Citat:
Ursprungligen postat av
f0cus
Jag förstår dig Stray. Jag vet också att det aldrig någonsin kommer att bli lagligt med drogbruk så länge jag lever. Men i och med att majoriteten av era medlemmar är extremt emot det så hade det känts konstigt att rösta på ett parti vars medlemmar hatar mig för att jag just brukar droger. Om människor saknar acceptans så blir det bara kaos. SvP är ju knappast för en demokrati, det vet jag, men att inte kunna acceptera och respektera en annan människas åsikt är bara dåligt. Det är sånt folk som finns i SvP.
Vems åsikt är det som inte respekteras? Att du får mothugg och folk inte håller med dig är väl inte samma sak som att inte acceptera andra människors åsikter? Jag respekterar och accepterar att folk tycker på annat sätt än jag, men jag håller ju inte med dem och kan fortfarande tycka de har en vanvettig inställning i just denna fråga. Det är väl bara sunt.
Du väljer naturligtvis själv om du ska rösta på SvP eller inte, som den vuxna människa jag antar att du är. Själv hoppas jag bara att du tar ditt förnuft till fånga och inser att vårt folks ödesfråga - vår överlevnad är det intressanta och det man bör fokusera på i dagsläget. Är man missnöjd med olika saker kan man alltid rätta till detta efterhand, men försvinner vårt folk så är vi borta för alltid.
Vad är viktigast, egentligen?
Citat:
Det är svårt att rösta på ett parti vars partiprogram ej är fullständigt.
Behöver vi ett fullständigt partiprogram i dagsläget? Varför då? Vårt punktprogram med vidareutveckling finns och fler dokument är på gång. Vi är tydliga med vad vi vill inom våra huvudfrågor. Är det inte det som är det intressanta? Behöver vi verkligen spaltmeter med politiska dokument som etablissemangspolitikerna? Jag anser inte det, åtminstone inte just idag.
Vi är ett nationalistiskt parti, och ett eventuellt partiprogram bör i sådana fall utgå från de nationalistiska principerna. Annars är det ointressant.
Får jag förresten fråga. Du är själv kvinna va?