2013-09-11, 20:30
Awaiting Email Confirmation
Sergio Tacchini tracksuit byxor. Jag är 180 och har ganska stora lår men midjan är inte jättestor. Väger 74kg. Någon som har erfarenhet av dessa. Blir nog M i underdel men föredrar nästan S i överdelen.
Citera
2013-09-11, 21:56
Medlem
GSE_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrio
Sergio Tacchini tracksuit byxor. Jag är 180 och har ganska stora lår men midjan är inte jättestor. Väger 74kg. Någon som har erfarenhet av dessa. Blir nog M i underdel men föredrar nästan S i överdelen.

Tacchini är generellt gå upp en storlek från din vanliga. Dock har jag inga trackbyxor men antar att samma regel stämmer in där också.
Citera
2013-09-12, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrio

Låter som du kommer köpa för små kläder.
om jag var du skulle jag nog eventuellt köpa M-L i både under och över.
Har en tracktop i XL som sitter tight och jag är långt ifrån biffig. De är extremt små i storlekerna.
Citera
2013-09-12, 00:34
Medlem
IV1916s avatar
Har nu införskaffat mig min tredje stone island-tröja. Eftersom jag inte är intresserad av huligankulturen tenderar jag allt som oftast ta bort patchen. Börjar nu tänka om. Vad är era erfarenheter?
Citera
2013-09-12, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IV1916
Vad är era erfarenheter?

Att om du går runt och är nervös över att du har en SI på dig och tänker på vad folk ska tänka om dig så kommer du antagligen också få problem. Bete dig normalt så händer inget. Varför köpa SI å ta bort patchen? Det är ju fan den som höjer priset på tröjan. Finns annat italienskt av kvalité man kan köpa i stället.

Ä, ta inte av patchen något mer, och bete dig inte nervöst pga att den är på.
Citera
2013-09-12, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Att om du går runt och är nervös över att du har en SI på dig och tänker på vad folk ska tänka om dig så kommer du antagligen också få problem. Bete dig normalt så händer inget. Varför köpa SI å ta bort patchen? Det är ju fan den som höjer priset på tröjan. Finns annat italienskt av kvalité man kan köpa i stället.

Vet inte om det är något problem med att beté sig nervöst, om man däremot försöker spela allan-ballan så kan det smälla. Gäller iofs såväl med som utan SI
Citera
2013-09-12, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssl

Man skulle ju kunna köpa för att plaggen är snygga överlag. Tycker det är svårt att hitta liknande plagg ibland, speciellt om man pratar om exempelvis ice-jackorna.
Citera
2013-09-12, 16:56
Medlem
SLR-08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillamore
Man skulle ju kunna köpa för att plaggen är snygga överlag. Tycker det är svårt att hitta liknande plagg ibland, speciellt om man pratar om exempelvis ice-jackorna.

Det kan jag hålla med om, Ice/Heat är väldigt ovanliga bland andra tillverkare och det är inte många andra märken som brukar köra reflective heller för den delen. Men att bära loggan ska man inte vara orolig för, är man orolig så javisst ta av den, men man kommer fortfarande se att det är ett Stone Island plagg så det är ju skitsamma. I min mening så, är du orolig så bör du inte bära märket
Citera
2013-09-12, 17:17
Medlem
Gudars, hade inte tänkt att köpa någon gommato i camo men ändrade mig snabbt när jag såg den här färgkombinationen; https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1003403_10151867984368407_2056222178_n.jpg ser så mycket bättre ut än den med biegea eller röda inslag.
Citera
2013-09-12, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLR-08
Det kan jag hålla med om, Ice/Heat är väldigt ovanliga bland andra tillverkare och det är inte många andra märken som brukar köra reflective heller för den delen. Men att bära loggan ska man inte vara orolig för, är man orolig så javisst ta av den, men man kommer fortfarande se att det är ett Stone Island plagg så det är ju skitsamma. I min mening så, är du orolig så bör du inte bära märket

Nej självklart. Skulle någon pajas skapa en konflikt med dig p.g.a patchen så skulle han säkert ha gjort det oavsett, på andra grunder dock. Själv kör jag en tröja med patch och en utan, mest för att jag tyckte den svarta patchen stack ut lite för mycket på en vit tröja.
Citera
2013-09-12, 21:37
Medlem
SLR-08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillamore
Nej självklart. Skulle någon pajas skapa en konflikt med dig p.g.a patchen så skulle han säkert ha gjort det oavsett, på andra grunder dock. Själv kör jag en tröja med patch och en utan, mest för att jag tyckte den svarta patchen stack ut lite för mycket på en vit tröja.

Ja exakt det jag menar
Dock tycker jag det ser tomt ut med bara 2 knappar på ärmen men meningen är att man ska kunna ta av patchen så det är upp till var och en.. Jag har också kört utan patch längesen men nu skulle jag aldrig bära mina plagg utan patchen

ända plaggen jag inte har patchen på är på jeansen

Citat:
Ursprungligen postat av vivalaboeg
Gudars, hade inte tänkt att köpa någon gommato i camo men ändrade mig snabbt när jag såg den här färgkombinationen; https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1003403_10151867984368407_2056222178_n.jpg ser så mycket bättre ut än den med biegea eller röda inslag.

Nog för att jag tycker den röda var snygg men denna är ruskigt fin!
Citera
2013-09-13, 10:24
Medlem
GSE_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IV1916
Har nu införskaffat mig min tredje stone island-tröja. Eftersom jag inte är intresserad av huligankulturen tenderar jag allt som oftast ta bort patchen. Börjar nu tänka om. Vad är era erfarenheter?

Detta har sagts hundra gånger innan, men varför ta bort patchen? 9/10 "insatta" kommer veta att det är en SI du har på dig och inte bry sig ändå. Om du inte går runt och eyeballar folk och ser allmänt sugen ut på att tjafsa, i vilket fall det inte spelar nån roll vad du har på dig.

Patchen är snygg och och en del av plaggens "identitet" enligt mig. Skulle aldrig få för mig att ta av dom.

På tal om FW'13 så har Ma Strum faktiskt en del snygga plagg också, https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1234479_687154871313127_1683425526_n.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in