Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-09-08, 14:50
  #11077
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAwesomeboy1993
Fast de vill ju ha total yttrandefrihet och det är ju inget vi har idag!
Då kan man ju också fråga sig vad en demokrati utan yttrandefrihet är bra för?

Yttrandefrihet kan naturligtvis råda även om vi inte har demokrati. Det beror helt och hållet på hur det rådande styret ser ut och fungerar.

Och visst kan man diskutera om vi verkligen har sann yttrandefrihet idag. Absolut.
Citera
2013-09-08, 14:59
  #11078
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Stopp och belägg. Sitter du och påstår att droger har genmuterande egenskaper?
Varifrån har du fått den informationen?

Man föds inte färdig, då skulle den mänskliga evolutionen stannat vid apstadiet. Droger liksom motion, kost, miljö, kemikalier har en epigenetisk inverkan och kan stänga av eller slå på vissa gener. I motsats kan t.ex en sprinter få barn som har bättre anlag för att springa fort.
__________________
Senast redigerad av Bananrepublikan 2013-09-08 kl. 15:03.
Citera
2013-09-08, 15:06
  #11079
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Det komiska är att du dyker upp och försvarar dina partikamrater som jag vet har sagt det ena och det andra om dig och det var inte en fråga om påverkan, utan snarare en fråga om existens. Så ja, det existerar "kvinnohat" inom ert parti eller så är det bara skitsnack mot dig som person. Vad vet jag?

Visste inte vilket inlägg jag skulle citera och 'hoppa in' i konversationen. Så tar lite på måfå nu, ungefär.

Att kritik framförs får man faktiskt ta, besitter man en ledande och offentlig roll brukar det bli så. Man kan helt enkelt inte behaga alla. Skulle jag träda ut mer offentligt ser jag redan nu fram emot att få höra det ena kreativa saken till det andra, på gott och ont. Som kvinna kan man vara mer känslig och uppmärksam till kritik som riktas mot andra kvinnor, men det kan hagla åt båda hållen, och från alla håll för den delen. Konstigt att du därmed inte lägger upp din kritik i mer allmänna former. Men jag förstår att man utgår från sig själv och vad som gynnar en bäst.

Sedan om man trampar på en redan frustrerad mans tår så får man oftast höra det ena och det andra. Jag har märkt att det brukar inte riktas mot en personligen, utan du blir oftast symbol för det större som är fel i samhället. Det handlar inte om kvinnohat, det handlar om frustration som pyser fel. Men det kan vara svårt att märka skillnaden om man tar saker och ting personligt som vi oftast gör.

Finns det någonting man inte är nöjd med tycker jag man får ställa upp och föra sin talan. Det är ingen som stoppar dig från att komma med konstruktiv kritik för att föra partiet framåt.
Citera
2013-09-08, 15:06
  #11080
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Man föds inte färdig, då skulle den mänskliga evolutionen stannat vid apstadiet. Droger liksom motion, kost, miljö, kemikalier har en epigenetisk inverkan och kan stänga av eller slå på vissa gener. I motsats kan t.ex en sprinter få barn som har bättre anlag för att springa fort.

Det beror helt och hållet på vad du menar för droger och för typ av droganvändning. Det är inte så svart-vitt som du vill få det till.
Citera
2013-09-08, 15:40
  #11081
Medlem
R.S.90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leliana
Visste inte vilket inlägg jag skulle citera och 'hoppa in' i konversationen. Så tar lite på måfå nu, ungefär.

Att kritik framförs får man faktiskt ta, besitter man en ledande och offentlig roll brukar det bli så. Man kan helt enkelt inte behaga alla. Skulle jag träda ut mer offentligt ser jag redan nu fram emot att få höra det ena kreativa saken till det andra, på gott och ont. Som kvinna kan man vara mer känslig och uppmärksam till kritik som riktas mot andra kvinnor, men det kan hagla åt båda hållen, och från alla håll för den delen. Konstigt att du därmed inte lägger upp din kritik i mer allmänna former. Men jag förstår att man utgår från sig själv och vad som gynnar en bäst.

Bra inlägg, nu citerade jag inte hela men ändå

Det är som du säger, kritik som riktas mot en är viktigt att kunna ta till sig på rätt sätt för att göra något konstruktivt utav den och för att utvecklas och växa mer in i den roll man har fått. Sen skitsnacket som ska gå om en får man helt enkelt förbise och ta tillvara på de som man kan använda till något konstruktivt.

