Resultat: Ni som har tagit höga doser tramadol, har ni fått ett krampanfall någon gång?
Ja
33,19%
299 röster
Nej
66,81%
602 röster
2013-09-10, 02:21
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Jag kan då iaf inte stoppa mina ep-anfall men det kanske är individuellt.
När jag känner att det är "på g" vilket jag alltid gör innan numera så brukar jag gå in i ett enskilt rum, lägga mig ner mjukt och invänta det bara.
Vill alltid vara ensam när jag får ep, mest för att folk omkring agerar idiotiskt som sagt.
Antingen är de arga eller helt skräckslagna. Både och är helt fruktansvärt för den drabbade.
Man ska vara glad, trevlig och lugn. Men eftersom ingen kan va det så är jag helt solokvist när jag ska krampa
Nä att stoppa dom själv är omöjligt men tänkte om någon runt en tar tag i det tillräckligt snabbt kanske det går.. Händelsen jag var med om kändes jävligt konstig iaf, var helt övertygad om att han skulle börja krampa men när jag tog tag i honom la det ner sig liksom.. Slump kanske, antar att jag aldrig kommer att få veta.
Citera
2013-09-14, 02:47
Medlem
art-creators avatar
Har tagit stora doser tramadol (2600mg) men har som tur aldrig fått krampanfall av just tramadol. Däremot har jag fått krampanfall när jag försökt sluta med benzo.
Citera
2015-04-26, 12:36
Medlem
Jag har en fråga gällande ett krampanfall jag fick av Tramadol.

Jag minns att när jag vaknade upp stod ambulanskillarna bredvid mig. Sjukhuset låg 1,7 mil bort vilket uppskattningsvis bör ha inneburit att från det att mitt anfall startade tills att jag vaknade gick det över 15 minuter.

Jag tänker att det låter som en väldigt lång tid. Dock säger det ju inget om hur lång tid själva krampanfallet varade. Det kan ju ha pågått 2-3 minuter, följt av en betydligt längre tid av medvetslöshet.

Är det vanligt att man är medvetslös en lång tid efter att själva anfallet upphört?
Citera
2015-04-26, 13:53
Bannlyst
Ja, jag hade tagit runt 7-800 mg och vaknade med blodigt jack i pannan efter att ha krampat i datorstolen och slagit skallen i skrivbordet. Hade inte direkt nån tolerans, ätit små mängder sporadiskt. Kände mig bara mer spänd i kroppen efteråt och förvirrad. Gjorde en magnetröntgen som inte hittade nåt och funderade på att göra om det för att bli klassad epileptiker men la planerna på paus.
Citera
2015-04-26, 14:02
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Har dragit i mig 1500-2000 mg tram vid flertalet tillfällen samtidigt som man krökat och det är ingen höjdare. Men är/var man ett knarkarfyllo så var man och då hände det ett par ggr att man krampade till lite lätt.
Citera
2015-04-26, 14:44
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Har dragit i mig 1500-2000 mg tram vid flertalet tillfällen samtidigt som man krökat och det är ingen höjdare. Men är/var man ett knarkarfyllo så var man och då hände det ett par ggr att man krampade till lite lätt.

Du spyr och kvävs.?
Citera
2016-01-04, 17:13
Medlem
Jag fick ett krampanfall för några dagar sedan vilket var sjukt läskigt då jag aldrig äns har svimmat i mitt liv. Vaknade och tog 300 mg i följd med en spliff på balkongen. Frugan gick på toaletten och hittade mig liggande på magen i sovrummet och så fort hon skulle försöka lyfta upp mig så började jag krampa satan, bet även sönder tungan så blod kom ur munnen och skrämde skiten ur min stackars sambo. Jag har fortfarande värk i armar/ben och rygg morsan vill att jag ska kolla upp det så det inte var ett ep-anfall.. Vad tror ni?
Citera
2016-01-04, 23:07
Medlem
Jag har tagit 30 x 50mg (1,5 gram) under en 24 timmars period, med någon enstaka valium på det. Detta var i Thailand då jag skulle åka dagen efter och ville göra slut på allt innan, vilket var idiotiskt då jag typ betalade några ören per tablett. Men när jag vaknade den morgonen (tog de sista innan jag gick och la mig) och klev upp kanske 4 timmar senare runt 6 tiden så kändes något så jävla fel.

Jag var så sjukt mysig och bäng på tram, aldrig vart i närheten av lika hög på dom sen dess MEN det kändes i kroppen att något var fel och ibland kändes de som de rök ur öronen på mig.

Väl på flygplatsen slängde jag i mig en karta till och flög hem till Svea Rike.

Nu för tiden håller jag mig till en typ 3-400mg per dygn om jag ska gå på det hela dagen. Kan bli lite mer om de är helg och man vill "lyxa", går dock enbart på tram i små perioder då jag avskyr avtändningar.

En annan fråga:

En vän till mig ramlade ihop här om dagen på endast 150mg, denna man väger mer än mig (runt 80kg) och han tog 150mg på en gång. Sen rökte vi lite spliff och jag blev riktig bäng av blandningen. Kanske 30 minuter senare så rullade vi en till fast jag tyckte att de var bra, halvvägs in på den så gick han till fönstret för att ta luft.

Väl vid fönstret ser jag hur hans ögon först typ säckar ihop, sen får han upp dom igen men ramlar hejdlöst baklänges, man ser att han rullar upp ögonen "i huvudet" väldigt fort för att sedan däcka av med stängda ögon. Jag springer fram till honom och rycker i honom och slapar honom lite på kinden och han vaknar inom ett par sekunder.

Var detta ett krampanfall? Han "Krampade" liksom inte. Däremot hade han ätit dåligt under dagen och var lite nere då han fick veta att hans morfar hade dött.. I min värld var detta inte kramp, utan kombinationen av 150mg tram, ingen mat, lite sömn, ångest och för mycket weed på kort tid som fick honom att svimma snarare än att krampa. Man har ju fått den där känslan när man rökt mycket och typ reser sig upp fort då de känns som man kommer svimma.

Vad tror ni? Som sagt, inget krampande etc, men mycket dåliga förutsättningar för att bänga iväg.

Svimmade han eller var det världens kortaste krampanfall?

Som sagt har denna man tagit över ett gram tram under en dygns period och första gången tog han tolv stycken på en gång utan någon större fara.
Citera
2016-01-18, 10:30
Medlem
Jag har aldrig krampat, brukar oftast ta nån ikto eller stess när jag tar tram men ibland har jag poppat 1g eller mer utan benso och det har gått bra ändå
Citera
2016-01-19, 20:15
Medlem
Sarahconnor12s avatar
Flera gånger! Men nu på den senaste tiden verkar det ha upphört med krampandet även om jag tar riktigt stora doser, förutom lite skakningar (väldigt sällan)
Citera
2016-01-20, 02:10
Medlem
2rs2pures avatar
Har själv aldrig fått av tram men har å andra sidan inte överskridit 600mg enskilt eller 300mg kombinerat med andra opis.

Däremot fick min styvmamma ett rejält och långvarigt krampanfall en gång. Hon hade käkat tramadol i flera år mot smärta, sen skrev idiot läkaren ut 100pack morfin. Då jävlar kom de (kombo). Dos typ 200mg tram 3ggr dagligen + 20mg morfin
Citera
2016-01-20, 05:44
Medlem
Retarderad-Indians avatar
1800mg sen vart det lite kramp. Har iövrigt klarat mig bra även vid riktigt höga doser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in