Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-09-07, 21:50
  #11041
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Vems åsikt är det som inte respekteras? Att du får mothugg och folk inte håller med dig är väl inte samma sak som att inte acceptera andra människors åsikter? Jag respekterar och accepterar att folk tycker på annat sätt än jag, men jag håller ju inte med dem och kan fortfarande tycka de har en vanvettig inställning i just denna fråga. Det är väl bara sunt.

Du väljer naturligtvis själv om du ska rösta på SvP eller inte, som den vuxna människa jag antar att du är. Själv hoppas jag bara att du tar ditt förnuft till fånga och inser att vårt folks ödesfråga - vår överlevnad är det intressanta och det man bör fokusera på i dagsläget. Är man missnöjd med olika saker kan man alltid rätta till detta efterhand, men försvinner vårt folk så är vi borta för alltid.

Vad är viktigast, egentligen?


Behöver vi ett fullständigt partiprogram i dagsläget? Varför då? Vårt punktprogram med vidareutveckling finns och fler dokument är på gång. Vi är tydliga med vad vi vill inom våra huvudfrågor. Är det inte det som är det intressanta? Behöver vi verkligen spaltmeter med politiska dokument som etablissemangspolitikerna? Jag anser inte det, åtminstone inte just idag.

Vi är ett nationalistiskt parti, och ett eventuellt partiprogram bör i sådana fall utgå från de nationalistiska principerna. Annars är det ointressant.

Får jag förresten fråga. Du är själv kvinna va?
När jag säger att en åsikt inte blir accepterad menar jag att en människa väljer att säga upp kontakten. Det hör lite ihop med kvinnohatet eller vad jag ska kalla det. Allt det där ligger på ett personligt plan från just medlemmar i SvP.

Jag som utomstående vill ju gärna rösta fram ett parti som jag vet vad det står för. Ni säger t.ex att ni inte har tagit ställning ang drogfrågan. Nej, den är inte viktig just nu men ponera att jag lagt min röst på er och att ni sen utvecklar ert partiprogram och menar t.ex att all typ av droger ska förbjudas och straffen ska bli hårdare. Då blir det lite "meh" för mig.

Ja, jag är kvinna.
Citera
2013-09-07, 22:14
  #11042
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
När jag säger att en åsikt inte blir accepterad menar jag att en människa väljer att säga upp kontakten. Det hör lite ihop med kvinnohatet eller vad jag ska kalla det. Allt det där ligger på ett personligt plan från just medlemmar i SvP.
Du kanske inte kan hantera ditt drogmissbruk, kan det vara så? Jag vet ju inte, för jag känner inte dig. Hade någon av mina vänner eller bekanta börjat knarka hade jag inte sagt upp bekantskapen, jag hade försökt ställa upp för denne och försökt hjälpa denne.

Citat:
Jag som utomstående vill ju gärna rösta fram ett parti som jag vet vad det står för. Ni säger t.ex att ni inte har tagit ställning ang drogfrågan. Nej, den är inte viktig just nu men ponera att jag lagt min röst på er och att ni sen utvecklar ert partiprogram och menar t.ex att all typ av droger ska förbjudas och straffen ska bli hårdare. Då blir det lite "meh" för mig.
Ja, tänk om. Men som jag skrev. Vårt folks förintelse är evig och oåterkalleligt. Allt annat kan ju revideras och förändras. Det handlar som sagt om att prioritera och inse vad som faktiskt betyder något.
Citera
2013-09-07, 22:20
  #11043
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
När jag säger att en åsikt inte blir accepterad menar jag att en människa väljer att säga upp kontakten. Det hör lite ihop med kvinnohatet eller vad jag ska kalla det. Allt det där ligger på ett personligt plan från just medlemmar i SvP.

Jag som utomstående vill ju gärna rösta fram ett parti som jag vet vad det står för. Ni säger t.ex att ni inte har tagit ställning ang drogfrågan. Nej, den är inte viktig just nu men ponera att jag lagt min röst på er och att ni sen utvecklar ert partiprogram och menar t.ex att all typ av droger ska förbjudas och straffen ska bli hårdare. Då blir det lite "meh" för mig.

