Citat:
Ursprungligen postat av
KITTENMITTONS
Mår bättre av att skriva här gör jag inte av det då resultat av vad man skriver här inte direkt dyker upp på mailen, men man kan alltid hoppas att någon tar till sig vad man skriver och lever några år längre.

Om det stämmer att du bara har haft ett par anfall de senaste två åren låter det som att du har bra koll på dina anfall men 50 lät väldigt extremt i mina öron, kände du aldrig "nu får det vara nog, detta funkar inte längre"? Social fobi är jobbigt som fan men det finns ju exempelvis Benso, fungerar inte dem alls för dig? Sen undrar jag av nyfikenhet när jag skrivit detta tidigare till dig, kommer nämligen inte ihåg detta. Fast det är ju inget ovanligt med minnesluckor i denna delen av FB..
Tycker också det är jävligt skumt, men Lyrica är fan den skummaste medicinen jag någonsin kommit över. Tram används inte för att motverka EP-anfall såvitt jag vet, har aldrig sett/hört något om någon som har fått färre EP-anfall efter att ha börjat äta Tram regelbundet. Gabapentin kan jag inte svara på då jag inte har läst på nämnvärt om det.
https://www.flashback.org/sp44506420 där.
Men jadå det är lugnt, är inte arg elle nåt sånt
Jo visst funkar benso (inte på samma sätt riktigt men dock rätt bra ändå) men tror du verkligen en läkare vill skriva ut den livsfarliga narkotikan benso på daglig basis när han istället kan ge mig det helt ofarliga, icke klassade och icke beroendeframkallande lyrica?

han vägrar ge mig benso. Och vad kostar det på gatan, 20 spänn pillret (1 mg xanor). Och jag skulle behöva säkert 3 mg om dan för önskad effekt (Sen ökar väl toleransen med?) så nej, det har jag inte råd med. Dessutom har jag ingen 100%-kran. Med det menar jag att jag kan säkert fixa de om jag vill men om kranen skulle få torka sitter jag där med min AT...
Observera att det inte är jag som anser att lyrica är ofarligt och ej beroendeframkallande, jag citerade bara mina läkare
Det är fint att du bryr dig och jag uppskattar det men du kastar pärlor åt svin, jag kommer aldrig kunna möta verkligheten utan kemikalier i kroppen. Särskilt inte nu när jag är så ensam, det var skillnad på den tiden jag hade många som stöttade mig.
Men nu ska vi inte utveckla detta till en egotråd om mitt patetiska liv utan prata om tramadol
Tänkte ta 450 mg imorgon (tramadol depot retard) och undrar om det räcker med att man delar dem eller måste man typ krossa dem i mortel? Alla säger olika hela tiden...
Tillägg: glömde svara på en fråga. I början med epanfallen försökte jag "låtsas som det regnar" så länge det gick. Jag ignorerade ep-risken för bara tanken på att behöva sluta med lyrica gjorde mig rädd. Jag mindes ju ändå inte anfallen så sket i vilket.
Men efter typ 30-40 st började jag tänka om, framförallt för jag förlorade massa vänner pga anfallen (Yep, så bra vänner hade jag). Så jag började experimentera för att se var min gräns låg. Tog ett tag men lyckades till slut.
Till sist vill jag tillägga till alla er som har bekanta som brukar krampa; ni ska ge FAN i att vara arga och skälla ut personen precis efter den krampat!
Man är redan rädd nog när man vaknar efter ett anfall men alls utskällningar har gjort att jag drömmer mardrömmar om detta nästan hela tiden. Har ni inget snällt att säga så säg inget alls, iaf om ni nu är riktiga vänner. Nattinatt från miss M