2013-09-07, 23:47
Medlem
Eyedols avatar
Börjat spela dota2 nu i veckan. Har tidigare kört HoN väldigt mycket (aktiv redan under stängd beta). Slutade spela HoN för någon månad sedan. Jag upplever att dota är på något sätt mindre.. responsive? Animationer känns segare än vad de var i HoN. Exempelvis Riki (Nighthound). Hans pounce känns delayed för mig.. Kanske bara är en vanesak ?
Citera
2013-09-07, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eyedol
Börjat spela dota2 nu i veckan. Har tidigare kört HoN väldigt mycket (aktiv redan under stängd beta). Slutade spela HoN för någon månad sedan. Jag upplever att dota är på något sätt mindre.. responsive? Animationer känns segare än vad de var i HoN. Exempelvis Riki (Nighthound). Hans pounce känns delayed för mig.. Kanske bara är en vanesak ?

Presic. Var i samma sits som dig, tyckte också dota var segt som fan. Men som sagt det är bara en vanesak och du kommer inte ens märka det sen.
Citera
2013-09-08, 00:41
Medlem
confused...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyedol

Alla som går ifrån HoN till dota2 upplever detta.

Animationerna och turn speeden på hjältarna är segare i dota2 än i HoN. Du är van med snabbar cast animations därför känns det segt. När du vant dig vid dom längre animationerna kommer du helt sluta tänka på det.
Citera
2013-09-08, 12:55
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Är det vanligt att folk lämnar eller? Sex matcher i rad har någon i mitt lag lämnat nu och det verkar ju inte ens som vinster man får när man väl lyckas vinna 5v4 räknas?

men man får förluster??? vad da fak..
Och nu lämna någon i mitt lag igen!!!!!!!!
Senast redigerad av BizzareAdvokado1989 2013-09-08 kl. 13:07.
Citera
2013-09-08, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
Är det vanligt att folk lämnar eller? Sex matcher i rad har någon i mitt lag lämnat nu och det verkar ju inte ens som vinster man får när man väl lyckas vinna 5v4 räknas?

men man får förluster??? vad da fak..
Och nu lämna någon i mitt lag igen!!!!!!!!
Om någon lämnar tidigt blir det early abandon. Då räknas inte stats. Dock räknas det som vinst för laget med 4 ifall de lyckas vinna. Osäker på ifall det blir förlust för fienderna isåfall.

Ifall någon lämnar innan creepsen spawnat eller first blood så blir det early abandon. Det blir även det ifall man någon lämnar innan han valt hero.

Annars om någon lämnar så räknas statsen för gamet men man får droppa utan att få straff för det.
Då kan t.ex. laget med 4 spelare droppa, få sin förlust men slippa vänta på att andra laget ska pusha och enda.
Citera
2013-09-08, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Om någon lämnar tidigt blir det early abandon. Då räknas inte stats. Dock räknas det som vinst för laget med 4 ifall de lyckas vinna. Osäker på ifall det blir förlust för fienderna isåfall.

Ifall någon lämnar innan creepsen spawnat eller first blood så blir det early abandon. Det blir även det ifall man någon lämnar innan han valt hero.

Annars om någon lämnar så räknas statsen för gamet men man får droppa utan att få straff för det.
Då kan t.ex. laget med 4 spelare droppa, få sin förlust men slippa vänta på att andra laget ska pusha och enda.

När jag vann igår och vi var 4 så fick jag ingen vinst, men jag fortsätter får förlust för varje match som är säker att lämna.
Citera
2013-09-08, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungen_84
Ni som spelar i hög ranking, vad kör ni? Cm, ap? Eller kör ni alltid i lag. Hade varit kul att köra i lag någon gång, är trött på public. Cm är kass då kaptenen ofta är helt retard i sina val och bans.

Som en generell regel kör jag aldrig solo queue. Jag har nog inte kört mer än 10 games ensam, och då har jag ändå över 1500 games spelade.

Sen när det gäller modes är det alltid ap om man får välja, cm om man är 5 och känner för att picka något. Varför AP? Mest balanserat då alla andra modes ger en massa random heroes som allt för ofta inte passar in, mycket skönare att kunna välja själv och om någon pickar nått lite konstigt kan man alltid anpassa sig bäst i AP. Helt värdelöst att man får extra guld när man randomar dock, det borde bort direkt.
Citera
2013-09-08, 15:03
Medlem
Okej, jag vet att jag skriver mycket men vad i helvete. Nu har jag spelat tio matcher, i varje match så har en person i mitt lag lämnat, i senaste spelet så lämnade TRE PERSONER innan det hade gått 5min...
Citera
2013-09-08, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
Okej, jag vet att jag skriver mycket men vad i helvete. Nu har jag spelat tio matcher, i varje match så har en person i mitt lag lämnat, i senaste spelet så lämnade TRE PERSONER innan det hade gått 5min...

Lirar du low prio?
Citera
2013-09-08, 15:32
Medlem
FatherFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungen_84
Skulle linken vara bra på Kunkka istället för heart? Aldrig sett nån köra det på Kunkka.

Nope, finns ingen anledning till att köpa det, köp BKB istället för Linken
Citera
2013-09-08, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xanan
Lirar du low prio?

Hur vet jag det?
Läste lite och nej det är jag inte. Aldrig lämnat ett game.
Senast redigerad av BizzareAdvokado1989 2013-09-08 kl. 15:50.
Citera
2013-09-08, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FatherFrost
Nope, finns ingen anledning till att köpa det, köp BKB istället för Linken
Testade att köra linken på Kunkka och det sög. Blir bkb ist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in