2013-08-27, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2Keynote
Varför har Sverige så stora framgångar med dom yngre åldersgrupperna på både dam och herrsidan? På A-lagsnivå är vi ju däremot långt ifrån att vara bäst i Europa/världen.

Frågar du mig så rör det sig om en generationssvacka, jag är övertygad om att när 93-94-95 kommer upp sig så blir det clash.
Citera
2013-09-01, 07:46
Moderator
Dretskols avatar
Drott klarade CL-kvalet igår. Bra bra bra bra!
Citera
2013-09-02, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol
Drott klarade CL-kvalet igår. Bra bra bra bra!

Ja, det var gött. Det hade varit tråkigt om dem hade förlorat, för då hade dem fått möta IFK Kristianstad i "europa league". Förra året möttes ju Guif och IFK redan i kvalet. Tråkigt att lag från samma länder möter varandra så tidigt i turneringen.
Hoppas Drott kan göra några fina matcher i CL.

I år tror jag att det är IFK's tur. Tredje gången gillt. Heja Kristianstad!
Citera
2013-09-02, 00:42
Medlem
P.Gs avatar
Rapporteras att Carléns karriär är över. Mycket tråkigt.
Citera
2013-09-02, 16:59
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Rapporteras att Carléns karriär är över. Mycket tråkigt.

Oerhört tragiskt. Han blir saknad.

Roliga nyheter: Källman tillbaka till landslaget och Elitserien! Han spelar i Skövde kommande säsong.
Citera
2013-09-02, 20:15
Medlem
direktörns avatar
Citat:
Oerhört tragiskt. Han blir saknad.

Roliga nyheter: Källman tillbaka till landslaget och Elitserien! Han spelar i Skövde kommande säsong.

Det var ju roligt, kan undra vad det blir för position.
Citera
2013-09-09, 13:46
Medlem
DonDrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Apropå Redbergslid förresten.
Där snackar vi tunga tapp.

Orkar knappt ta upp det men...
Feskarn, Fredrik Pettersson slutar (kommer saknas enormt), Lönn lämnar (har ju mer eller mindre burit laget på sina axlar), målvaktsjuggen dumpar vi, Arnesson lär vi inte se på ett bra tag (doping) samt Medina är ju borta...

Fan - ska bli spännande att se om vi kan ställa ett konkurrenskraftigt lag på benen ens...
Det finns givetvis nyförvärv med dock!

Henningsson, målvakt från Aranäs kan bli riktigt bra.
Klippt från redberslid.se :
Heeringson var en del av det Aranäs som blir tvångsnedflyttade på grund av ekonomiska besvär. Han presterade på hög nivå trots att laget hade det tungt emellanåt och har tionde högst räddningsprocent i serien med 37% på 32 matcher.

25-åriga Heeringson kom till Kungsbackagänget från IK Sävehof 2008. Med sina 187 cm och 96 kg har han utgjort en stabil sista utpost för Aranäs. Nu kommer han alltså in och förstärker RIK på målvaktssidan inför kommande säsong.

Målvaktsspelet har ju i flertalet säsongen varit en rejäl akilleshäl för oss, tycker detta låter som en vettig värvning.

Tobias Johansson från Sävehof känns också som en stabil och vettig värvning.

Har säkert missat någon - återkommer.

Vi fick ju aldrig luft under vingarna, trots ett lovande lag under flera säsonger och när nu den generationen med Lönn, Hanisch, Medina, Arnesson mfl är borta så sörjer jag lite - å andra sidan är det helt på sin plats med ett nytt bygge.

Edit: Ysander givetvis, antar att Mario Lipovcc stannar, men han träffar ju inte insidan av en ladugård om han får chansen - duger bara defensivt.

