Citat:
Ursprungligen postat av
f0cus
Det komiska är att du dyker upp och försvarar dina partikamrater som jag vet har sagt det ena och det andra om dig och det var inte en fråga om påverkan, utan snarare en fråga om existens. Så ja, det existerar "kvinnohat" inom ert parti eller så är det bara skitsnack mot dig som person. Vad vet jag?
Visste inte vilket inlägg jag skulle citera och 'hoppa in' i konversationen. Så tar lite på måfå nu, ungefär.
Att kritik framförs får man faktiskt ta, besitter man en ledande och offentlig roll brukar det bli så. Man kan helt enkelt inte behaga alla. Skulle jag träda ut mer offentligt ser jag redan nu fram emot att få höra det ena kreativa saken till det andra, på gott och ont. Som kvinna kan man vara mer känslig och uppmärksam till kritik som riktas mot andra kvinnor, men det kan hagla åt båda hållen, och från alla håll för den delen. Konstigt att du därmed inte lägger upp din kritik i mer allmänna former. Men jag förstår att man utgår från sig själv och vad som gynnar en bäst.
Sedan om man trampar på en redan frustrerad mans tår så får man oftast höra det ena och det andra. Jag har märkt att det brukar inte riktas mot en personligen, utan du blir oftast symbol för det större som är fel i samhället. Det handlar inte om kvinnohat, det handlar om frustration som pyser fel. Men det kan vara svårt att märka skillnaden om man tar saker och ting personligt som vi oftast gör.
Finns det någonting man inte är nöjd med tycker jag man får ställa upp och föra sin talan. Det är ingen som stoppar dig från att komma med konstruktiv kritik för att föra partiet framåt.