Citat:
Vad är det, specifikt, som verkar vara så dåligt med den nya bilfysiken? Att det inte är precis som i verkligheten? Jag tycker att 4ans bilfysik sög röv, alldeles för seg och klumpig och det var en plåga att köra längre sträckor.(Därav mitt onormala användande av spelets taximöjligheter) Hade gärna sett att bilfysiken i 5an hade sett ut som den i vice city framför 4an. Mest p.g.a. Körglädjen i vice city.
Men men, "de gustibus non est disputandum" antar jag
Men men, "de gustibus non est disputandum" antar jag

Jag har ingen aning vad specifikt som är dåligt då jag inte sett något av den i de nyligen läckta klippen, jag sa bara att andra personer har sagt att den sög och att jag själv hoppas att den inte gör det men eftersom många verkar ha reagerat på det så borde det rimligtvis vara något underligt med den.
Själv älskar jag Gta IV:s bilfysik och skulle gärna vilja att Gta V:s var likadan men jag vet redan att så inte är fallet och därför blir jag lite fundersam när många personer säger att den suger efter att ha sett läckt material.
Men jag ska väl inte döma för tidigt.
Citat:
Det där med att folk klagar på bilhanteringen ska man nog ta med en nypa salt.
Ingen av de som klagar har spelat spelet, utan bara sett en kort liten filmsnutt.
Läs istället detta som IGN skrev på sin hemsida efter att de fick prova spelet.
I gingerly thread my way into the traffic bustling down the freeway towards the city. The road is thick with semi-trailers rumbling into Los Santos. The distinction between GTA V and GTA IV’s vehicle handling is immediately clear; carving my way through the throngs of 18-wheelers the low-slung supercar feels more sure-footed and grippy than similar models in GTA IV. It’s more responsive, but without erring towards feeling too superficial or light.
I appropriate a shiny red, El Camino-style pick-up and proceed to hurl it around the streets. It handles noticeably differently from the high-powered supercar; potent but heftier. The pick-up doesn’t stick to the road quite as tenaciously but it’s simple to tame and throw about.
http://www.ign.com/articles/2013/09/03/world-first-hands-on-with-grand-theft-auto-v?page=1
Uppenbarligen beter sig bilarna olika, och riktiga sportbilar ska ju ligga klistrade mot vägen och varken under- eller överstyra.
Tror hanteringen med bilen kommer bli kanon.
Skulle den suga så mycket så hade garanterat IGN skrivit om det.
Ingen av de som klagar har spelat spelet, utan bara sett en kort liten filmsnutt.
Läs istället detta som IGN skrev på sin hemsida efter att de fick prova spelet.
I gingerly thread my way into the traffic bustling down the freeway towards the city. The road is thick with semi-trailers rumbling into Los Santos. The distinction between GTA V and GTA IV’s vehicle handling is immediately clear; carving my way through the throngs of 18-wheelers the low-slung supercar feels more sure-footed and grippy than similar models in GTA IV. It’s more responsive, but without erring towards feeling too superficial or light.
I appropriate a shiny red, El Camino-style pick-up and proceed to hurl it around the streets. It handles noticeably differently from the high-powered supercar; potent but heftier. The pick-up doesn’t stick to the road quite as tenaciously but it’s simple to tame and throw about.
http://www.ign.com/articles/2013/09/03/world-first-hands-on-with-grand-theft-auto-v?page=1
Uppenbarligen beter sig bilarna olika, och riktiga sportbilar ska ju ligga klistrade mot vägen och varken under- eller överstyra.
Tror hanteringen med bilen kommer bli kanon.
Skulle den suga så mycket så hade garanterat IGN skrivit om det.
Personligen avskyr jag spel där bilarna är "klistrade mot vägen" och därför blir jag fundersam när folk säger att bilfysiken suger, men du har helt rätt i att jag inte ska döma för mycket enbart utifrån några personer som skriver på Flashback, får helt enkelt vänta tills jag har spelet i mina händer på Tisdag
Ser väldigt likt ut iallafall
Citat:
Det enda jag kan lägga märke till är hur förvånansvärt detaljrikt spelet är, tycker att det nästan ser fotorealistiskt ut i vissa tillfällen, och animationerna är chockerande bra!
Melee-combat ser ut att ha blivit mycket bättre också.
Och för er som gråter över dålig fysik: Om man kunde njuta utav Gta SA ska väl inte V bli några problem?
Melee-combat ser ut att ha blivit mycket bättre också.
Och för er som gråter över dålig fysik: Om man kunde njuta utav Gta SA ska väl inte V bli några problem?
Fast Gta San Andreas spelade man ju på den tiden då dagens fysikmotorer i princip inte existerade så man hade ju inte så mycket att jämföra med som i dagens läge
Själv klarar jag knappt av att spela San Andreas nuförtiden för att allt är så jävla stelt(tyvärr
), när det kommer till spelfysik så vill jag ha det bästa och till viss del mest realistiska, avskyr i princip alla gamla spel pga detta.
..