Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-09-08, 13:11
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
SvP vill avskaffa demokratin.
Sanning med modifikation
Citera
2013-09-08, 13:15
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.S.90
I så fall är det nog bara skitsnack mot mig som person. Därför känner jag att jag kan försvara mina partikamrater, att det inte existerar något "kvinnohat" skitsnack och hat tycker inte jag är direkt samma sak.

/ Rebecka
Ja, då är det väl det.
Citat:
Sanning.
Citera
2013-09-08, 13:16
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Sanning med modifikation

I eran värld, ja.
Citera
2013-09-08, 13:17
Bannlyst
Citat:
Jag tror de menar den liberala demokrati som vi nu har.
Citat:
4, Sverige skall styras på ett så ändamålsenligt sätt som möjligt: Statsapparaten skall ledas av ett modernt statsskick som så effektivt som möjligt gagnar svenskarna. Statsskicket måste bygga på kompetens och ansvar, och dess uppgift skall alltid vara att tjäna befolkningen, aldrig tvärtom. Det styrande systemets ledord skall vara förbättring, utveckling och hela folkets väl.

Dagens statsskick har varit ett experiment som varat i ungefär ett sekel och det negativa resultatet av det går inte att ta miste på idag. Det demokratiska systemet är en av huvudanledningarna till den kaosartade situation som börjar sprida sig allt mer då dagens statsskick bygger på ansvarslöshet, egoism och folksplittring, vilket har möjliggjort inflytande för allehanda särintressen på bekostnad av allmänhetens dito. Ett nytt system där kompetens, ansvar och allmännytta är ledord måste ersätta det nuvarande systemet för att kunna lösa krisen som skapats och sedan kontinuerligt förbättra Sverige.

Läser man om nationaldemokrati så ser man likheter med SvP.
http://sv.metapedia.org/w/Nationaldemokrati
Citera
2013-09-08, 13:27
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Jag tror de menar den liberala demokrati som vi nu har.

Läser man om nationaldemokrati så ser man likheter med SvP.
http://sv.metapedia.org/w/Nationaldemokrati

Ni får väl kalla det för "sanning med modifikation" eller "avskaffande av den liberala demokratin" eller vad tusan ni vill. Men SvP vill faktiskt avskaffa demokratin och det är ingen definitionsfråga. Det är EXAKT vad partiet vill göra.
Citera
2013-09-08, 13:48
Medlem
TheAwesomeboy1993s avatar
Citat:
Ni får väl kalla det för "sanning med modifikation" eller "avskaffande av den liberala demokratin" eller vad tusan ni vill. Men SvP vill faktiskt avskaffa demokratin och det är ingen definitionsfråga. Det är EXAKT vad partiet vill göra.

Fast de vill ju ha total yttrandefrihet och det är ju inget vi har idag!
Då kan man ju också fråga sig vad en demokrati utan yttrandefrihet är bra för?
Citera
2013-09-08, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheAwesomeboy1993
Fast de vill ju ha total yttrandefrihet och det är ju inget vi har idag!

Åååh, innebär det att om de vinner valet och jag börjar starta bloggar och hemsidor där jag tycker att SvP borde attackeras och utrotas (naturligtvis skrivet på ett sådant sätt att det omöjligen går att bevisa Uppvigling i brottsuppsåt), så kommer de alltså att låta mig hållas?

That'd give'em My vote.
Citera
2013-09-08, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Så du vill att vi "skjuter av" langarna för att svaga individer som du inte ska kunna hamna i något missbruk?
Samhället är lite som en pyramid förstår du, någon kommer alltid att vara överst, några på mellantinget och sen de svaga som måste bort.

Nja, du har nog missat lite hur folkgemenskap fungerar. Det är inte så att man slår ut de svaga, man rensar bort de som är destruktiva. Svaghet är inte nedbrytande i sig, utan man kan ofta hitta ett sammanhang där en svag finner styrka.

Citat:
Och jodå, jag blir nog en bra morsa. Inte fan tänker jag droga när jag vuxit upp och skaffat familj. Jag festdrogar bara och det är vad jag propagerar för att folk ska få göra.

Men du ser inte problematiken, grejen är att drogbruk i den mån det blir tillåtet är när man är klar med familjebildandet. Droger påverkar genetiken i grunden, det spelar i vissa former ingen roll om man tar droger när man är havande eller om man tagit de innan man blev gravid. Det är samma sak. Droger påverkar negativt => barnet ärver det negativa.
Citera
2013-09-08, 14:30
Bannlyst
Citat:
Det beror på hur man definierar demokrati, dagens korrupta, ineffektiva och destruktiva system bör mycket riktigt raseras och ersättas av ett system som premierar ansvar och kompetens. Vi har dock inget emot folkligt inflytande eller folkstyre per se. En massinkluderande mediadominerad parlamentarism som den vi har idag kan dock knappast göra någon tänkande människa glad.

Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Att nazister säger att de vill ha en total yttrandefrihet är ju bara propaganda av värsta sort.
Nej nej. Det stämmer bra och är helt korrekt att partiet förespråkar en mycket långtgående yttrandefrihet Som kommunist och antivit får du förstås gnälla på detta hur mycket du vill, men det förändrar ju ingenting.

Du vet helt enkelt inte vad du pratar om
Citera
2013-09-08, 14:31
Medlem
R.S.90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Ja, då är det väl det.

Sanning.

Haha, den bjur jag på, och den person som fick höra mig säga detta skojar med mig än idag om detta
Citera
2013-09-08, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Men du ser inte problematiken, grejen är att drogbruk i den mån det blir tillåtet är när man är klar med familjebildandet. Droger påverkar genetiken i grunden, det spelar i vissa former ingen roll om man tar droger när man är havande eller om man tagit de innan man blev gravid. Det är samma sak. Droger påverkar negativt => barnet ärver det negativa.

Stopp och belägg. Sitter du och påstår att droger har genmuterande egenskaper?
Varifrån har du fått den informationen?
Citera
2013-09-08, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snake-Blake
Straybullet, kommer du att följa partiets linje från och med nu och anpassa dina framtida uttalanden i ämnet?
Nej, jag ser nog inget sådant behov. Mina tankar och skriverier här på Flashback är just min egna och ska inte tas för partiets officiella ställningstaganden i olika frågor. Jag kommer naturligtvis även fortsättningsvis skriva hur jag tänker, känner och resonerar kring olika frågor som jag finner intressanta och relevanta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in