2013-09-12, 18:58
Medlem
onemorechances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteMuhammed
Så vitt jag vet har hon aldrig påstått att hon bor i Blekinge utan hon skrev adressen till den hon stalkar.

Hon har påstått det på andra ställen antar jag
Citera
2013-09-12, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onemorechance
Hon har påstått det på andra ställen antar jag

Det vet jag tyvärr ingenting om. Men varför Karlskrona kom på tal här var den när hon skrev adressen så trodde ett par att hon själv bodde där men så var det inte.
Citera
2013-09-12, 19:02
Medlem
Ursäkta då missförstod jag dig.
Citera
2013-09-12, 19:04
Medlem
vinbras avatar
Med tanke på att hon, enligt egen utsago, både har utecklingsstörning och autism, borde det inte vara möjligt att få henne omyndigförklarad? Det skulle väl underlätta stoppandet av hennes tillgång till datorer?
Citera
2013-09-12, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kerstin1960
Ursäkta då missförstod jag dig.

Det är lugnt. Jag har ju inte ens Facebook så det som har hänt utanför det här rummet har jag ingen susning om.

Men viktigaste är nu att hon söker hjälp NU, det är inte hennes fel att hon är sjuk och hon kan inte rå för det men hon själv kan se till att hon får hjälp!

Gör hon ingenting nu utan bara väntar så kommer detta att fortsätta på samma sätt som tidigare.
Citera
2013-09-12, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Med tanke på att hon, enligt egen utsago, både har utecklingsstörning och autism, borde det inte vara möjligt att få henne omyndigförklarad? Det skulle väl underlätta stoppandet av hennes tillgång till datorer?

Jag är inte speciellt medicinskt kunnig men jag tror att första åtgärden är den att man stoppar henne att ha tillgång till dator. Gör man det så är mycket vunnet tror jag.
Citera
2013-09-12, 19:10
Medlem
Raskaoverisens avatar
Vilken galning alltså Ett kok stryk är nog enda behandlingen som skulle fungera på sådana
Citera
2013-09-12, 19:10
Medlem
Det är många diagnoser hon påstår sig ha,men det är ett sätt att komma undan bara.Ena minuten skriver hon helt korrekt tex,och i nästa minut på ett helt annat sätt.När man konfronterar henne på fb,så kommer till slut sanningen fram.
Citera
2013-09-12, 19:11
Medlem
DiagnosABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettgay
Skev att hon hade BST och LSS (Inte en aning vad det är) när jag frågade henne varför hon gör som hon gör emot alla.

Kan det varit ASD istället för BST? Då menar man autism spectrum disorder. LSS är en lagstiftningsgrej som ger rätt till personer med vissa diagnoser att få stöd och hjälp. Det får man om man har utvecklingsstörning eller någon autistisk diagnos.

Jag har jobbat med många som har rätt till LSS. De beter sig inte sådär. Den typen av beteende kan självklart vara värre att hantera om man har en underliggande diagnos (på samma sätt som diabetes blir mer svårhanterligt!) men har ingenting med de diagnoserna att göra egentligen.

Edit: såg att jag var sen pucktvåa på LSS och fick en bra förklaring till vad BST står för. Får börja läsa noggrannare idag tror jag...
Senast redigerad av DiagnosAB 2013-09-12 kl. 19:13.
Citera
2013-09-12, 19:13
Medlem
onemorechances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra

Vad jag vet så kan man inte omyndigförklara folk längre
Dock kan man se till att hon får en förvaltare.

Här har du en förklaring till vad en förvaltare gör.

Förvaltare
Citera
2013-09-12, 19:18
Medlem
fettgays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Så, var det någon som fick ett PM av henne där hon berättade något?

Japp det fick jag!
Citera
2013-09-12, 19:22
Medlem
Denna kvinna är mycket väl medveten om vad hon gör.Hon har varit igång på fb i många år,med att stalka personer,göra kopior av andras konton,förstöra i de grupper hon alltid går med i..De flesta är rädda för henne,och de som utsätts är de som har ett gott hjärta och vill hjälpa,eller de som har ett förståndshandikapp.Hon har 100-tals olika profiler,så att blocka ett IP nummer hjälper inte för hon verkar komma åt hur många som hellst..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in