Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-09-08, 20:14
  #11089
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flummoxed
Ta inte enskilda personers syn som partiets officiella åsikter.
Det gör jag inte heller, men jag ser gärna att folk backar upp det de skriver
Citera
2013-09-08, 20:16
  #11090
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flummoxed
Det beror väl på vilken position de har inom partiet, att hjälpa missbrukare ser i alla fall jag som en viktig del av folkgemenskapen och dessa personer bör därför välkomnas i partiet de också - fast kanske lämpligen inte som aktivister.

Självklart! Men nu skrev Focus att h*n ville hjälpa till. Och hjälper man till så blir man.. wait for it.. aktivist!
Citera
2013-09-08, 20:46
  #11091
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Nja, du har nog missat lite hur folkgemenskap fungerar. Det är inte så att man slår ut de svaga, man rensar bort de som är destruktiva. Svaghet är inte nedbrytande i sig, utan man kan ofta hitta ett sammanhang där en svag finner styrka.

Men du ser inte problematiken, grejen är att drogbruk i den mån det blir tillåtet är när man är klar med familjebildandet. Droger påverkar genetiken i grunden, det spelar i vissa former ingen roll om man tar droger när man är havande eller om man tagit de innan man blev gravid. Det är samma sak. Droger påverkar negativt => barnet ärver det negativa.
Destruktiva människor är också svaga eftersom de just hamnar i en destruktiv spiral.

Det sista tror jag inte en sekund på men visst. Det hade vart en annan sak om jag drogat samtidigt som jag vart gravid.
Citat:
Ursprungligen postat av Leliana
Visste inte vilket inlägg jag skulle citera och 'hoppa in' i konversationen. Så tar lite på måfå nu, ungefär.

Att kritik framförs får man faktiskt ta, besitter man en ledande och offentlig roll brukar det bli så. Man kan helt enkelt inte behaga alla. Skulle jag träda ut mer offentligt ser jag redan nu fram emot att få höra det ena kreativa saken till det andra, på gott och ont. Som kvinna kan man vara mer känslig och uppmärksam till kritik som riktas mot andra kvinnor, men det kan hagla åt båda hållen, och från alla håll för den delen. Konstigt att du därmed inte lägger upp din kritik i mer allmänna former. Men jag förstår att man utgår från sig själv och vad som gynnar en bäst.

Sedan om man trampar på en redan frustrerad mans tår så får man oftast höra det ena och det andra. Jag har märkt att det brukar inte riktas mot en personligen, utan du blir oftast symbol för det större som är fel i samhället. Det handlar inte om kvinnohat, det handlar om frustration som pyser fel. Men det kan vara svårt att märka skillnaden om man tar saker och ting personligt som vi oftast gör.

Finns det någonting man inte är nöjd med tycker jag man får ställa upp och föra sin talan. Det är ingen som stoppar dig från att komma med konstruktiv kritik för att föra partiet framåt.
Jag menar inte heller att man ska förvänta sig att bli accepterad av alla men jag har bara helt enkelt insett att jag inte vill rösta fram den typ av människor som faktiskt strävar efter en högre position. Intelligensen verkar inte vara på sitt rätta ställe hos de jag träffat.
Citat:
Ursprungligen postat av 8814
Att SvP går miste om en uppblåst tjackskata (tyvärr, vi lägger ord i munnen på varandra, ursäkta) med hybris som värnar om sig själv framför Svea rike känns tyvärr inte som en smärre förlust. Att du kommer rösta på det mest judevänliga partiet då du inte blev "accepterad" av en liten skara människor, faktiskt var det bara jag och någon annan och det är ju beklagligt. Acceptans är så viktigt bland många människor tyvärr.

Kram på dig f0cus.
Ja, du har ju inte så mycket annat att gå på så det är väl klart att du försöker med nedsättande ord likt "tjackskata" och att du påstår att jag är nära ett missbruk. Men visst, vi får väl se helt enkelt. Ring mig om två år så får vi väl se
Citat:
Ursprungligen postat av 819Xras819
Tjackluder är inte välkomna inom Svenskarnas parti, så det är väl lika bra att du inte vill hjälpa till. Men sedan att du sprider hat och lögner pga av en personlig tvist med en förmodad medlem är bara patetiskt.
Hmm, jag undrar vem det är som är patetisk. Och som skribenten ovan undrade, sen när blev drogbrukare inte välkomna i partiet?
Citat:
Ursprungligen postat av 819Xras819
Självklart! Men nu skrev Focus att h*n ville hjälpa till. Och hjälper man till så blir man.. wait for it.. aktivist!
Ehm.. Jag menar att om jag röstar på partiet så hjälper jag ju dessa rent procentiellt. Jag vill alltså inte vara aktiv medlem utan endast lägga en röst på ett parti. Det är en viss skillnad.
Citera
2013-09-08, 21:03
  #11092
Medlem
8814s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Ja, du har ju inte så mycket annat att gå på så det är väl klart att du försöker med nedsättande ord likt "tjackskata" och att du påstår att jag är nära ett missbruk. Men visst, vi får väl se helt enkelt. Ring mig om två år så får vi väl se

