland känner sig osäkra på grund av PK.
Jag VÄDJAR till alla som vet något att träda fram och VITTNA. Jag har själv lämnat tips till polisen och detta togs på högsta allvar, ju fler dess bättre.

Du verkar inte vara ute efter att få ditt RÄTT gärningsman utan verkar vilja sätta dit PK till varje pris.
Jag har följt tråden och läst FUP:en o att PK är där han är, är för mig ett mysterium. Öborna verkar mer ha bestämt sig i förhand (eller önskar) vem som är den skyldige.
Citera
2013-09-12, 10:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ragatha
Du verkar inte vara ute efter att få ditt RÄTT gärningsman utan verkar vilja sätta dit PK till varje pris.
Jag har följt tråden och läst FUP:en o att PK är där han är, är för mig ett mysterium. Öborna verkar mer ha bestämt sig i förhand (eller önskar) vem som är den skyldige.
Mig veterligen är åklagaren fastlänning...
Citera
2013-09-12, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragatha

Det är inte öborna som har bestämt att PK är skyldig. Åklagaren har valt att åtala PK. Som grund för åtalet har ett material på tusentals sidor presenterats. Enligt min åsikt så är rätt man som är häktad. Det finns tillräckliga indicier för att fälla PK. Det är ingen slump att det som PK gör den 13 december sammanfaller med hur situationen var hemma vid samma tidpunkt. Ekonomin i smått ( Stockholmsresan), ekonomin i stort (KFM är på väg att utmäta huset) och inte minst: Lotta är arg !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in