2013-09-13, 16:57
Medlem
Grytters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Tycker jag låter klokt. Såg inte riktigt vad som var så extraordinärt med den där Carmina-kängan. Galway däremot... i te.x. det här utförandet, det är grejer det (går ju att nästan förstöra den helt också).

Problemet är att man ser inte skönheten med byxor på...

Och en "enkel" snygg grainkänga som Carminas kan vara jävligt snyggt.
Citera
2013-09-13, 18:14
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wedgie
Går i svåra längtanskval efter mina Galways i dark oak/mink suede som kommer i höst, via SF-MTO från SkoAB.

Blir ju lite mer dandy med mocka - föredrar nog personligen grain istället på en derby (och så har jag lite svårt för skinn-mocka-kombo i väldigt snarlik färg (av bilder på internet att döma), även om både skinnet och mockan ser fantastiska ut var för sig).

Citat:
Ursprungligen postat av Grytter
Problemet är att man ser inte skönheten med byxor på...

Det framgår ju ändå även med normal byxlängd (man hade nog kunnat komma undan med lite kortare byxor utan att se ut som en show-off). Sedan syns det ju mer när man går och sitter.

Ser det annars som något av tjusning i sig, att ha något läckert som inte framgår vid första ögonkastet, men väl vid andra. Visar på någon slags stilmässig höjd och mognad, att inte ha behovet av att trycka upp sina dyra inköp i ansiktet på folk i alla lägen.
Citera
2013-09-13, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Kan vi få bilder på det där? Jag har aldrig hört om något liknande.

Ett exempel på skada. Det där hände av att jag slog i skon lite lätt mot en plastdetalj på en kontorsstol jag satt på. Innan putsning var hela den skadade delen vit och trådig, nu syns den väldigt lite jämfört med innan putsning. Kan säga att kraften var väldigt lite när den slog i.

http://i.imgur.com/GFZH0Kw.jpg
Citera
2013-09-13, 18:52
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Det är exakt det utförandet jag hoppas lägga vantarna på någon gång i framtiden. Mumma!

Jag var i Edward Greens butik i London i förrgår och kollade in utbudet. Provade en Galway på läst 64 i country grain och mörkbrun mocka med pälsfodrat skaft med ridgewaysulor. Hade jag haft 970 pund som låg och skräpade hade jag köpt dem på studs, den ultimata vinterkängan. Med den är det aldrig för kallt för att vara snygg
Citera
2013-09-13, 18:55
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akt
Ett exempel på skada. Det där hände av att jag slog i skon lite lätt mot en plastdetalj på en kontorsstol jag satt på. Innan putsning var hela den skadade delen vit och trådig, nu syns den väldigt lite jämfört med innan putsning. Kan säga att kraften var väldigt lite när den slog i.

Det såg inget vidare ut. Jag har några skor från Carmina och tycker de hållt väldigt bra.
Citera
2013-09-13, 19:14
Medlem
Står i valet mellan ett par RM Williams Comfort Craftsman/Baxland eller ett par Loake Blenheim från Herrings. Loake är i waxy leather och det gör mig lite tveksam. Hur sköter man om en sådan och är de lika fina i ytan IRL som på bild?
Citera
2013-09-13, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akt

Du borde kanske skriva till Carmina och klaga (utan att vara alltför otrevlig). Det kan ju vara så att de skulle hålla med dig om att deras kvalitetskontroll har missat något.

F.ö. är väl kontorsstolar med "plastdetaljer" möbelvärldens motsvarighet till limmade skor i corrected grain...
Citera
2013-09-13, 19:36
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hillan68
Står i valet mellan ett par RM Williams Comfort Craftsman/Baxland eller ett par Loake Blenheim från Herrings. Loake är i waxy leather och det gör mig lite tveksam. Hur sköter man om en sådan och är de lika fina i ytan IRL som på bild?
Jag har ett par Herring Clare som jag sköter om med skokräm och vax som vilken annan sko som helst, dock med litet "sportigare" val av vaxer. Jag är dock rädd att skorna från Loake inte lär åldras med lika mycket värdighet som ett par RM Williams men som winterbeater är det ett fullgott alternativ ett par säsonger framåt.
Senast redigerad av Fixiebike 2013-09-13 kl. 19:53.
Citera
2013-09-13, 19:44
Medlem
Citat:
Kommer nog att lägga upp ett par bilder på de nya kängorna ikväll. Blev inget eget köp mer än lite skovårdsprodukter. Däremot lite besked om MTO:n (liknande din 80184 men i Cordovan).

Vad sa de om MTO:n?
Senast redigerad av fetnacken 2013-09-13 kl. 19:46.
Citera
2013-09-13, 20:27
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetnacken
Vad sa de om MTO:n?

Inte för att jag var där men vad finns det att säga om en MTO som är beställd? Att den kommer runt det beräknade datumet men Carmina kan inte säga exakt när de är klara. De kommer när de kommer helt enkelt.
Citera
2013-09-13, 20:49
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Jag var i Edward Greens butik i London i förrgår och kollade in utbudet. Provade en Galway på läst 64 i country grain och mörkbrun mocka med pälsfodrat skaft med ridgewaysulor. Hade jag haft 970 pund som låg och skräpade hade jag köpt dem på studs, den ultimata vinterkängan. Med den är det aldrig för kallt för att vara snygg

Jag är rätt avis att du fick vara i EG-Mekka. Jag måste själv ta mig dit någon dag...

Jag tror jag sett den där Galway-versionen tidigare. Den är rätt ball, men jag måste säga att 64:an är lite väl "kängig" för min smak. Den är så bred och platt i tån att jag tycker den näst intill ser ut som försvarets gamla M/90-kängor.

Såg du förresten den där grain-Galway:en i "Almond" som MoL sålde i samma veva som du och jag köpte skor av honom? De var riktigt läckra...
Citera
2013-09-13, 21:23
Medlem
Hej,

Vilken storlek på skoblocken (Dessa:http://www.herrstil.se/product.html/produkt-nummer-tva?category_id=11) rekommenderar Flashbacks skoelit till storlek 6 av dessa: http://meermin.es/ficha_articulo.php?id=2311

Tack på förhand, önskar en extrem nybörjare inom kvalitetsskovärlden!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in