/ Rebecka
Citera
2013-09-08, 16:06
  #11082
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.S.90
Bra inlägg, nu citerade jag inte hela men ändå

Det är som du säger, kritik som riktas mot en är viktigt att kunna ta till sig på rätt sätt för att göra något konstruktivt utav den och för att utvecklas och växa mer in i den roll man har fått. Sen skitsnacket som ska gå om en får man helt enkelt förbise och ta tillvara på de som man kan använda till något konstruktivt.

/ Rebecka

Skitsnack är just skitsnack och ingenting annat.
Citera
2013-09-08, 18:26
  #11083
Medlem
8814s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Hehe, det var ju lite komiskt att du dyker upp.
Och det är inte konstigt att du inte vart med om något kvinnohat eftersom det pågår bakom din rygg fast på ett mer personligt plan. För tro mig. Jag har hört mycket om dig
Men om jag nu ska svara på din sista fråga så undrar jag först; vart i helvete fick du ens det ifrån? Jag har skrivit i tråden om att "kvinnohatet" och lite annat svammel från SvPare ligger på ett personligt plan och att jag inte tänker dra upp händelserna.

Jag vill gärna lägga min röst på ett parti som jag vill hjälpa framåt och jag kan med handen på hjärtat säga att jag aldrig någonsin kommer att rösta fram SvP efter vad som hänt de närmsta dagarna. (Lite småpersonligt) Jag har i alla fall fått det bekräftat ännu en gång, att de flesta av SvPs aktiva medlemmar kort och gott är idioter.

Hehe, det är fan vad ni nationalister tjuter om att man är på gränsen till missbruk hela tiden. Men återigen, nej.
Och det rör mig inte i ryggen om ifall du gillar eller hatar mig. Jag har redan en uppfattning av dig och den är ju inte särskilt positiv, dessutom hatar jag själv svaga individer och det visade ju sig att du var just en sådan. Men du har rätt, vi behöver inte ens fortsätta diskutera detta längre eftersom jag med hjälp av denna tråd (vissa av er, förutom Straybullet faktiskt) och lite annat småpyssel då har kommit fram till att jag inte lägger min röst på er. Det vore bortkastat och idiotiskt.

Kram

Att SvP går miste om en uppblåst tjackskata (tyvärr, vi lägger ord i munnen på varandra, ursäkta) med hybris som värnar om sig själv framför Svea rike känns tyvärr inte som en smärre förlust. Att du kommer rösta på det mest judevänliga partiet då du inte blev "accepterad" av en liten skara människor, faktiskt var det bara jag och någon annan och det är ju beklagligt. Acceptans är så viktigt bland många människor tyvärr.

Kram på dig f0cus.
__________________
Senast redigerad av 8814 2013-09-08 kl. 18:39.
Citera
2013-09-08, 20:09
  #11084
Medlem
flummoxeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Återsvenskningen av Sverige kommer vara en längre process. Människor som uppnått pensionsålder och levt majoriteten av sitt liv i Sverige samt aldrig begått något brott kan vara föremål för att få stanna livet ut i Sverige. Dessa personer kommer leva runt 20 år till (väldigt få blir äldre än 85) vilket också är en rimlig tid för resten av återvandringen även om den allra största delen kommer lösa sig på bara några år när det inte längre är fördelaktigt för främmande folk att bo i Sverige.

Denna linje gäller alltså utomeuropéer, jugoslaver, spanjorer, italienare och liknande får stanna?
Citera
2013-09-08, 20:12
  #11085
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 819Xras819
Det säger väl sig självt att knarkare inte hör hemma i ett nationalistiskt parti?
Jag trodde alla svenskar som ställde sig bakom partisdagarna och ett svenskt Sverige var välkomna..
Citera
2013-09-08, 20:12
  #11086
Medlem
flummoxeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 819Xras819
Det säger väl sig självt att knarkare inte hör hemma i ett nationalistiskt parti?

Det beror väl på vilken position de har inom partiet, att hjälpa missbrukare ser i alla fall jag som en viktig del av folkgemenskapen och dessa personer bör därför välkomnas i partiet de också - fast kanske lämpligen inte som aktivister.
Citera
2013-09-08, 20:13
  #11087
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flummoxed
Denna linje gäller alltså utomeuropéer, jugoslaver, spanjorer, italienare och liknande får stanna?
Det gäller utomeuropéer, européer som spanjorer och italienare får stanna oavsett vad jag förstår.
Citera
2013-09-08, 20:13
  #11088
Medlem
flummoxeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Jag trodde alla svenskar som ställde sig bakom partisdagarna och ett svenskt Sverige var välkomna..

Ta inte enskilda personers syn som partiets officiella åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in