2013-09-03, 13:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Exakt vilken guds regler spelar du efter? Osiris?, Jahves?, Satans?, Odens? eller någon annan av de tusentals varianerna?

Jag menar, är du inte rädd att du spelar efter fel reglerverk om du inte vet vilket regelverk som gäller?
Jag säger som Lemmy, stay clean.
http://m.youtube.com/#/watch?v=DR9D4Vuu8fE&feature=related
Citera
2013-09-03, 13:33
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Exakt vilken guds regler spelar du efter? Osiris?, Jahves?, Satans?, Odens? eller någon annan av de tusentals varianerna?

Jag menar, är du inte rädd att du spelar efter fel reglerverk om du inte vet vilket regelverk som gäller?

Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Jag säger som Lemmy, stay clean.

Är det möjligt att du kan citera denna "Lemmy" på ett såpass specifikt sätt att det ger mening?

Och är han en äkta auktoritet eller t.ex. rapmusiker?
Citera
2013-09-03, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Är det möjligt att du kan citera denna "Lemmy" på ett såpass specifikt sätt att det ger mening?

Och är han en äkta auktoritet eller t.ex. rapmusiker?
Nu tror jag du skämtar med mig, eller?
Citera
2013-09-03, 14:46
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Nu tror jag du skämtar med mig, eller?

Visst, men jag vill gärna ha ett svar ändå.
Citera
2013-09-03, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Visst, men jag vill gärna ha ett svar ändå.

Lemmy Kilmister behöver aldrig introduceras, det är en vedertagen lag och regel.

( förutsatt att peckahuve menade den Lemmy då)
Citera
2013-09-03, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Lemmy Kilmister behöver aldrig introduceras, det är en vedertagen lag och regel.

( förutsatt att peckahuve menade den Lemmy då)
Naturligtvis!
Citera
2013-09-03, 23:22
Medlem
gockeligocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ondhet555
jag är konstig, jag är ateist helt o hållet igentligen...allt som händer i världen inga bevis eller så gör mej övertygad på vetenskapen

men min högsta önskan är nästan att de ska va så bra som dom tror på..alla kommer till himlen finns ingen som mår dåligt, ett paradis helt enkelt...

de gör att jag försöker spela guds regler bara för att inte gå miste om nånting, nästan som en försäkring

Detta är idén med religioners uppbyggnad. De ska locka med fantastiska ting, och de ska vara svåra att säga nej till. De kan gärna hota med straff om du inte väljer att tro också.

Detta är människors sätt att söka efterföljare till rörelser som gagnar dem själva. Distansera dig och låt din logiska ådra tala om för dig om det finns några objektiva och logiska skäl att anta att det finns en gud. Svaret kommer att bli nej. Fundera också på vad du har kastat bort om du lever ditt liv som om det fanns en gud men det inte gör det. Din frihet! Försäkringsargumentet håller inte. Varför då inte försäkra dig om att göra rätt såvida Buddha är den rätta guden. Eller Shiva. Eller Tor, Oden, Zeus, Allah, utomjordlingar, Snobben, Kalle Anka eller bevingade enhörningar. Kanske spaghettimonster...?

Mycket att försäkra sig mot...
Citera
2013-09-12, 08:52
Medlem
xtrftw1337s avatar
Jag är själv ateist.. men jag tror att livet faktiskt skulle bli bättre om man var "troende". För då kanske man får en större mening med livet och en trygghet. Då kan man ju bara vända sig mot "Gud" om man får svåra livssituationer.

Men jag är tyvärr inte korkad nog att tro på någon allsmäktig Gud. Religion är satans påfund.. religion har bara hjärntvättat och haft ihjäl folk genom alla tider.
Citera
2013-09-12, 09:10
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Naturligtvis!

Man har inte sett gud förrän man sett Lemmy i short-shorts...

http://farm9.staticflickr.com/8019/7631169604_db1e1cc128_z.jpg
Citera
2013-09-12, 09:20
Medlem
BEings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtrftw1337
Jag är själv ateist.. men jag tror att livet faktiskt skulle bli bättre om man var "troende". För då kanske man får en större mening med livet och en trygghet. Då kan man ju bara vända sig mot "Gud" om man får svåra livssituationer.

Men jag är tyvärr inte korkad nog att tro på någon allsmäktig Gud. Religion är satans påfund.. religion har bara hjärntvättat och haft ihjäl folk genom alla tider.

Om du blir medveten om hur du agerar, tänker och handlar i alla möten och situationer inser du till slut att det är du som har svaren. Då blir du inte "troende" utan "vetande".
Så länge vi söker utanför oss själva kan vi aldrig nå upplysning.
Citera
2013-09-12, 10:25
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BEing
Om du blir medveten om hur du agerar, tänker och handlar i alla möten och situationer inser du till slut att det är du som har svaren. Då blir du inte "troende" utan "vetande".
Så länge vi söker utanför oss själva kan vi aldrig nå upplysning.

Jag spyr lite i min mun varje gång jag läser dina totalt intetsägande inlägg.
Så, för min skull... Tror du att du kan tona ner idiotin några steg?!

Du är ju som den där "egots kärringen" som dyker upp här emellanåt och skriver sitt jävla pladder utan att ha något som styrker ett enda jävla ord.

Hittepå och önsketänkande... Är det det enda du kan komma med??
Citera
2013-09-12, 11:02
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens
Jag spyr lite i min mun varje gång jag läser dina totalt intetsägande inlägg.
Så, för min skull... Tror du att du kan tona ner idiotin några steg?!

Du är ju som den där "egots kärringen" som dyker upp här emellanåt och skriver sitt jävla pladder utan att ha något som styrker ett enda jävla ord.

Hittepå och önsketänkande... Är det det enda du kan komma med??

Hade Dalai Lama sagt det (vilket inte är helt osannolikt) så hade all världens "djupa" människor fått något drömmande i blicken och tänkt "Vilken vis man han är ändå....annat än oss västerlänningar...."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in