Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-09-07, 18:47
  #11029
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Fortsätta med vad? Förstår inte.

Jag syftar på massinvadringen och mångkulturen, naturligtvis. Eller tror du att det här landet fortfarande kommer se bra ut när en kraftig majoritet av invånarna är MENA-blattar?
Citera
2013-09-07, 18:50
  #11030
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Jag syftar på massinvadringen och mångkulturen, naturligtvis. Eller tror du att det här landet fortfarande kommer se bra ut när en kraftig majoritet av invånarna är MENA-blattar?
Hur kan du någonsin tro att jag vill att massinvandringen ska fortsätta? Har du ens läst vad jag skrivit? Senast jag skrev om invandringen var ju att dessa skulle kastas ut god dammit.
Citera
2013-09-07, 18:52
  #11031
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Hur kan du någonsin tro att jag vill att massinvandringen ska fortsätta? Har du ens läst vad jag skrivit? Senast jag skrev om invandringen var ju att dessa skulle kastas ut god dammit.

Hur kan du då prioritera drogerna framför själva landet?
__________________
Senast redigerad av TheBurden 2013-09-07 kl. 18:55.
Citera
2013-09-07, 18:54
  #11032
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Nja, jag är tveksam alltså. Det kändes som ganska överdrivet försvar. Men absolut att man ska få försvara sig. Jag vet ju att SvP är extremt utsatta under sina demos men att kasta glasflaskor tillbaka mot motståndarna känns inte seriöst någonstans.
Såg flera videos hos en medlem, jag har alltså inga på lager.
Det är alltså insider-information som inte dykt upp på nätet av förklarliga skäl? Det enda jag jag hört om kastande glasflaskor var när medborgargardet sållade en flaska på en handikappad turk, fast detta var ju inte officiellt personer från SvP.
Citera
2013-09-07, 18:55
  #11033
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Hur kan du då prioritera drogerna framför själva landet?
Det är inte riktigt det, utan det handlar mer om att jag inte tror på partiet pga deras oseriösa beteende. SvP har tydligen ingen direkt åsikt om just droger men en väldigt stor del av medlemmarna tror jag avskyr droger. Många anhängare som hänger i denna tråd i alla fall.
Citera
2013-09-07, 18:58
  #11034
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Det är inte riktigt det, utan det handlar mer om att jag inte tror på partiet pga deras oseriösa beteende. SvP har tydligen ingen direkt åsikt om just droger men en väldigt stor del av medlemmarna tror jag avskyr droger. Många anhängare som hänger i denna tråd i alla fall.

Den uppfattningen jag har fått är att det alltid är vänsterextremisterna som startar bråken och att svenskpartister bara tar till våld i självförsvar.

Nu vet jag inte om det helt och hållet är på det viset, men det är min uppfattning.
Citera
2013-09-07, 19:04
  #11035
Medlem
Slösurfade Realisten tidigare idag och hittade följande artikel, där åtminstone två av kommentatörerna i kommentarsdelen tycks vara homo och ändå kan tänka sig rösta SvP trots det.

https://www.realisten.se/2013/08/29/regeringen-satsar-mer-pengar-for-att-indoktrinera-barnen/

Homosexuella individer i ett framtida SvP-Sverige, y/n?
Citera
2013-09-07, 19:07
  #11036
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intergalactic
Slösurfade Realisten tidigare idag och hittade följande artikel, där åtminstone två av kommentatörerna i kommentarsdelen tycks vara homo och ändå kan tänka sig rösta SvP trots det.

https://www.realisten.se/2013/08/29/regeringen-satsar-mer-pengar-for-att-indoktrinera-barnen/

Homosexuella individer i ett framtida SvP-Sverige, y/n?

Nationalister brukar tyvärr vara homofober. Vet dock inte hur SvP ställer sig till homosexuellas rättigheter.
Citera
2013-09-07, 19:07
  #11037
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intergalactic
Slösurfade Realisten tidigare idag och hittade följande artikel, där åtminstone två av kommentatörerna i kommentarsdelen tycks vara homo och ändå kan tänka sig rösta SvP trots det.

https://www.realisten.se/2013/08/29/regeringen-satsar-mer-pengar-for-att-indoktrinera-barnen/

Homosexuella individer i ett framtida SvP-Sverige, y/n?
Jag ser inget problem i det såvida man inte vurmar för perversionerna och degenerering av samhället. Vad man har för preferenser i sängkammaren bör inte utesluta en från att engagera sig politiskt eller leva ett liv som alla andra, med undantag för pedofiler, nekrofiler, zoofiler och andra destruktiva parafiler.
Citera
2013-09-07, 21:01
  #11038
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Oh well, det blir nog en blank röst eftersom jag inte känner till något parti som är liberal i drogfrågan och vill kasta ut invandrare. Det är i princip det jag vill, enkelt sagt.
Själv tycker jag det är en fin och anrik svensk tradition att få bränna sitt eget brännvin hemma. Till skillnad från hur du ser på drogerna så ser jag dock inte på hembränning som en fråga lika viktig och essentiell som vårt folks överlevnad och därför heller inte en fråga som jag jämställer med densamma.