Du försöker ju också använda dig av nedsättande ord, vet verkligen inte om jag är en svag människa utan har växt upp och gjort ett enormt styrkelyft enligt mig och många andra, har väl sett och upplevt det mesta vad gäller droger och missbruk och gått ut clean i 1 år och 9 månader bortsett från ett återfall då. Men jag har aldrig haft en enda tanke till att gå tillbaka till det livet på mycket, mycket länge. Då det är kantat av baktal, stölder, en falsk verklighet, falska personer. Det är intressant hur man knyter kontakt med så många olika människor för att man har ett enda intresse, det intresset heter droger. Kallar du det svagt och hatar svaga människor, så lär du hata en stor del av din drogumgängeskrets. Skicka gärna ditt nummer på PM så ringer jag om två år och undrar hur det går med dig

För SvP kan det i framtiden vara bra med personer som doktorerat i ämnet, jobbat på hem, missbrukat och brukat som kan bistå med kompetens då det gäller att även knyta gemenskap med folk med drogproblematik bara som ett exempel, nationalismen är mycket helande och en bra morot för ett drogfritt leverne.

Jag vill dock säga att jag slutdiskuterat ämnet droger här. Det verkar inte ge något överhuvudtaget.
Citera
2013-09-08, 21:14
  #11093
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Jag menar inte heller att man ska förvänta sig att bli accepterad av alla men jag har bara helt enkelt insett att jag inte vill rösta fram den typ av människor som faktiskt strävar efter en högre position. Intelligensen verkar inte vara på sitt rätta ställe hos de jag träffat.

Jag känner också att jag inte vill rösta fram den typ av människor som strävar efter en högre position och drivs av egoistiska skäl, blir lockade av pengar och glömmer bort sitt hjärta. Därmed röstar jag på SvP. Det är synd om du låter dina personliga erfarenheter med några få gå ut över de många andra som vill väl och siktar på att göra sitt bästa för både mig, dig, oss och vårt land.

Jag hoppas du tar upp erbjudandet som Straybullet la fram att du kan kontakta honom genom PM och lägga fram namn. Jag kan inte tänka mig att konstruktiv kritik skulle någonsin avfärdas, för man vill faktiskt väl och att partiet ska gå framåt med sunda steg.
Citera
2013-09-08, 21:17
  #11094
Medlem
mrphonks avatar
I dag åkte medlemmar ur Svenskarnas parti till Järpegatan i Grums för att skydda de svenskar som fortfarande bor kvar där. De "asylsökande" terroriserar svenskarna och i går torterade de även ihjäl en katt.

https://www.realisten.se/2013/09/08/svenskarna-pa-jarpegatan-i-grums-lever-i-skrack/ finns en intervju med en av de svenskar som bor på gatan.
Citera
2013-09-08, 21:21
  #11095
Medlem
8814s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
I dag åkte medlemmar ur Svenskarnas parti till Järpegatan i Grums för att skydda de svenskar som fortfarande bor kvar där. De "asylsökande" terroriserar svenskarna och i går torterade de även ihjäl en katt.

https://www.realisten.se/2013/09/08/svenskarna-pa-jarpegatan-i-grums-lever-i-skrack/ finns en intervju med en av de svenskar som bor på gatan.

Fan vad bra att aktivisterna går ut i strid mot dessa monster. Herregud, tortera ihjäl en katt till döds, djurvän som man är
Citera
2013-09-08, 21:23
  #11096
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
I dag åkte medlemmar ur Svenskarnas parti till Järpegatan i Grums för att skydda de svenskar som fortfarande bor kvar där. De "asylsökande" terroriserar svenskarna och i går torterade de även ihjäl en katt.

https://www.realisten.se/2013/09/08/svenskarna-pa-jarpegatan-i-grums-lever-i-skrack/ finns en intervju med en av de svenskar som bor på gatan.
Det här är jätteviktigt att SvP står upp för de utsatta svenskarna och försöka hjälpa/skydda dessa. Precis som Gyllene Gryning skyddar greker mot bestialiska invandrare bör SvP göra detsamma. Dock har ju SvP långt ifrån samma resurser som den grekiska motsvarigheten idag har, men det är rätt väg att gå. Polisen kan inte ens idag hjälpa utsatta svenskar, och det kommer de verkligen inte kunna göra i framtiden heller.
Citera
2013-09-08, 21:30
  #11097
Medlem
8814s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Ja, du har ju inte så mycket annat att gå på så det är väl klart att du försöker med nedsättande ord likt "tjackskata" och att du påstår att jag är nära ett missbruk. Men visst, vi får väl se helt enkelt. Ring mig om två år så får vi väl se

