2013-06-19, 00:33
Medlem
nu är vi över 20 000 som gillar deras facebooksida, 20 112 för att vara exakt, hejja hejja
Citera
2013-06-19, 01:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
nu är vi över 20 000 som gillar deras facebooksida, 20 112 för att vara exakt, hejja hejja

Tror du alla dessa uppskattar hemsidans samarbete med våldsvänstern?
Citera
2013-06-19, 10:34
Medlem
Blot-Svens avatar
Fram för fler rasister i SD! Synd att det är otänkbart med tanke på partiets mjuk-populistiska, kulturnationalistiska framtoning och dess nolltolerans mot liknande utspel.

Jag vidhåller att man i görligaste mån bör eftersträva varsamhet med lättvindiga etiketter och beteckningar, och det gäller även här. SD är INTE ett rasistiskt parti. Oavsett vad man tycker om den saken. Är man kritisk till invandringskritik eller, på sin höjd, invandringsfientlighet (som jag kan gå med på att vissa medlemmar i SD ger uttryck för) kan man angripa SD av den anledningen, men att tala om rasism är att vara ute i ogjort väder. Om man inte känner för att tumma lite på sanningen och med alla till buds stående medel få folk att attackera SD eftersom ju ALLA VET att "rasist" är det fulaste man kan vara, även om man inte ÄR det, etc. Rasist-stämpeln kanske får den medelmåttiga menigheten att se rött, vem vet. Man stormar blint mot rasismen. Är det så lätt att uppvigla massorna? 20 000 följare på Fejset. Jösses.

Nåja. Varför riskera total begreppsförvirring med tiden? Se detta som ett tips från någon som varken är rädd för epitetet "rasist" eller ute efter att rädda SD:s heder (skulle aldrig rösta på SD även om de möjligen kunde tänkas fylla en instrumentell funktion i opinionsbildningen mot främmande folkelement). Rastanken är fullt naturlig och SD är harmlösa kristdemokrater i förskingringen.
Citera
2013-06-19, 10:49
Medlem
deadsets avatar
Över 20.000 anhängare, och inte en enda av dom vågar sig hit för en debatt.

Varför? För att man inte har några sakliga eller vettiga argument att komma med för fortsatt invandring. Man vet att man kommer bli helt överkörd av verkligheten.

Kanske skulle man starta en sajt där man rapporterar om alla smygrassar, kommunister, sexförbrytare och mördare inom sjuklövern. Där finns mycket hårresande att hämta - inte bara att någon har gjort en gilla-markering på Facebook.
Citera
2013-06-19, 10:56
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset

Varför? För att man inte har några sakliga eller vettiga argument att komma med för fortsatt invandring. Man vet att man kommer bli helt överkörd av verkligheten.
Mjo, men rena känsloargument finns det gott om, kan jag tänka mig. "Jag har flera jättegoda vänner av utländsk härkomst", (observera stilpastischen; skulle aldrig själv skriva "utländsk härkomst", för tusan), "alla människor är lika mycket värda" (oavsett vem man frågar och när, var och hur man ställer frågan), "det är efterblivet och bonnigt att vara rasist", etc. Hu.
Citat:
Kanske skulle man starta en sajt där man rapporterar om alla smygrassar, kommunister, sexförbrytare och mördare inom sjuklövern. Där finns mycket hårresande att hämta - inte bara att någon har gjort en gilla-markering på Facebook.
Bidrar inte redan vissa av sidorna på andra flanken med detta?
Citera
2013-06-19, 11:13
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Mjo, men rena känsloargument finns det gott om, kan jag tänka mig. "Jag har flera jättegoda vänner av utländsk härkomst", (observera stilpastischen; skulle aldrig själv skriva "utländsk härkomst", för tusan), "alla människor är lika mycket värda" (oavsett vem man frågar och när, var och hur man ställer frågan), "det är efterblivet och bonnigt att vara rasist", etc. Hu.

Precis. Känsloargument. Det är det enda man har kvar. Kolla bara på Åsa Romson.

Jo, visst bidrar man. Men det finns ingen sida som bedriver full hatverksamhet mot sjuklöverpartierna och deras väljare, som "interasistmen" gör med SD. Kanske borde någon göra det. Det finns som sagt hur mycket som helst. Smygrassar, folk som gör bort sig, gjort sig skyldiga till diverse grova brott, kommunister, islamister, och så vidare.
Citera
2013-06-19, 11:26
Bannlyst
Citat:
"Att barn tvingas gifta sig är mycket vanligt i Jemen och kritiker som försökt ändra traditionerna anklagas för att gå emot islam."

"Kriminalisera barngiftermål och möjligheten att sälja och köpa kvinnor för att lösa en tvist. De lagarna vill flera afghanska politiker införa - men de ratas av konservativa politiker."