SvP är inget drogliberalt parti och kommer förhoppningsvis aldrig bli det heller. Drogfrågan är helt enkelt ingen fråga vi fokuserar på överhuvudtaget i dagsläget, och det bör inte vara det inom någon snar framtid heller.

Svenskarnas parti ska fokusera på stora frågor som rör vårt folks självständighet, suveränitet och överlevnad. Det är vad man ska lägga energi på, inte en i sammanhanget ointressant fråga som drogfrågan.
__________________
Senast redigerad av Straybullet 2013-09-07 kl. 21:10.
Citera
2013-09-07, 21:17
  #11039
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Själv tycker jag det är en fin och anrik svensk tradition att få bränna sitt eget brännvin hemma. Till skillnad från hur du ser på drogerna så ser jag dock inte på hembränning som en fråga lika viktig och essentiell som vårt folks överlevnad.

SvP är inget drogliberalt parti och kommer förhoppningsvis aldrig bli det heller. Drogfrågan är helt enkelt ingen fråga vi fokuserar på överhuvudtaget i dagsläget, och det bör inte vara det inom någon snar framtid heller.

Svenskarnas parti ska fokusera på stora frågor som rör vårt folks självständighet, suveränitet och överlevnad. Det är vad man ska lägga energi på, inte en i sammanhanget ointressant fråga som drogfrågan.
Jag förstår dig Stray. Jag vet också att det aldrig någonsin kommer att bli lagligt med drogbruk så länge jag lever. Men i och med att majoriteten av era medlemmar är extremt emot det så hade det känts konstigt att rösta på ett parti vars medlemmar hatar mig för att jag just brukar droger. Om människor saknar acceptans så blir det bara kaos. SvP är ju knappast för en demokrati, det vet jag, men att inte kunna acceptera och respektera en annan människas åsikt är bara dåligt. Det är sånt folk som finns i SvP.

Det är svårt att rösta på ett parti vars partiprogram ej är fullständigt.
Citera
2013-09-07, 21:33
  #11040
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Jag förstår dig Stray. Jag vet också att det aldrig någonsin kommer att bli lagligt med drogbruk så länge jag lever. Men i och med att majoriteten av era medlemmar är extremt emot det så hade det känts konstigt att rösta på ett parti vars medlemmar hatar mig för att jag just brukar droger. Om människor saknar acceptans så blir det bara kaos. SvP är ju knappast för en demokrati, det vet jag, men att inte kunna acceptera och respektera en annan människas åsikt är bara dåligt. Det är sånt folk som finns i SvP.
Vems åsikt är det som inte respekteras? Att du får mothugg och folk inte håller med dig är väl inte samma sak som att inte acceptera andra människors åsikter? Jag respekterar och accepterar att folk tycker på annat sätt än jag, men jag håller ju inte med dem och kan fortfarande tycka de har en vanvettig inställning i just denna fråga. Det är väl bara sunt.

Du väljer naturligtvis själv om du ska rösta på SvP eller inte, som den vuxna människa jag antar att du är. Själv hoppas jag bara att du tar ditt förnuft till fånga och inser att vårt folks ödesfråga - vår överlevnad är det intressanta och det man bör fokusera på i dagsläget. Är man missnöjd med olika saker kan man alltid rätta till detta efterhand, men försvinner vårt folk så är vi borta för alltid.

Vad är viktigast, egentligen?

Citat:
Det är svårt att rösta på ett parti vars partiprogram ej är fullständigt.
Behöver vi ett fullständigt partiprogram i dagsläget? Varför då? Vårt punktprogram med vidareutveckling finns och fler dokument är på gång. Vi är tydliga med vad vi vill inom våra huvudfrågor. Är det inte det som är det intressanta? Behöver vi verkligen spaltmeter med politiska dokument som etablissemangspolitikerna? Jag anser inte det, åtminstone inte just idag.

Vi är ett nationalistiskt parti, och ett eventuellt partiprogram bör i sådana fall utgå från de nationalistiska principerna. Annars är det ointressant.

Får jag förresten fråga. Du är själv kvinna va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in