Resultat: Ni som har tagit höga doser tramadol, har ni fått ett krampanfall någon gång?
Ja
33,19%
299 röster
Nej
66,81%
602 röster
2008-05-02, 22:01
Medlem
Black&Whites avatar
Jag har länge undrat hur pass vanligt det är att man får ett krampanfall. Själv tar jag ungefär 600mg - 1000mg nu för tiden när jag ska ta tram och jag har aldrig råkat ut för något, dock har min kompis krampat på endast 550.
Citera
2008-05-02, 22:10
Medlem
Jag har smällt i mig 1050 mg utan tolerans (utspritt över en hel dag) utan något krampanfall.
Citera
2008-05-02, 22:37
Medlem
glockengolds avatar
har tagit skedvis med trampulver och aldrig kännt någon kramp.. men som vi alla vet är det givetvis olika för alla.
Citera
2008-05-02, 22:48
Medlem
Mjölks avatar
Jag har tagit över 2000mg tramadol vid samma tillfälle, jag har fått några krampanfall tidigare och att ta tram för rusningssyfte utan att ta lugnande till är korkat enl mig .. alla som känner till lite om tramadol vet att det är mkt mkt mkt individuellt och folk har krampat på doser under 400mg som är den rekomenderade dagliga dosen när man äter tramadol för smärtlindring ..

Krampanfall är så fruktansvärt otäcka och skulle inte stoppa i mig tramadol utan tex valium/diazepam/stesolid ..

Men som redan skrivet .. alla är vi olika. Och alla reagerar vi olika .. men varför chansa ..? Har man inte tillgång till lugnande kanske man inte borde stoppa i sig tramadol .. men det är lite av vad man själv anser .. många anser att IV är korkat .. så

/Maria
Citera
2008-05-02, 22:57
Avslutad
Ni som har tagit höga doser tramadol, har ni fått ett krampanfall någon gång?

En poll på Black&White:s begäran...
Citera
2008-05-02, 23:00
Avslutad
Har tagit 3 000 mg tramadol utan kramper, iof. går jag på Iktorivil.
Men jag fick ett anfall på 2 000 mg en gång, tyckte mest det var kul...
Citera
2008-05-02, 23:25
Medlem
Gustavkukens avatar
En polare har fått kramp på så lite som 400 mg, han hade tagit 200 mg dagen innan och typ 400 mg dagen innan det, utöver det ingenting mer. Var sjukt jävla äckligt.
Citera
2008-05-03, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavkuken
En polare har fått kramp på så lite som 400 mg, han hade tagit 200 mg dagen innan och typ 400 mg dagen innan det, utöver det ingenting mer. Var sjukt jävla äckligt.

Jag slår vad om att du inte hade sex med honom samtidigt så han fick krampanfallet PÅ dig

(Ja, jag är fortfarande attention whore pga. händelsen i helgen)
Citera
2008-05-03, 00:19
Medlem
Stormorfars avatar
Jag har aldrig krampat, men jag brukar inte köra så jättestora doser. Nu har jag börjar ta valium när jag käkar tram för man vet ju aldrig. Har käkat 1 st 10 mg, för 2 dagar sen, i förgår tog jag ½ st, igår kväll tog jag 3 st och idag har jag tagit rätt mycket tram. Men nu när jag tänker efter ska jag nog passa på att ta ännu mer eftersom jag har såpass mycket diazepam i blodet.

Men när man läser här på FB så verkar det vara en hel del som har krampat på tramadol, så man blir ju lite nojjig
Citera
2008-05-03, 12:33
Medlem
evions avatar
Sömnbrist, stress, hetsiga datorspel och dylikt kan givetvis bidra till att man får en ökad risk för krampanfall, trammad eller ej. Kalium ska tydligen vara nyttigt om man önskar undvika kramp, så ät nu era bananer gott folk.
Citera
2008-05-03, 12:49
Medlem
Jag gick på Tramadol i cirka 1 vecka, de sista dagarna så var jag kanske uppe i 600 mg på en kväll (17:00-22:00), men jag fick inga som helst krampanfall, eller tecken på något obehagligt.
Citera
2008-05-03, 15:59
Bannlyst
Jag krampade på 500 mg. Då hade jag ändå lite tolerans och brukade äta 250-300 mg/dag.

Just den här dagen hade jag varit vaken flera dygn (tagit tjack), inte ätit eller druckit ordentligt och ökade som sagt dosen till den dubbla utan upptrappning. Vilket kanske bidrog till att jag fick kramp. Läskigt var det i alla fall och jag har inte tagit tram igen utan att ha stes eller ikto i beredskap efetr det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in