2013-09-07, 17:01
Medlem
FatherFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
För att hans passiva är 100% cleave + bonusskadan då. Sen 35% cleave från attacken på hans primära target.
För att citera alla i denna tråd efter dig, nej BF är aldrig värt på Kunkka, bara på gubbar man farmar väldigt mycket på. Inte för att glömma drar han knappast till specielt stor fördel farmmässigt om han skulle köpa en BF
Citera
2013-09-07, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FatherFrost
För att citera alla i denna tråd efter dig, nej BF är aldrig värt på Kunkka, bara på gubbar man farmar väldigt mycket på. Inte för att glömma drar han knappast till specielt stor fördel farmmässigt om han skulle köpa en BF
Skulle linken vara bra på Kunkka istället för heart? Aldrig sett nån köra det på Kunkka.
Citera
2013-09-07, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
DK ny lineup:

BurNIng, Mushi, iceiceice, LaNm och MMY

källa: http://t.qq.com/p/t/308853037192704

Det där är ett lag som mycket väl kan komma att krossa allt motstånd TI4
Citera
2013-09-07, 17:49
Medlem
Glazehs avatar
Har spelat mycket den här veckan och kan säga första 2 dar hade jag bara vinster nästan för att gå över till nästan bara förluster idag och igår blev det vinner två förlorar två.

Ganska skumt.
Citera
2013-09-07, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
Okej då är jag med. Det är alltid bäst att välja agility va?
Verkligen inte. Man behöver ett balanserat lag.
Citat:
Hoho, nu blev jag slumpas alkemisten men heeeeelvete vad jag körde på, 11-1 och 80cs på dryga 30min!!
Nice! 11-1 är inte så tokigt. Dock är 80 lasthits inte något att hurra över vid 30min. Man bör ha 50+ vid 10 minuter om man inte har en riktigt dålig start. Sedan är det oftast mycket lättare att få lasthits också.

Citat:
Ursprungligen postat av Psycholog1st
80 cs på 30 min?! du kan ju omöjligen vara ny.. det är typ rekord!

Citat:
Ursprungligen postat av Psycholog1st
Då har du antagligen erfarenhet av något annat moba-spel innan.. du kanske kommer från LoL? spelare därifrån brukar omedelbart bli VÄLDIGT duktiga på dota.
Förstår inte varför du behöver vara elak. Han är ju uppenbarligen ny i spelet.

Citat:
Ursprungligen postat av FatherFrost
Har inte heller påstått att det är ett bra item för Kunkka. Någon frågade varför vissa köper det till Kunkka och jag svarade. Dock kan det fungera som ett "roligt" item.

Något jag inte förstår dock, är varför folk köper bf till Bounty Hunter.

Citat:
Ursprungligen postat av Anbivalent
Vore ju trevligt om du kunde sluta trolla

Är det någon annan här som lirar mycket invoker? Har på senare tid spelat honom massor och har glidit upp på en fjärde plats på min most played, dock en rätt blyg win% med endast 60%. Men fortfarande sjukt skoj
Jag spelar ganska mycket Invoker. Dock sitter jag just nu på 47% winrate med honom. Jag har en tendens att förlora games med de heroes jag spelar bäst.
Citat:
Ursprungligen postat av Glazeh
Har spelat mycket den här veckan och kan säga första 2 dar hade jag bara vinster nästan för att gå över till nästan bara förluster idag och igår blev det vinner två förlorar två.

Ganska skumt.
Jadu, själv har jag haft heltokiga lag hela dagen igår och idag. 8 förluster och 1 vinst idag. Hamnade t.ex. med folk som kallade mig noob för att jag ville gå mid med timbersaw osv.
Senast redigerad av pukknub 2013-09-07 kl. 18:13.
Citera
2013-09-07, 18:30
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Nice! 11-1 är inte så tokigt. Dock är 80 lasthits inte något att hurra över vid 30min. Man bör ha 50+ vid 10 minuter om man inte har en riktigt dålig start. Sedan är det oftast mycket lättare att få lasthits också.

50?! Försöker ta last hits men det är inte enkelt, jag är van vid att kunna avbryta min attackanimation men det verkar inte fungera likadant i dota som i LoL.
Senaste matchen spelade jag Clintz och hade 15 vid 10min, helt omöjligt för mig att ta last hit för mig med den gubben.

Undrar också, är det många som kör med smurfs?
Citera
2013-09-07, 18:40
Medlem
Citat:
50?! Försöker ta last hits men det är inte enkelt, jag är van vid att kunna avbryta min attackanimation men det verkar inte fungera likadant i dota som i LoL.
Senaste matchen spelade jag Clintz och hade 15 vid 10min, helt omöjligt för mig att ta last hit för mig med den gubben.

Undrar också, är det många som kör med smurfs?
En carry som freefarmar "ska" ha 70+ vid 10 minuter. Jag tror det är 80 eller 84 om man inte missade en enda creepkill.

Du ska inte autoattackera om du gör det (de flesta nya spelarna brukar göra det). Själv spelar jag med autoattack avstängt. Annars får man spamma s eller gå runt hela tiden så man inte pushar lanen.
Clinkz är inte den lättaste hjälten att lasthitta med heller. Lång, jobbig animation och långsam pil.

Skummade bara igenom detta men det verkar finnas några bra tips där.
Citera
2013-09-07, 20:01
Medlem
Messigoals avatar
Citat:
En carry som freefarmar "ska" ha 70+ vid 10 minuter. Jag tror det är 80 eller 84 om man inte missade en enda creepkill.

Du ska inte autoattackera om du gör det (de flesta nya spelarna brukar göra det). Själv spelar jag med autoattack avstängt. Annars får man spamma s eller gå runt hela tiden så man inte pushar lanen.
Clinkz är inte den lättaste hjälten att lasthitta med heller. Lång, jobbig animation och långsam pil.

Clinkz är ju lätt? Eldpilarna tar ju knappt nån mana....

Tänk också på att du inte behöver stå på maxrange när du lasthitar! Det blir svårare för att pilen färdas längre.
Citera
2013-09-07, 20:33
Medlem
Gantss avatar
Funkar Shadow Blade på Medusa när hon kan attackera multiple targets? Med andra ord om hon skjuter 2+ pilar så borde hon göra 150 dmg på varje target eller?
Citera
2013-09-07, 20:40
Medlem
Messigoals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Funkar Shadow Blade på Medusa när hon kan attackera multiple targets? Med andra ord om hon skjuter 2+ pilar så borde hon göra 150 dmg på varje target eller?

Låter det för bra för att vara sant? Då är det förmodligen det. Lär dig.
Citera
2013-09-07, 21:04
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:

Efter att ha läst länkengick det mycket bättre! Fick Weaver, 15-4 och 232cs efter 35min!
Citera
2013-09-07, 21:27
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Efter att ha läst länkengick det mycket bättre! Fick Weaver, 15-4 och 232cs efter 35min!
Betydligt bättre än tidigare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in