Citat:
Ursprungligen postat av
Feru
Det stämmer att det är negativt att afrikanerna och araberna skaffar så många barn i redan överbefolkade länder. ...
- Det är inte bara i sina egna överbefolkade länder som dom skaffar extremt många barn. När dom har flytt från sin överbefolkade misär, så fortsätter dom med att alstra överbefolkning i dom länder som dom har flytt till.
När dom har sett eländet med överbefolkning i sina egna länder, hur tänker dom egentligen när dom fortsätter med samma problembeteende i Europa? Det finns ju ett mycket självklart och uppenbart samband mellan barn-avel och överbefolkning. Invandrarna måste ju ha funderat kring detta. Hur tänker dom då kring sitt egna bristande ansvar? Jag kan inte begripa hur dom tänker.
Citat:
Ursprungligen postat av
Feru
... Menar du på allvar då att vi ska MINSKA på våra egna befolkningar?
- För mig får mängden svenskar gärna vara stabil. Vad jag ville betona i det här sammanhanget, är att vi själva ska avgöra hur stor befolkning vi ska ha. Vi bör inte låta invandrare inleda demografisk krigsföring i Sverige, och därigenom tvinga svenskarna att öka reproduktions-takten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Feru
Det är samma feltänk som med miljöproblematiken. ...
- Miljön är en väldigt viktig fråga. Tyvärr har många som kallar sig "miljövänner" gett upp värnandet om miljön, för att istället värna om att Sverige ska lägga resurser på att ta emot andra länders svällande befolkning. Detta är det absolut sämsta vi kan göra miljön.
Citat:
Ursprungligen postat av
Feru
... Sverige är ett litet enskilt land, det spelar ingen roll vad vi gör, allt hänger på de större länderna som USA, Kina, Indien vad gäller utsläpp.
- Sverige bör agera föredömligt. Men vi bör inte minska vår egen miljöpåverkan med målet att kunna säga till andra länder att det därmed finns utrymme för dom att öka sin miljöförstöring. Inte heller bör vi hålla tillbaka vår befolkning, för att därigenom skapa plats i Sverige för att ta emot andra länders växande befolkning.
Såvida Sverige har plats över, så bör det upp till oss själva att avgöra hur den platsen ska användas. Inga andra folk bör få göra anspråk på vår land-areal för att lösa dom problem som dessa länder själva har skapat.