2013-09-12, 18:28
Medlem
onemorechances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiagnosAB
Har inte sett programmet, men läst alla trådar härinne nu.

Det som sagts kring utvecklingsstörning hittills stämmer bra. Ska kanske tillägga att man inte FÅR ta körkort om man har måttlig eller grav utvecklingsstörning. Inte för att det hade gått för dessa personer ändå, men de får alltså inte ens försöka.

Det nämndes rullstolsdans. Sitter damen i fråga i rullstol även hon?

Det som skrivits hittills härinne av en nu uppmärkssammad användare kan stämma väl överens med diagnosen lindring utvecklingsstörning. Dock behövs mer för att uttrycka sig så som hon gör. Alla dessa inlägg som gjordes (de flesta är nog bortmodererade nu) som bestod av - eller ? eller "ler" odyl. Dessutom på konstigt sätt och vid fel tillfällen.

Jag funderar på nån slags psykos. Det finns ju inget samspel, inget svar på frågor, inga kommentarer som passar i sammanhanget, påståenden som presenteras så lösryckta att inte en jäkel fattar vad det handlar om men ändå uttrycks i väldigt bestämda ordalag (de två trådstarterna). Inte ens personer som faktiskt HAR en diagnos inom autismspektrat skriver på det sättet. Det här är så splittrat så jag vet inte vad...

Finns en psykakut i Karskrona, mår man tillräckligt dåligt och ingen annan kan hjälpa en så kör de en dit.

Nej damen i fråga sitter inte i rullstol och ja någon psykos måste hon ha utvecklat, vad som satte igång den är något ingen vet då hon vägrar ge sin historia över det hela.
Citera
2013-09-12, 18:30
Medlem
Citat:
Har inte sett programmet, men läst alla trådar härinne nu.

Det som sagts kring utvecklingsstörning hittills stämmer bra. Ska kanske tillägga att man inte FÅR ta körkort om man har måttlig eller grav utvecklingsstörning. Inte för att det hade gått för dessa personer ändå, men de får alltså inte ens försöka.

Det nämndes rullstolsdans. Sitter damen i fråga i rullstol även hon?

Det som skrivits hittills härinne av en nu uppmärkssammad användare kan stämma väl överens med diagnosen lindring utvecklingsstörning. Dock behövs mer för att uttrycka sig så som hon gör. Alla dessa inlägg som gjordes (de flesta är nog bortmodererade nu) som bestod av - eller ? eller "ler" odyl. Dessutom på konstigt sätt och vid fel tillfällen.

Jag funderar på nån slags psykos. Det finns ju inget samspel, inget svar på frågor, inga kommentarer som passar i sammanhanget, påståenden som presenteras så lösryckta att inte en jäkel fattar vad det handlar om men ändå uttrycks i väldigt bestämda ordalag (de två trådstarterna). Inte ens personer som faktiskt HAR en diagnos inom autismspektrat skriver på det sättet. Det här är så splittrat så jag vet inte vad...

Finns en psykakut i Karskrona, mår man tillräckligt dåligt och ingen annan kan hjälpa en så kör de en dit.

Det blir inte Karlskrona i hennes fall utan Halmstad!!!
Citera
2013-09-12, 18:35
Medlem
fettgays avatar
Skev att hon hade BST och LSS (Inte en aning vad det är) när jag frågade henne varför hon gör som hon gör emot alla.
Citera
2013-09-12, 18:36
Medlem
DiagnosABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onemorechance
Nej damen i fråga sitter inte i rullstol och ja någon psykos måste hon ha utvecklat, vad som satte igång den är något ingen vet då hon vägrar ge sin historia över det hela.

Tack för svar, det är bra när någon faktiskt vet.

Psykoser kan ju vara utlösta av stress, sömnbrist osv. Mår man inte bra i övrigt så finns ju risken om man har de anlagen.

Personligen funderar jag ju över tidigare kontakt med psykiatrin, om där funnits kontakt med habilitering (man kan ju hoppas) och varför inga tvångsmedel satts in. Som en kunnig tidigare nämnde så är ju förvaltare rätt naturligt för någon som beter sig så här, speciellt om det ligger en lindrig utvecklingsstörning i botten. Sen kan man ju även undra kring "vardagsfungerandet" innan den eventuella psykosen. Nåt tvång? Personlighetsstörning? Tja, man undrar helt enkelt.

Men det där att alla är emot en och borde fatta hur elaka andra är fast man inte har bevis (man säger ofta att man har bevis men visar aldrig upp dessa) är ganska typiskt för psykosproblematik. Läskigt som fan att råka ut för som privatperson...
Citera
2013-09-12, 18:37
Medlem
robomans avatar
Så, var det någon som fick ett PM av henne där hon berättade något?
Citera
2013-09-12, 18:38
Medlem
DiagnosABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteMuhammed
Det blir inte Karlskrona i hennes fall utan Halmstad!!!

Bodde inte denna kvinna utanför Karlshamn? Eller är jag ute o reser?? Blekinge är ett enda landsting iallfall, så är det Karlshamnsområdet så blir det sjukhuset i Karlskrona för psykakut. Bor hon nån annan stans ber jag om ursäkt för missförståndet...
Citera
2013-09-12, 18:42
Medlem
Citat:
Bodde inte denna kvinna utanför Karlshamn? Eller är jag ute o reser?? Blekinge är ett enda landsting iallfall, så är det Karlshamnsområdet så blir det sjukhuset i Karlskrona för psykakut. Bor hon nån annan stans ber jag om ursäkt för missförståndet...

Den som hon stalkar bor där. Inte hon själv. Eller i hennes fall kan det även vara frågan om Växjö?

Men det viktigaste är att hon söker hjälp NU och inte väntar!
Citera
2013-09-12, 18:43
Medlem
DiagnosABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteMuhammed
Den som hon stalkar bor där. Inte hon själv.

Aj fan. Blandade ihop det. Tack för korrigeringen!
Citera
2013-09-12, 18:45
Medlem
onemorechances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettgay
Skev att hon hade BST och LSS (Inte en aning vad det är) när jag frågade henne varför hon gör som hon gör emot alla.

LSS är lag om stöd och service till vissa funktionshindrade.
När man har en utvecklingsstörning eller Autism eller Asperger så har man rätten att få stöd som serviceboenden eller gruppboenden som ett exempel.

LSS

Det om något är inget svar på varför hon agerar som hon gör, hon försöker bara komma med en jävla massa ursäkter så att hon slipper ta ansvar.

BST har jag där emot ingen aning om vad det är

Edit: Eller jo det måste vara förkortning på boendestöd kom jag på nu.
Senast redigerad av onemorechance 2013-09-12 kl. 18:51.
Citera
2013-09-12, 18:47
Medlem
Citat:
Aj fan. Blandade ihop det. Tack för korrigeringen!

Det var så lite så!

Ja jag blev själv också väldigt förvirrad ett tag när det gäller det här men nu har jag hittat rätt spår igen.
Citera
2013-09-12, 18:47
Medlem
Denna kvinna bor inte i Blekinge utan i en liten ort utanför Ljungby i Småland.Säger hon annat så ljuger hon om det också.
Citera
2013-09-12, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kerstin1960
Denna kvinna bor inte i Blekinge utan i en liten ort utanför Ljungby i Småland.Säger hon annat så ljuger hon om det också.

Så vitt jag vet har hon aldrig påstått att hon bor i Blekinge utan hon skrev adressen till den hon stalkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in