Låt oss begrava stridsyxan, ta du del av det som är bra med partiet och fatta ditt beslut efter det, det gäller ändå Sveriges enda vettiga framtid med eller utan droger och SD är inte the way to go. Denna fejd har varit sjukt onödig med personliga angrepp och annat onödigt, helt i oenlighet med vad jag står för.
Citera
2013-09-08, 21:57
  #11098
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 819Xras819
Jag är tveksam till att det finns någon "punkt" där det står att nerknarkade idioter inte är välkomna, men att man skulle välkomna stolta tjackmissbrukare ställer jag mig mycket tveksam till.
De som inte är välkomna är främst pedofiler, våldtäktsmän, barn-och kvinnomisshandlare. Att man slagit någon på käften, klippt fingrarna av folk eller något annat skitbrott verkar inte vara ett problem så ett drogbruk lär heller inte vara det.
Citera
2013-09-08, 22:14
  #11099
Medlem
Snake-Blakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.S.90
Det är ofta ordet "kvinnohatet" förekommer, du som nämnde att du är utomstående får gärna berätta vart allt detta "hatet" finns bland våra män? Jag har varit nationalist i x antal år och engagerad i SvP i snart fem år och kan inte mig minnas att jag någonsin märk eller varit utsatt för något "hat" gent emot mig som kvinna och nationalist. Snarare tvärt om. Jag vill bara poängtera detta eftersom det verkar vara en fel bild som många kvinnor och män som är utomstående verkar ha. Jag har läst på flashback och inte ens här inne känner jag att det finns något "hat" mot kvinnor, att man tycket att en kvinna tex inte bör få rösta eller vad det nu kan vara så är ju det knappast något hat?

/ Rebecka Wilfridsdotter

Jag citerar åter NirvanA's inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Men din lilla slyna, se storheten i det som är större och viktigare än dig själv, nämligen ditt folk, att du gillar att hobbypunda ska fan vara helt irrelevant i den tid vi lever i nu, Vakna upp för fan.

Vad tycker du om NirvanA's kommentar? Tycker du att det är sunt att kalla medmänniskor för din lilla slyna? Som jag skrev tidigare så skulle NirvanA och hans förlegade kvinnosyn passa hemma i Saudiarabien.

Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Nu har Svenskarnas partis migrationspolitiska program släppts.
http://www.svenskarnasparti.se/2013/09/07/svenskarnas-parti-lanserar-migrationspolitiskt-program/

Det är väl i sådana fall den här formuleringen jag inte håller med om. Även om jag kan förstå tänket att pensionerade främlingar som levt här majoriteten av sina liv inte utgör något hot mot den svenska genpoolen och det svenska folkets överlevnad. I övrigt tycker jag dokumentet känns genomtänkt och vettigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Nej, jag ser nog inget sådant behov. Mina tankar och skriverier här på Flashback är just min egna och ska inte tas för partiets officiella ställningstaganden i olika frågor. Jag kommer naturligtvis även fortsättningsvis skriva hur jag tänker, känner och resonerar kring olika frågor som jag finner intressanta och relevanta.

Det är skönt att höra. Alla politiska partier mår bra av att tillåta alla medlemmars åsikter.

Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Härligt, kul att se att SvP inte är kallhjärtade principnationalister utan faktiskt kan tumma lite på principerna för en rättfärdig sak. Nu lär det inte bli några problem att rekommendera och tala sig varm om partiet.

SvP, here comes the Svensson votes.

Man kan i Svp's fall inte köra på partiets tidigare hårda linje om ett (nästan) helt etniskt Sverige om man vill nå ut till fler väljare, i detta fall 380.000 om man vill nå riksdagens finrum. I bland måste man (tyvärr?) anpassa sig till det rådande politiska klimatet. Men var försiktiga! Gör ni det på fel sätt så riskerar ni att tappa väljare och medlemmar likt SD's tapp sedan de "rensat ur i leden".

Vill ni inte höra den sanningen, så kommer ni att vara väldigt oförberedda när den dagen sprungit er förbi. Det är på allvar nu, nästa val är om nästan exakt ett år och om ni inte skärper till er på vissa områden så har ni ingen chans att bli annat än ett "Vi är populära på Flashback"-parti.
Citera
2013-09-08, 22:26
  #11100
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snake-Blake
Vad tycker du om NirvanA's kommentar? Tycker du att det är sunt att kalla medmänniskor för din lilla slyna? Som jag skrev tidigare så skulle NirvanA och hans förlegade kvinnosyn passa hemma i Saudiarabien.
Detta är lite OT, men känner jag behöver förklara mig efter dessa återkommande anklagelser och för att flytta fokus ifrån detta då detta inte har något med trådens topic att göra.

Jag har haft en hel del PM-konversationer med f0cus, vi har lite av en jargong oss emellan, det kan se grovt och seriöst ut men det är mest på skämt och det är jag tämligen säker att f0cus fattar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in