Citat:
Ursprungligen postat av
DHLawrence
Nå, låt oss då istället säga att jag ligger på 49,97% efter lite drygt 8500 matcher. Jag ljög förut...
Men, min poäng är ju att jag skulle vilja ha lite mer tips och berättelser om hur man spelar olika vagnar/kartor, sedelärande berättelser helt enkelt.
På bekostnad av ändlösa diskussioner om huruvida man ska stänga av tjattret (låt var och en göra som den vill, jag tror inte heller det har nån betydelse alls på det stora hela) eller (värre) om man ska ha linjalen under eller över ballen när man mäter (där min åsikt f.ö. är att det enda som betyder nåt är om man vinner matchen eller inte - WR alltså).
Ok, 50% är bättre än snittet så det finns hopp.
Lite tips:
Skjut alltid AP eller guld förutom om du har en +2 tier tank mot dig med bra armor och lite hp kvar. Då kan HE vara bra för att vara säker på att döda. HE ofta ok mot arty också.
Vänta tills aimcircle är minimal eller tills den i varje fall är mindre än tanken du ska skjuta på.
Lär dig weak spots. Detta är bland det viktigaste i spelet. Lär dig att man kan döda en T29 utan problem genom att skjuta på commanders hatch, döda AT-tanks genom att skjuta runda pluppen där uppe, skjuta KV5 på runda R2D2-liknande kulsprutedelen framme vänster osv. När du inte kan weak spots så sikta på "lower glacial" dvs undre delen av fronten, så går det ofta bra. Att kunna weak spots är bra både när man ska skjuta andra men också för att veta hur man bäst skyddar sig själv.
Lär dig banorna och anpassa spelstil efter banan och vagnen du kör. En T29 har t.ex. gudabenådad armor på tornet framifrån men är svag på lower glacial så hitta du en bra backe eller hål att bara visa tornet från så är det inte mycket som skadar dig (speciellt om du rör dig fram och tillbaka hela tiden lite så ingen hinner sikta in sig på din commanders hatch där upp).
Var inte rädd för att ge andra tips eller fråga in game. Jag brukar ofta använda chat i annat syfte än att klaga. Brukar fråga var folk vill att jag ska scouta, eller om någon går med mig vid anfall osv. Har man tur finns det fler vettiga personer i laget som svarar.
Tänk på att utnyttja omladdningstiden till att antingen gömma vagnen eller förflytta dig.
Titta på minimappen och se om du är vettigt placerad, inte för utsatt men inte heller så långt bak så du inte kan hjälpa dina medspelare.
Var positiv. Tror inte det finns någon som spelar bättre när det första som sägs i chatten är "hi idiot noobs".
Använd buskar osv. Tänk på att om du ser en tank när du står gömd i busken och sen skjuter så komemr buskens camovalue att gå ner. Bättre att backa tills busken inte är genomskinlig då för då kommer inte camot försvinna när du skjuter.
Se till att träna crews på vettigt sätt. Det finns många skolor för detta. Själv tar jag alltid sixth sense (överlägset bästa skillen i spelet) och repairs som första skills och sen brothers in arms men det är ju upp till var och en. Camo är viktigare än repairs för en TD, repairs är bra på Heavies.
Se till att ha consumables för att laga vagnen eller plåstra om skadade crew members. Fire extinguisher också bra.
Visst finns det specifika kartor med vissa superplatser men rent allmänt är ju det vioktigaste att förstå din vagn och dess styrkor svagheter och sedan hitta terräng på banan som passar dessa. Har du starkt torn så kan du visa detta, har du stark sida kan du sidescrappa (stå vinklad ut från ett hörn på hus och låta alla skott studsa), är du snabb kan du utnyttja detta och komma till oväntade ställen osv osv
Se alltid till att "angla" dvs vrida tanken lite också så du aldrig står rakt mot en fiende utan kanske i 30 grader vinkel, då ökar du din effektiva pansar. Väldigt lätt men också väldigt effektivt!
lycka till!