2013-07-08, 20:41
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
105-130, 200+ om jag laddar ner lite porr samtidigt.

Spelat in de en normal dag utan eventbonusar med premiumkonto och t34/type59

Otroligt enerverande att Type 59 inte finns tillgänglig längre :/
Den verkar vara underbar att köra!?
Citera
2013-07-08, 20:44
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund

Inte lika rolig att möta, sjukt irriterande, men allt som oftast, vilka prems är det inte?

Skall köra för första gången på några månader nu igen, har nånting negativt hänt med M4:a Sherman är min första fråga?

Min andra frågar, hur är tier 10 ?!? arty?
Citera
2013-07-08, 20:54
Medlem
Någon här som kör med 122an på T44? Sett några få köra med den ingame.
Har provat lite men... nej, Det funkar inte för mig Men är det värt dom där extra 160 i dmg eller vad fan det nu va.. för mer än dubbla omladdningen?
Känns som vagnens bra egenskaper förloras med den påken, men har blivit kallad fula saker för att jag kör med 100mm, men dom flesta verkar ju köra med 100mm på T44, right?
Citera
2013-07-08, 20:59
Medlem
Citat:
Den gör då skit av min T44 utan problem. En annan dryg sak med att möta typen är att nuförtiden vet dom flesta i en type hur man spelar. Det va ett tag sen den gick att köpa och dom som har den kvar har ju således lärt sig spelet och vagnen. Jag hade type ett tag som noob, Men jag gillade den inte. Dock kunde jag inte spelet alls när jag körde type... Och dum som jag var så sålde jag den för att ha råd med nåt annat monster jag forskade fram. Älskar ju T44 så jag misstänker att jag hade älskat Type om jag haft den kvar.. Hade helt enkelt inte hittat min stil då.

Det var ju back in the days, när den enda rätta vägen va den tyska vägen. Och köra runt med fula sneögda kineser gick ju bara inte.
Citera
2013-07-08, 21:07
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Skall köra för första gången på några månader nu igen, har nånting negativt hänt med M4:a Sherman är min första fråga?

Min andra frågar, hur är tier 10 ?!? arty?
Heat har nerfats och spg överlag är mycket sämre, löjligt lång tid för att sikta och vid omladdning kan du gå och poppa lite popcorn och ändå ha tid över för pissepaus innan du kan skjuta igen.

Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKolv
Har provat lite men... nej, Det funkar inte för mig Men är det värt dom där extra 160 i dmg eller vad fan det nu va.. för mer än dubbla omladdningen?
Känns som vagnens bra egenskaper förloras med den påken, men har blivit kallad fula saker för att jag kör med 100mm, men dom flesta verkar ju köra med 100mm på T44, right?
122:an är generellt bättre på avstånd när man kan ta sig tid att sikta medans 100mm är bättre i närkamp pga snabbare omladdning och högre dpm.

Citat:
Tråkig men lite bättre än t-44 och kanonen har lite mer pen, håll ögonen öppna för den kommer tillbaka som vinster i tävlingar och ska även kunna köpas vid evenemang.
Senast redigerad av Arne.Anka 2013-07-08 kl. 21:09.
Citera
2013-07-08, 21:08
Medlem
Varför får jag som light tank möta folk med medium/heavy? Kul när min kanon inte ens kan penetrerar dem, inte ens de få gånger jag lyckas flanka någon gör jag skada.
Citera
2013-07-08, 21:14
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKolv

Jag körde med den ett tag, men bytte tillbaka till 100 mm LB-1 (tror jag den heter). Ja, den gjorde massiv skada, och folk blev lite sura ibland när de trodde de mötte en T-44 med den "vanliga" 100 mm kanonen, men den har en grotesk reload time, även med -10% reload time. Vi snackar, RIKTIGT LÅNG.

Dessutom är den inte särskilt träffsäker, vilket gör att du kör sniper rätt mediokert, och den duger knappast i närstrid eller snabbare flankerande manövrer, då du hinner dö under tiden du får iväg ett eller två skott. Den har dessutom ingen vidare penetration (det har visserligen inte 100 mm kanonen heller, men men).
Citera
2013-07-08, 21:18
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Varför får jag som light tank möta folk med medium/heavy? Kul när min kanon inte ens kan penetrerar dem, inte ens de få gånger jag lyckas flanka någon gör jag skada.

Då ska du agera som scout. Du ska köra snabbt runt och se till att dina lagkamrater med tyngre vagnar och bättre penetration och skada har mål att skjuta på. Ett lag som nyttjar några snabba light tanks (typ: AMX 12t, 13/75, 13/90, ELC AMX, M5 o.s.v. o.s.v.) väl kan decimera motståndarlaget snabbt.

Målet med en light tank, särskilt när du hamnar med mycket tunga och medeltunga vagnar med högre tier än du, är att just lysa upp fienderna för de tunga vagnarna och för artilleriet.

Omdefiniera hur du spelar, och tänk på att ditt jobb är att se till att fienden syns, så kommer det successivt att gå bättre för dig!
Citera
2013-07-08, 21:20
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Dessutom är den inte särskilt träffsäker, vilket gör att du kör sniper rätt mediokert,
Tyckte den va skapligt bra för prickskytte.
Citera
2013-07-08, 21:21
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Tyckte den va skapligt bra för prickskytte.

Jo, den är ingen katastrof, men den ligger ju knappast heller på topp vad gäller sniper egenskaper.
Citera
2013-07-08, 21:22
Medlem
teflonpannan69s avatar
Öh, vad in i helvete, allt mitt guldammo är BORTA
Citera
2013-07-08, 21:23
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Öh, vad in i helvete, allt mitt guldammo är BORTA

Ja, de ändrade väl parametrarna för guldammo, men du ska ha blivit kompenserad, antingen med silver, guld, eller att ammon nu finns omdefinierad i ditt lager. Så har jag för mig att det var iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in