2013-09-10, 10:51
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Nån som har hunnit testa de nya dofterna Silver Iris och Gold Leather från Atelier Cologne?

Var väldigt nära att ta med Silver Iris från luckyscent senast men ångrade mig i sista sekund.
Kan man köpa prover på dessa på närmare håll?
Citera
2013-09-10, 10:56
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Testade alla 5 prover jag fick med min beställning igår.

Frederic Malle - Noir Epices, det var tur att man även fick skrubbtvål med till proverna för denna var fruktansvärd i mitt tycke. Stank av toalettdoftspray-apelsin. Kanske ändrar sig men det var helt omöjligt att härda ut den öppningen.
Frederic Malle - Vetiver Extraordinaire, frisk och grön vårdoft. Riktigt bra. Såg en på fragrantica som jämförde den med CdG Hinoki, nån av oss måste isåfall ha fått fel parfym? Frisk, grön och citrus vs dunkel och träig rökelse...wtf?
The Different Company - Oud for Love, intressant öppning med lite lätt rökig Oud-not. Tyvärr blir den lite väl tråkig och söt efter ett tag. Bra men det känns som det finns bättre.
The Different Company - Oud Shamash, utan att ha testat MFK's Oud på länge så kändes denna lik på nåt sätt. Ganska söt även den.
Miller Harris - Feuilles de Tabac, klart den intressantaste av dessa fem. Luktar först väldigt lyxig tvål och känns precis som irrbloss sa väldigt sofistikerad och gentleman. Bra som fan!

Cred till Essenza Nobile för dom fina proverna. En vecka drygt tog leveransen.
Ja Noir Epices är en styggelse. Ungefär lika vedervärdig som Serge Noire. Fattar inte folk som vill gå runt och dofta så. Vetiver Extraordinaire ägde jag en gång, men sålde den. Jag är ju inget fan av vetiver, och VE doftade, som någon sa, bränd plast.
Citera
2013-09-10, 12:28
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Var väldigt nära att ta med Silver Iris från luckyscent senast men ångrade mig i sista sekund.
Kan man köpa prover på dessa på närmare håll?

Atelier Cologne vill jag minnas har ett bra pris på samples om du beställer direkt från dem. Så har jag gjort tidigare i alla fall. Fick dessutom en rabattkod skickad till mig värd 20 € för en tid sedan som tack för att jag handlat från dem så de kan finnas fler fördelar att beställa direkt från källan.

COW saluför ju även AC men de har väl inga samples vad jag vet, vilket är lite synd.
Senast redigerad av Nic78 2013-09-10 kl. 12:30.
Citera
2013-09-10, 12:39
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Atelier Cologne vill jag minnas har ett bra pris på samples om du beställer direkt från dem. Så har jag gjort tidigare i alla fall. Fick dessutom en rabattkod skickad till mig värd 20 € för en tid sedan som tack för att jag handlat från dem så de kan finnas fler fördelar att beställa direkt från källan.

COW saluför ju även AC men de har väl inga samples vad jag vet, vilket är lite synd.

2€/st är väl helt ok genom deras egna hemsida. Problemet är att dom inte har prov på varken Silver Iris eller Gold Leather
Citera
2013-09-10, 12:50
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
2€/st är väl helt ok genom deras egna hemsida. Problemet är att dom inte har prov på varken Silver Iris eller Gold Leather

Hmm, de kanske inte har hunnit lägga in samples på dessa ännu. Mejlar man och frågar borde de kunna ordna samples tycker jag.
Citera
2013-09-10, 16:12
Medlem
mer oriental tjej fast ja är svensk.
Citera
2013-09-10, 17:30
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Hmm, de kanske inte har hunnit lägga in samples på dessa ännu. Mejlar man och frågar borde de kunna ordna samples tycker jag.

Ska dyka upp på sidan inom två veckor enligt svar från fransos på Atelier.
Citera
2013-09-10, 17:34
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ska dyka upp på sidan inom två veckor enligt svar från fransos på Atelier.

Schysst!
Citera
2013-09-12, 11:50
Medlem
Nic78s avatar
Någon som haft möjlighet att testa både EdT och EdP varianterna av Diptyques Volutes eller Philosykos (eller de nya EdP varianterna av Eau Duelle och Tam Dao) och kan dela med sig av erfarenheten?
Citera
2013-09-12, 14:11
Medlem
Citat:
Någon som haft möjlighet att testa både EdT och EdP varianterna av Diptyques Volutes eller Philosykos (eller de nya EdP varianterna av Eau Duelle och Tam Dao) och kan dela med sig av erfarenheten?
Jag har testat EdT och EdP versionen av Volutes, och jag har inget annat än gott att säga om båda.

EdT är i samma familj som Ambre Narguile, Tobacco Vanille & Back to Black. Tobak, honung, vanilj, kanel, riktigt smaskigt! Jag får även en känsla av te, just när man doppar tepåsen i vattnet, och känner aromerna. Hållbarhet är 8h, och projection är riktigt bra den med.

EdP är en helt annan doft. Samma koncept, tobak & honung (mer tobak här än i EdTn), men EdP har en hel del iris i sig. Den påminner mig om en mörk tobaksversion av Dior Homme Intense typ Även denna presterar lika bra som EdT. EdP är aningen starkare, men inte mycket. Vilken föredrar jag? EdT!
Citera
2013-09-12, 14:18
Medlem
Citat:
Har även testat Philosykos EdT, det är en av mina favoriter! Kokosnöt, fikon & jäääävligt len vanilj. 10/10
Citera
2013-09-12, 14:25
Medlem
Queen-Obscences avatar
Älskar Christina Aguileras parfymer, de är väldigt feminina och passar min personlighet väntar spänt på nästa släpp. Har blivit lite av en samlare annars så gillar jag Britney spears midnight fantasy och en parfym som jag brukar köpa när jag är i Provencé med kokos och vanilj doft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in