2013-10-12, 21:14
Medlem
slipZens avatar
Läste en artikel på skitsidan Exponerat idag som handlade om en S-topp som förskingrat pengar. Eller ja, i rubriken var det en S-topp, i artikeln rörde det sig däremot om nån random lokalpolitiker.

Denna förvirring klargjordes dock i slutet av artikeln.

Citat:
Vi väljer att köra på PK-medias linje och kalla alla politiker som begår brott för ”toppar” eller ”toppnamn” inom partiet. Det är ju så alla SD-politiker som misstänks för något alltid benämns, även om de så bara delat ut flygblad på torget eller kokar kaffe på ett möte

Att journalister ofta inte är helt korrekta i vad de skriver stämmer såklart, men att ljuga för sina läsare av ren småsinthet borde göra det klart för alla att Exponerat inte är någon sida någon normalintelligent person ska ta på allvar.

Men iaf. Jag har ju hängt ju flashback tillräckligt för att se att det ofta kritiserats när media använt ordet SD-topp. Så jag tänkte att folk kanske kunde visa på de värsta exemplen på användandet av ordet. Själv är jag ganska skeptisk till att det som exponerat skriver räcker att ha delat ut flygblad eller kokat kaffe på ett möte, men vad vet jag.
Citera
2013-10-12, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
Läste en artikel på skitsidan Exponerat idag som handlade om en S-topp som förskingrat pengar. Eller ja, i rubriken var det en S-topp, i artikeln rörde det sig däremot om nån random lokalpolitiker.

Att journalister ofta inte är helt korrekta i vad de skriver stämmer såklart, men att ljuga för sina läsare av ren småsinthet borde göra det klart för alla att Exponerat inte är någon sida någon normalintelligent person ska ta på allvar.

Men iaf. Jag har ju hängt ju flashback tillräckligt för att se att det ofta kritiserats när media använt ordet SD-topp. Så jag tänkte att folk kanske kunde visa på de värsta exemplen på användandet av ordet. Själv är jag ganska skeptisk till att det som exponerat skriver räcker att ha delat ut flygblad eller kokat kaffe på ett möte, men vad vet jag.

I Almedalen i somras var det någon fd. lågplacerad SD-Nisse som anklagades för en våldtäkt som senare visade sig inte vara någon våldtäkt. Där skrev MSM SD-topp
Citera
2013-10-12, 22:41
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tombox
I Almedalen i somras var det någon fd. lågplacerad SD-Nisse som anklagades för en våldtäkt som senare visade sig inte vara någon våldtäkt. Där skrev MSM SD-topp

Inget illa ment men det där är ju inte mycket bättre än Exponerats anklagelse om flygbladsutdelare och kaffekokare.

Exakt vad var denna "fd. lågplacerade SD-Nisse" och exakt var blev han kallad för SD-topp?
Citera
2013-10-12, 23:15
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:

Att journalister ofta inte är helt korrekta i vad de skriver stämmer såklart, men att ljuga för sina läsare av ren småsinthet borde göra det klart för alla att Exponerat inte är någon sida någon normalintelligent person ska besöka.

Jag tog mig friheten att rätta ditt slarvfel i texten. Kan ärligt säga att jag ALDRIG besökt EXPO, och det enda jag vet om skiten är vad jag läst på Flashback. Men varför skulle jag mata trollen, jag är ju trots allt någorlunda intelligent.
Citera
2013-10-13, 11:01
Medlem
.-.-.s avatar
http://www.sydsvenskan.se/sverige/sd-topp-misstankt-for-sexbrott/

SD-topp misstänkt för sexbrott står det i rubriken
och längre ner i texten kan man läsa att mannen för länge sedan lämnat SD
Så han verkar vara ett riktigt toppnamn inom SD.
Kanske nästa partiledare.

googla på SD-topp och det dyker upp mängder av liknande exempel, och i alla fallen så handlar det bara om någon som misstänks för brott.

SD-topp misstänkt så dyker det upp hur många träffar som helst, söker man istället på SD-topp dömd, så får man inte en enda träff.
Citera
2013-10-13, 12:38
Bannlyst
Citat:
Inget illa ment men det där är ju inte mycket bättre än Exponerats anklagelse om flygbladsutdelare och kaffekokare.

Exakt vad var denna "fd. lågplacerade SD-Nisse" och exakt var blev han kallad för SD-topp?

