Citat:
Ursprungligen postat av
f0cus
Så du vill att vi "skjuter av" langarna för att svaga individer som du inte ska kunna hamna i något missbruk?
Samhället är lite som en pyramid förstår du, någon kommer alltid att vara överst, några på mellantinget och sen de svaga som måste bort.
Nja, du har nog missat lite hur folkgemenskap fungerar. Det är inte så att man slår ut de svaga, man rensar bort de som är destruktiva. Svaghet är inte nedbrytande i sig, utan man kan ofta hitta ett sammanhang där en svag finner styrka.
Citat:
Och jodå, jag blir nog en bra morsa. Inte fan tänker jag droga när jag vuxit upp och skaffat familj. Jag festdrogar bara och det är vad jag propagerar för att folk ska få göra.
Men du ser inte problematiken, grejen är att drogbruk i den mån det blir tillåtet är när man är klar med familjebildandet. Droger påverkar genetiken i grunden, det spelar i vissa former ingen roll om man tar droger när man är havande eller om man tagit de innan man blev gravid. Det är samma sak. Droger påverkar negativt => barnet ärver det negativa.