Ja, jag är kvinna.
Om något är det en väldigt individualistiskt och egoistisk syn du har på livet, väldigt beklagligt. Men tids nog inser väl du också vad som egentligen är det viktiga.

Även i ett "SvP samhälle" kommer du säkert kunna få tag i droger, det kan man i Saudi Arabien också om man absolut vill och är desperat nog.
Citera
2013-09-07, 22:24
  #11044
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Du kanske inte kan hantera ditt drogmissbruk, kan det vara så? Jag vet ju inte, för jag känner inte dig. Hade någon av mina vänner eller bekanta börjat knarka hade jag inte sagt upp bekantskapen, jag hade försökt ställa upp för denne och försökt hjälpa denne.


Ja, tänk om. Men som jag skrev. Vårt folks förintelse är evig och oåterkalleligt. Allt annat kan ju revideras och förändras. Det handlar som sagt om att prioritera och inse vad som faktiskt betyder något.
Men snälla du.. Jag är absolut inte någon missbrukare.

Och återigen; jag förstår dig men vill jag verkligen ha dessa våldsamma och osympatiska människor i någon högre position? Hmm.. Jag vet inte.

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Om något är det en väldigt individualistiskt och egoistisk syn du har på livet, väldigt beklagligt. Men tids nog inser väl du också vad som egentligen är det viktiga.

Även i ett "SvP samhälle" kommer du säkert kunna få tag i droger, det kan man i Saudi Arabien också om man absolut vill och är desperat nog.
Det är inte bara drogfrågan som stör mig NirvanA. Vilken typ av människor dras till SvP?
__________________
Senast redigerad av f0cus 2013-09-07 kl. 22:27.
Citera
2013-09-07, 22:29
  #11045
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Men snälla du.. Jag är absolut inte någon missbrukare.
Skönt att höra.

Citat:
Och återigen; jag förstår dig men vill jag verkligen ha dessa våldsamma och osympatiska människor i någon högre position? Hmm.. Jag vet inte.
Du får PM:a namn om du vill. Vilka det är som är så våldsamma och osympatiska. Det är inte min erfarenhet.
Citera
2013-09-07, 23:01
  #11046
Bannlyst
Nu har Svenskarnas partis migrationspolitiska program släppts.
http://www.svenskarnasparti.se/2013/09/07/svenskarnas-parti-lanserar-migrationspolitiskt-program/

Citat:
Svenskarnas partis migrationspolitik i korthet:

+ Svenskarnas parti förespråkar att svenskarnas intressen i så hög grad som möjligt skall tillgodoses och förordar därför ett generellt stopp på invandringen.

+ Arbetskraftsinvandring skall enbart ske för tjänster som inte kan tillsättas av svenskar och rekrytering till tjänster som inte kan tillsättas av svenskar bör i första hand ske av personer som tillhör samma folkslag som svenskarna.

+ Samtliga invandrare som är dömda för brott skall utvisas omedelbart och därefter inte tillåtas besöka Sverige.

+ Starka incitament i form av exempelvis återvandringsbidrag skall skapas för att underlätta och påskynda avvecklingen av mångkulturen.

+ Svenska medborgarskap som delats ut till personer som inte tillhör samma folkslag som svenskarna skall återkallas och ett individuellt återvandringsprogram upprättas för att kunna säkerställa en positiv utvandring.

+ Avvecklingen av det multietniska samhället skall ske ansvarsfullt och humant enligt principen sist in – först ut.