Jemen: http://www.info14.com/2009-09-15-barngifte_ledde_till_doden.html
Sudan: http://www.svtplay.se/klipp/1079501/krav-pa-forbud-mot-barngifte
Saudiarabien: http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3304&grupp=6240&artikel=2 769666
Afghanistan: http://www.expressen.se/nyheter/afghanska-politiker-vill-forbjuda-barngiftermal/

Mer info:

http://wikiislam.net/wiki/Contemporary_Pedophilic_Islamic_Marriages

"In many Islamic countries, child marriages are common practice. Girls far below the age of puberty are forcibly married to older persons (sometimes in their 50s and later) for various personal gains by the girls' guardian. Pedophilic Islamic marriages are most prevalent in Pakistan and Afghanistan, followed by other countries in the Middle East and Bangladesh.[1][2] This practice may also be prevalent to a lesser extent amongst other Muslim communities, and is worryingly on the rise among the growing Muslim populations in many Western countries, such as the United Kingdom[3] and the United States."

Precis som jag trodde så saknar du förmåga att på egen hand kolla upp fakta och verklighet. Det du säger drar du bara ur arslet, för att någon polare till dig har sagt det.

Lär dig vara kritisk och kolla upp saker på egen hand. Du kommer lära dig mycket nytt.

Usch vad hemskt, du backar upp dina påståenden med fakta och källhänvisningar! Nu har du skrämt bort såsse-Emma från tråden för gott.
Citera
2013-06-19, 11:28
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martin79
Usch vad hemskt, du backar upp dina påståenden med fakta och källhänvisningar! Nu har du skrämt bort såsse-Emma från tråden för gott.

Förmodligen.

Överkörd av verkligheten som sagt.
Citera
2013-06-19, 11:34
Medlem
Citat:
Över 20.000 anhängare, och inte en enda av dom vågar sig hit för en debatt.

Jag är här, jag är precis den du säger inte finns här. Du har alltså fel.

Sidan är inte tänkt som ett forum där man diskuterar invandring, utan ett forum där man diskuterar rasism, rasistiska uttalande, dubbelmoral gällande rasism och så vidare. Du kan givetvis tycka att de ska diskutera det du vill, men liksom, jaha?
Citera
2013-06-19, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven

Ditt första citat är ett klassiskt rasist-citat jämförbart med "jag är inte rasist, men" och "jag har inget emot bögar, jag har flera vänner som är det, men".

Men hur som helst, gå in på sidan, läs vad de skriver och notera att de argumenterar, exemplifierar och har en väldigt hög nivå, så slipper du fortsätta gissa vad de skriver
Citera
2013-06-19, 11:44
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Jo, visst bidrar man. Men det finns ingen sida som bedriver full hatverksamhet mot sjuklöverpartierna och deras väljare, som "interasistmen" gör med SD. Kanske borde någon göra det.
Risken för tryck- och yttrandefrihetsåtal är antagligen alltför stor, och då känns det förmodligen meningslöst att öppna dammluckorna:
Citat:
Det finns som sagt hur mycket som helst. Smygrassar, folk som gör bort sig, gjort sig skyldiga till diverse grova brott, kommunister, islamister, och så vidare.
Precis. Och är inte blotta tanken på att information om sådana "snedsteg" skulle tillåtas tala för sig själv rätt absurd i dagens Sverige?

Det är rätt att dubbelmoral aldrig är något att eftersträva. Varken beträffande rasism eller anti-rasism. Antingen gäller lika villkor för alla i alla sammanhang eller inte. Egentligen tycker jag således att motståndarsidan borde inleda en bred kampanj, "rätt i nyllet", på samma sätt som den som interasistmen(idiot).se bedriver -- om inte annat för att se vad som händer.
Citera
2013-06-19, 11:59
Medlem
Citat:
Alltså, du förstår ju inte vad islam är. Du kan ingenting om islam. Barngifte är ett fattigdomsproblem? Hör du inte själv hur jävla hjärntvättad du låter?

Det har till 100% med islam att göra. Men du är så vänstervriden att du letar efter andra svar, när det inte ens finns några andra svar.

Och så var vi där igen... vi diskuterar islam och du måste dra upp kristendomen. Vad har kristendomen med den här diskussionen att göra? Detta är riktat även till dig, varsågod;

https://www.flashback.org/sp43942303

Faktum kvarstår - du hade fel. Du hävdade bestämt med din pompösa attityd att barngifte minsann inte är accepterat i muslimska länder idag, "om du undrar", varpå jag överöste dig med källor som alla visar raka motsatsen.

Ett påstående så som att det är till 100% islam innebär ju att samtliga barnäktenskap nu som alltid berott på islam. Är du helt helt säker på det? Eller kan du acceptera att det kan finnas andra faktorer om det nu "mot förmodan" går att hitta andra exempel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in