Kul med ytterligare en RIKare i den här sparsamt besökta tråden. Du (eller nån annan) kanske kan reda ut det här en gång för alla - är Linus avstängd eller inte? På den här artikeln verkar det ju inte så:
http://www.expressen.se/gt/sport/tillbaka-i-rik-efter-en-sasong-med-sm-final/
Citera
2013-09-09, 16:38
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonDraper
Kul med ytterligare en RIKare i den här sparsamt besökta tråden. Du (eller nån annan) kanske kan reda ut det här en gång för alla - är Linus avstängd eller inte? På den här artikeln verkar det ju inte så:
http://www.expressen.se/gt/sport/tillbaka-i-rik-efter-en-sasong-med-sm-final/

Verkar inte så, nej. Han har varit med i de flesta försäsongsmatcherna för RIK i år. Han fanns med på listan http://www.rf.se/Arbetsrum/Tidningen_Svensk_Idrott/Bestraffningar/ men är idag bortplockad.
Citera
2013-09-09, 18:33
Medlem
DonDrapers avatar
Citat:
Verkar inte så, nej. Han har varit med i de flesta försäsongsmatcherna för RIK i år. Han fanns med på listan http://www.rf.se/Arbetsrum/Tidningen_Svensk_Idrott/Bestraffningar/ men är idag bortplockad.

Tack för svar. Hoppas och tror att du har rätt. Men var han då inte den "västsvenske" handbollsspelaren som det stod om på löpsedlarna eller har de bara hävt avstängningen? Antagligen det sistnämnda va? Varför isf? Många frågor...
Citera
2013-09-10, 07:52
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonDraper
Tack för svar. Hoppas och tror att du har rätt. Men var han då inte den "västsvenske" handbollsspelaren som det stod om på löpsedlarna eller har de bara hävt avstängningen? Antagligen det sistnämnda va? Varför isf? Många frågor...

Bra fråga, har funderat på det där med men har inte orkat kolla upp det närmare.
Jag såg han på den där listan - men något har uppenbarligen skett.

Precis som ovanstående noterade så har han deltagit i matcherna på försäsongen och har rapporterats gjort det riktigt bra. Hoppas han kan hänga i både på och utanför planen.

För övrigt har försäsongen sett bra ut för RIK - givetvis tar man resultaten med en nypa salt men det är kul att laget ser ut att kunna konkurrera efter den nystart det innebär med så många spelartapp.
Citera
2013-09-12, 13:47
Moderator
Dretskols avatar
Jag har tittat lite i kristallkulan och nu kommer facit - så här slutar årets grundserie!

Elitserien drar alltså igång igen nästa vecka. Det rapporteras dessutom om att rekordmånga matcher kommer sändas i TV och på webben. Kul för oss men också kul för sporten.

Okey.. finns det någon som tror annat än att IFK Kristianstad plockar hem det i år? Känns som att det är deras tur nu och laget är på pappret mycket starkare nu med Fredric Pettersson, Andreas Cederholm och Dan Beutler i truppen.

Hur klarar sig Guif utan Zacke?

Drott kommer få det jobbigt med sin tunna trupp kombinerat med spel i Champions League. Skulle absolut inte bli förvånad om de missar slutspel.

Vad tror ni?
Citera
2013-09-12, 14:24
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Jag har tittat lite i kristallkulan och nu kommer facit - så här slutar årets grundserie!

Elitserien drar alltså igång igen nästa vecka. Det rapporteras dessutom om att rekordmånga matcher kommer sändas i TV och på webben. Kul för oss men också kul för sporten.

Okey.. finns det någon som tror annat än att IFK Kristianstad plockar hem det i år? Känns som att det är deras tur nu och laget är på pappret mycket starkare nu med Fredric Pettersson, Andreas Cederholm och Dan Beutler i truppen.

Hur klarar sig Guif utan Zacke?

Drott kommer få det jobbigt med sin tunna trupp kombinerat med spel i Champions League. Skulle absolut inte bli förvånad om de missar slutspel.

Vad tror ni?

Håller med om det du säger.
Guif känner jag riskerar en rejäl baksmälla - man har varit heta i många år men personligen tror jag inte alls på dem i år.

Personligen är jag tveksam till Sävehof med, gäller de ska få ihop sitt lag. Är inte övertygad.
Alingsås tror jag blir riktigt giftiga i sin nya hemmahall, ett riktigt handbollsLAG.

Mitt Redbergslid som du placerat dem - målet är en slutspelsplats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in