Citat:
Ursprungligen postat av
Kassadin
Tja!
Har lite frågor som något "proffs" kanske kan besvara

Till att börja med, när man känner att man äger en lane, t.ex som ADC, bör man ta sönder deras turret så fort som möjligt eller dra ut på det och farma? Jag brukar oftast försöka farma upp mig innan jag vinner lanen, men vad är det bästa egentligen?
Beror helt på vilken gubbe du spelar, vem du möter och om ditt lag är redo för att börja köra riktiga TFs.
Spelar du Cait och möter Vayne så skulle jag personligen vara kvar på lane så länge som möjligt bara för att neka Vayne farm så länge det bara går.
Spelar du Cait och möter Graves skulle jag pusha ner tornet och pusha någon annan lane stenhårt.
Spelar du Vayne skulle jag hålla mig kvar på lane så länge som möjligt så du kan få råd med dina items så snabbt som möjligt.
Spelar du random ADC men ditt team har en setup som är starkast early game ska du pusha tornet och försöka avsluta matchen.
Som du ser är det svårt att säga, allt beror på hur situationen ser ut.
Citat:
Sedan undrar jag angående rune pages, hur stor skillnad gör det egentligen? Jag har en AD och en AP sida som jag använder till alla roller, men funderar på om jag bör skaffa en rune page för support/tank? Lirar rankat i silver IV så det kanske inte är det seriösaste
Meh, är man inte jättebra på spelet så spelar inte runor så stor roll egentligen. Det är mera när man är duktig och möter en jämlik som % hit och dit börjar spela en större roll.