Citat:
Ursprungligen postat av
Skez
Hittade detta på GTA Forums och det verkar stämma om man läser på
http://www.cinemablend.com/games/GTA-5-Cost-265-Million-Develop-Market-58922.html
"At $265 million, GTA V cost more to make than every Hollywood blockbuster ever made - except one: Pirates of the Caribbean 3, which holds the top record at $300 million. Rockstar has already made the money back on the pre-orders alone."
Rockstar har räknat med att tjäna över en miljard dollar innan årets slut på GTA V.
Jämför man med andra spel är budgeten för GTA V egentligen helt orimlig. Budgeten för Gears of War låg på 10 miljoner dollar, Uncharted 3 på 25 miljoner och Heavy Rain på 20 miljoner för att producera och 20 miljoner för att marknadsföras.
Med tanke på hur stor budgeten var LÄR det finnas något för alla och jag har svårt att se att man kommer tröttna på det i första taget.
Det här är helt vansinniga siffror, jag blev lite lamslagen när du började rabbla upp andra spel. Gears of War speciellt, då spelet ändå har snart 8 år på nacken, minns att det var banbrytande inom grafik mm när det marknadsfördes och tekniken var säkerligen dyrare då, både mjuk och hårdvarumässig.
Jag är nog beredd att påstå att vi kan stå inför en enorm milstolpe inom spelhistoria här.
Jag tvekar inte på att det kryllar av helt sjuka överraskningar i mängder när spelet väl är ute på marknaden.
It's going to be fucking epic.