2013-09-12, 19:26
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Hmm, vad menar du med "lekfull"? Personligen skulle jag inte direkt kalla en adelaide för lekfull, iaf inte när de kommer i Westbournes utförande.

Lekfull var kanske ett dåligt ordval. Iögonfallande kanske? Mönstringen och färgen gör ju att skon sticker ut en del. Det är lite som valet av första kostymen. Då ska det vara enkelt och mångsidigt för att inte dra uppmärksamheten till sig. Enligt mig då.
Citera
2013-09-12, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
http://pdfcast.org/pdf/vass-pricelist-2013

http://shoegazingpunktse.blogspot.com/2012/10/kopguide-vass-shoes.html

"Som redan skrivits en bit upp så går ett par vanliga lågskor i kalvskinn från deras ordinarie sortiment som visas på hemsidan på ca 3600 kr/420 euro för de italienska lästerna. För ankelhöga boots får man lägga på ett par hundringar och för höga kängor ytterligare några hundra. Made to Order, där man fritt anpassar befintliga modeller, kostar 4500 kr/520 euro."

Jag har de här och är mycket nöjd med kvaliteten. Däremot är jag osäker om P2 är den läst som passar mig bäst. Jag har ett par Norweger-boots i Budapester som är mycket bekvämare. Jag kommer nog att köpa någon av deras gamla modeller nästa gång.

Som den här:

http://www.vass-cipo.hu/Eng/Modellek_01_Budapest/Modell_01_008_Nagy.html

De här lockar också för att stajla.

http://www.vass-cipo.hu/Eng/Modellek_00_UjModellek/Modell_00_132_Nagy.html

Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Du kan inte på allvar mena att Carmina är av dålig kvalitet? Använd skokräm.

Mina Carmina har i var fall rätt dåligt läder. Där minsta snudd på t.ex. plastdelar på en kontorsstol ger repor/hela skinnbitar som lossnar man känner med fingret även efter putsning,
Citera
2013-09-12, 20:42
Medlem
Funcadelics avatar
Besöker Paris inom kort och tänkte mig ett besök i Carminabutiken. Någon vet hur dess priser står sig jämfört med SkoAB?
Citera
2013-09-12, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grytter
Tänkte länka till en sak men vet inte om det räknas som reklam, men kolla Styleforum där finns en kille som skickar från USA, de flesta modellerna från AE.
Jag såg det och tack så mycket, men kommer aldrig köpa något från internet. Obekvämt osv
Citera
2013-09-13, 00:44
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Riktigt sjyssta! De där kängorna tycker jag helt klart är bättre än Coniston - långt mycket elegantare, trots commando-sulan. Och grainskinnet tycker jag också mycket om som Carmina använt sig av. Jag får nog ta en sväng förbi SkoAB för att klämma och känna lite på de här... Vem vet, kanske köpsuget går att återuppliva igen? Det brukar ju inte krävas sådär jättemycket...

Tackar! Jag varnar dig, går du dit kommer du trilla dit. Så fina är dem. Fråga RolleFC här, han vet.
Citera
2013-09-13, 07:51
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akt
Mina Carmina har i var fall rätt dåligt läder. Där minsta snudd på t.ex. plastdelar på en kontorsstol ger repor/hela skinnbitar som lossnar man känner med fingret även efter putsning,

Det låter illa, du kan inte ta några bilder på eländet och dela med dig av?
Citera
2013-09-13, 08:27
Medlem
RolleFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Tackar! Jag varnar dig, går du dit kommer du trilla dit. Så fina är dem. Fråga RolleFC här, han vet.
Intygas härmed ;-)

Fyra av fyra nya boots var fina, med grain bootsen på toppen.
Oxå Alden parafrasen i mocka gav mig starka "köp mig"-signaler.
Citera
2013-09-13, 11:34
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akt
Tack!

Kan vi få bilder på det där? Jag har aldrig hört om något liknande.
Citera
2013-09-13, 13:24
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG

Citat:
Ursprungligen postat av RolleFC
Intygas härmed ;-)

Fyra av fyra nya boots var fina, med grain bootsen på toppen.
Oxå Alden parafrasen i mocka gav mig starka "köp mig"-signaler.

Det låter ju onekligen rätt riskabelt att ta sig en titt på dem. Men jag ska ändå nog ta risken i helgen. Men det ska nog ganska mycket till för att jag ska trilla dit. Den kängplatsen i garderoben som Carminorna eventuellt skulle fylla, har jag redan reserverat för ett par Galways någon gång i framtiden.
Citera
2013-09-13, 16:27
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Den kängplatsen i garderoben som Carminorna eventuellt skulle fylla, har jag redan reserverat för ett par Galways någon gång i framtiden.

Tycker jag låter klokt. Såg inte riktigt vad som var så extraordinärt med den där Carmina-kängan. Galway däremot... i te.x. det här utförandet, det är grejer det (går ju att nästan förstöra den helt också).
Senast redigerad av JohnnyDungeon 2013-09-13 kl. 16:35.
Citera
2013-09-13, 16:30
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Tycker jag låter klokt. Såg inte riktigt vad som var så extraordinärt med den där Carmina-kängen. Galway däremot... i te.x. det här utförandet, det är grejer det

Det är exakt det utförandet jag hoppas lägga vantarna på någon gång i framtiden. Mumma!
Citera
2013-09-13, 16:43
Medlem
Wedgies avatar
Går i svåra längtanskval efter mina Galways i dark oak/mink suede som kommer i höst, via SF-MTO från SkoAB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in