Citat:
Att åter- och utvandringsprocessen skall få ta den tid som krävs för att ske på ett ansvarsfullt och tryggt sätt innebär också att de personer som levt större delen av sitt liv i Sverige och hunnit uppnå pensionsålder vid den tid som Svenskarnas parti kan ändra migrationspolitiken, samt varit hederliga, också skall ges möjlighet att leva sina sista år i Sverige ifall de så önskar.
Det är väl i sådana fall den här formuleringen jag inte håller med om. Även om jag kan förstå tänket att pensionerade främlingar som levt här majoriteten av sina liv inte utgör något hot mot den svenska genpoolen och det svenska folkets överlevnad. I övrigt tycker jag dokumentet känns genomtänkt och vettigt.
__________________
Senast redigerad av Straybullet 2013-09-07 kl. 23:08.
Citera
2013-09-07, 23:08
  #11047
Medlem
NirvanAs avatar
Ah, det var på tiden!
Här ska det läsas in nu
Citera
2013-09-07, 23:09
  #11048
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Vilken typ av människor dras till SvP?

Svenskar som älskar sitt land och sitt folk och vill åter bli ett etniskt homogent land
Citera
2013-09-07, 23:15
  #11049
Medlem
Nu finns det migrationspolitiska programmet färdigt vad tycker ni? http://www.svenskarnasparti.se/2013/09/07/svenskarnas-parti-lanserar-migrationspolitiskt-program/
Citera
2013-09-07, 23:17
  #11050
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Nu har Svenskarnas partis migrationspolitiska program släppts.
http://www.svenskarnasparti.se/2013/09/07/svenskarnas-parti-lanserar-migrationspolitiskt-program/




Det är väl i sådana fall den här formuleringen jag inte håller med om. Även om jag kan förstå tänket att pensionerade främlingar som levt här majoriteten av sina liv inte utgör något hot mot den svenska genpoolen och det svenska folkets överlevnad. I övrigt tycker jag dokumentet känns genomtänkt och vettigt.


Riktigt genomarbetat program, mycket svårt att hitta luckor och felaktigheter!!

Däremot så kan jag hålla med lite i din kritik angående att det kanske i vissa stycken kan verka lite väl Pk...

Varför skall vi låta främlingar leva här bara för att dom är pensionärer??
Visst dom utgör inget genetiskt hot mot oss, men rent moraliskt... tja jag antar att vi bör undvika alt annat än rent nödvändigt självförsvar!

Se Pm.
__________________
Senast redigerad av Blodjord 2013-09-07 kl. 23:36. Anledning: Utvecklat inlägget!
Citera
2013-09-07, 23:32
  #11051
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det är väl i sådana fall den här formuleringen jag inte håller med om. Även om jag kan förstå tänket att pensionerade främlingar som levt här majoriteten av sina liv inte utgör något hot mot den svenska genpoolen och det svenska folkets överlevnad. I övrigt tycker jag dokumentet känns genomtänkt och vettigt.
Härligt, kul att se att SvP inte är kallhjärtade principnationalister utan faktiskt kan tumma lite på principerna för en rättfärdig sak. Nu lär det inte bli några problem att rekommendera och tala sig varm om partiet.

SvP, here comes the Svensson votes.
Citera
2013-09-07, 23:50
  #11052
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodjord
Riktigt genomarbetat program, mycket svårt att hitta luckor och felaktigheter!!

Däremot så kan jag hålla med lite i din kritik angående att det kanske i vissa stycken kan verka lite väl Pk...

Varför skall vi låta främlingar leva här bara för att dom är pensionärer??
Visst dom utgör inget genetiskt hot mot oss, men rent moraliskt... tja jag antar att vi bör undvika alt annat än rent nödvändigt självförsvar!

Se Pm.

Återsvenskningen av Sverige kommer vara en längre process. Människor som uppnått pensionsålder och levt majoriteten av sitt liv i Sverige samt aldrig begått något brott kan vara föremål för att få stanna livet ut i Sverige. Dessa personer kommer leva runt 20 år till (väldigt få blir äldre än 85) vilket också är en rimlig tid för resten av återvandringen även om den allra största delen kommer lösa sig på bara några år när det inte längre är fördelaktigt för främmande folk att bo i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in