2012-11-08, 00:52
Medlem
Huge-0s avatar
Kommer antagligen inte få svar på min fråga, men varför bytte hon inte mobilnummer? Det var ju en relativt gammal, billig mobil? Superlätt att fixa kontantkort eller vad missar jag?
Citera
2012-11-08, 00:56
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huge-0
Kommer antagligen inte få svar på min fråga, men varför bytte hon inte mobilnummer? Det var ju en relativt gammal, billig mobil? Superlätt att fixa kontantkort eller vad missar jag?
Hon är väl företagare och lär ha ett officiellt nummer att bli nådd på?
Citera
2012-11-08, 00:59
Medlem
Citat:

Hon behövde väl ha både emailadressen och telefonnumret offentligt eftersom hon har en affärsverksamhet.
Citera
2012-11-08, 01:01
Medlem
Huge-0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Hon är väl företagare och lär ha ett officiellt nummer att bli nådd på?

Ja, så måste det vara. Tack
Citera
2012-11-08, 01:01
Medlem
Här finns ytterligare en del information om fallet som inte framkom i programmet:

http://www.realisten.se/2012/11/08/thorbjorn-martinsen-ar-den-domde-i-tv3-premiaren-av-stalkers/
Citera
2012-11-08, 01:28
Medlem
som-alis avatar
Citat:

nejdå du har inte missat någonting.
Du liksom jag får inte riktigt historian att gå ihopa. Vill man vara ifred så försöker man ju som normal människa att göra sig så osynlig som möjligt eller i alla fall under den tiden man har en stalker efter sig.
Jag tror helt enkelt att hon själv tycker det är lite spännande att vara i centrum för händelser. Annars är man inte med i en massa tv program, bloggar och facebookar.
Citera
2012-11-08, 01:41
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Jag hoppas att Susanne hade någon som bevakade hennes villa under tiden mellan konfrontationen där de bad honom sluta och "månaden efter" (vet ju inte hur sant det är).

Fyfan, har man någon som är SÅ galen på halsen (utan att veta om mordet på sonen) så hade jag inte kunnat sova en jävla kväll utan att misstänka att denna galning skulle komma och döda mig.

Visst, det är väl säkert bara en promille av alla stalkers som faktiskt begår fysiska brott, men det spelar nog ingen roll - den psykiska misshandeln är ju total!
Citera
2012-11-08, 02:14
Medlem
Huge-0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av som-ali
nejdå du har inte missat någonting.
Du liksom jag får inte riktigt historian att gå ihopa. Vill man vara ifred så försöker man ju som normal människa att göra sig så osynlig som möjligt eller i alla fall under den tiden man har en stalker efter sig.
Jag tror helt enkelt att hon själv tycker det är lite spännande att vara i centrum för händelser. Annars är man inte med i en massa tv program, bloggar och facebookar.

Tvärtom, jag tänker inte alls som du. Jag får visst historian att gå ihopA. Lägg inte ut åsikter i mitt namn igen.
Citera
2012-11-08, 03:15
Medlem
Varför kommer alla försupna och tragiska män från Värmland eller varför verkar de hamna där?

Tycker ärligt talat att folk som dömts för grova brott inte ska tillåtas lämna det land de kommer ifrån. Tragiskt vad som krävs för att fånga upp sjuka människor som man faktiskt måste tycka synd om. Missbruk är självvalt på ett helt annat sätt än psykiska sjukdomar och ofta förenas de två i en människa med de problemen.
Citera
2012-11-08, 03:16
Bannlyst
Kollade lite löst på programmet och det jag reagerade på var att hon hade svarat på alla Thorbjörns email. Det bästa sättet att bli kvitt en stalker är att bara ignorera men hon hade ju svarat på alla mail precis som dom hade fört en konversastion. Gillar inte heller Lena(?) hon som blev förföljd) får dåliga vibbar av henne.
Senast redigerad av Rastaratta 2012-11-08 kl. 03:43.
Citera
2012-11-08, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastaratta
Kollade lite löst på programmet och det jag reagerade på var att hon hade svarat på alla Thorbjörns email. Det bästa sättet att bli kvitt en stalker är att bara ignorera men hon hade ju svarat på alla mail precis som dom hade fört en konversastion. Gillar inte heller Lena(?) hon som blev förföljd) får dåliga vibbar av henne.

Nu vet jag inte om du larvar dig men som det sades många gånger i avsnittet så hade hon inte svarat på ett enda mail - hon svarade däremot på telefon när Hasse Aro var på plats. Alla mansgrisar som försöker skylla på att hon vill ha uppmärksamhet och så vidare bör ta en liten funderare. Hon är en offentlig person och driver en egen verksamhet, därför är det väldigt svårt för henne att inneha hemligt nummer och mail-adress. Folk som tycker hon bör flytta kan lägga ner direkt.

Kunde inte låta bli att tycka synd om Susanne, väldigt obehagligt och oerhört sjuk människa. Inte blev det bättre när hans förflutna kom fram. Tycker det var lite tråkigt dock att man inte fick höra Susannes åsikt om mannens förflutna.
Citera
2012-11-08, 06:18
Medlem
mjohan84s avatar
Tanken slog aldrig någon annan att en så störd människa kanske mördade spädbarnet pga mamman till barnet inte ville vara tillsammans med idioten ? Kanske lika besatt på den tiden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in