Har du inte hört talas om Google eller är det din morsa som hjälper dig att skriva här? Som sagt SD-topp var det.
Citera
2013-10-13, 16:45
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
http://www.sydsvenskan.se/sverige/sd-topp-misstankt-for-sexbrott/

SD-topp misstänkt för sexbrott står det i rubriken
och längre ner i texten kan man läsa att mannen för länge sedan lämnat SD
Så han verkar vara ett riktigt toppnamn inom SD.
Kanske nästa partiledare.

Gott, då är vi iaf uppe i ett exempel.
Fast han hade ju inte lämnat partiet sen länge, han lämnade partiet nånstans mellan 1-3 veckor innan artikeln publiceradess. Det han lämnat "sen länge" var hans anställning på riksnivå, och det var ändå så sent som 2012. Sen är det ju också intressant att veta vad det var för uppdrag han lämnade i juli. Lite skillnad på SD-topp och "nästa partiledare" liksom.

Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
googla på SD-topp och det dyker upp mängder av liknande exempel, och i alla fallen så handlar det bara om någon som misstänks för brott.

Googlar man SD-topp får man/jag upp följande:

1. Christian Westling.
2. Jens Leandersson, skånskt regionråd
3. Thoralf Alfsson.
4. Samma som du skrev om. Fast det är sidan FriaTider som också använder termen SD-topp. Där framgår det att han lämnade sin toppnivå i höstas. Knappast "lämnat sen länge"
5-6. Samma person som 4.
7. Jimmie Åkesson och Mattias Karlsson (riksdagsman)
8. Samma som 4.
9. Arne Steen. Gruppledare i GBG kommunfullmäktige.
10. Samma som 4.

Inte många kaffekokare direkt.

Citat:
Har du inte hört talas om Google eller är det din morsa som hjälper dig att skriva här? Som sagt SD-topp var det.

Har du inte hört talas om diskussionsforum och vanlig jävla debattteknik? Har du ett exempel så led det i bevis. Om ditt enda bidrag till tråden är "googla det" så vad gör du då här?

Förövrigt så var ju "fd. lågplacerad SD-nisse" en ren lögn.

Trodde den här tråden skulle svämma över av exempel. Bättre kan ni väl?
Senast redigerad av slipZen 2013-10-13 kl. 16:50.
Citera
2013-10-27, 20:43
Medlem
slipZens avatar
Dåså, då utgår jag från att exponerat och de som ylar om att SD-topp används på fel sätt är fulla av skit.
Citera
2013-10-27, 20:48
Bannlyst
Citat:
Dåså, då utgår jag från att exponerat och de som ylar om att SD-topp används på fel sätt är fulla av skit.

Eller är det du som är full med skit och därför blev du lämnad ensam med din morsa som hjälpare.
Citera
2013-10-27, 21:42
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Ab/Svd
Citat:
Förundersökningen mot den tidigare högt uppsatte tjänsteman inom Sverigedemokraterna
En ledande Sverigedemokrat har polisanmälts för våldtäkt av en yngre kollega

Dt:
Citat:

SD-topp anses jävig som domare
Marie Edenhager, ordförande i Sverigedemokraterna Borlänge
Gp:
Citat:
SD-topp: "Deras kultur är bortkastad"
Den åsikten förde Sverigedemokraternas gruppledare i Göteborg
Citera
2013-10-27, 22:39
Medlem
Eoppoyzs avatar
Man måste vara noga med att kalla någon som t ex "SD-topp". Det kan ju finnas en SD-topp på lokal nivå. Eller så kan det vara en SD-topp som är på riksnivå.
Citera
2013-10-30, 16:48
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Eller är det du som är full med skit och därför blev du lämnad ensam med din morsa som hjälpare.

Kommer från personen som ljuger rakt upp och ner och tycker att "din mamma"-dissar är ett vettigt bidrag till politiska diskussioner. Trodde det var 18-årsgräns på FB.

Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Man måste vara noga med att kalla någon som t ex "SD-topp". Det kan ju finnas en SD-topp på lokal nivå. Eller så kan det vara en SD-topp som är på riksnivå.

Ja precis. Visst, det är stor skillnad mellan att "toppa" SD i landets 47:e största kommun (Borlänge) och att vara Jimmie Åkesson, och det är väl något media kanske är dåliga med att åtskilja i rubriker. Men det är ändå långt från det snack om kaffekokare och fritidspolitiker som man ser lite här och var.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in