2013-09-07, 05:51
Medlem
Mycket konstig stämning i tråden nu. Jag missade nog ursprunget egentligen till alla citat och liknande

Jag är bara övertygad om att man blir bättre av chatten i lagoma doser, men att tro att man kommer lyckas men fantastiska taktiska manövrer tror jag inte, chattens användning förutom dess huvudsakliga användning, att tala om för alla andra hur dåliga de är, är ytterst begränsad. Att läsa spelet och kartan, hålla reda på var alla är, gentemot chatten är inte ett motsatsförhållande.

Men ändock finns det några guldkorn där. Givetvis en hel del dåligt karma om man är lättretad eller fokuserar för mycket på vad som skrivs.
Citera
2013-09-07, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
Mycket konstig stämning i tråden nu. Jag missade nog ursprunget egentligen till alla citat och liknande

Jag är bara övertygad om att man blir bättre av chatten i lagoma doser, men att tro att man kommer lyckas men fantastiska taktiska manövrer tror jag inte, chattens användning förutom dess huvudsakliga användning, att tala om för alla andra hur dåliga de är, är ytterst begränsad. Att läsa spelet och kartan, hålla reda på var alla är, gentemot chatten är inte ett motsatsförhållande.

Men ändock finns det några guldkorn där. Givetvis en hel del dåligt karma om man är lättretad eller fokuserar för mycket på vad som skrivs.

Du är en av få som kommer med vettig kritik och som skriver vettiga saker om min bedömning av en chatt.
Jag kan inte ändra er åsikt lika lite som ni kan ändra min.

Ursprunget till hela konstiga stämningen är faktumet att jag reagerade när Cardiac ställde en expertdiagnos om en annan person. Sen det som sägs efter det är bara jag som svarar vad jag menat, och andra som spelar experter om mig som människa.
Sedan svarar jag på dom också.

Jävligt dum diskussion, men så har jag heller aldrig påstått mig vara en duktig debatör heller. Men uppenbarligen är det inte bara jag som inte vet hur man diskuterar på rätt sätt.

EDIT: Vettig kritik om min bedömning om chatt för MIG och mitt lag är viktigt eller inte.
Sen har ett par av er också kommit med vettig kritik om mig som människa, men tyvärr har den kritiken följts upp av ovettiga saker som inte stämmer överens med hur jag VERKLIGEN är.
Senast redigerad av 1988 2013-09-07 kl. 06:03. Anledning: Missade endel viktig information till vederbörande
Citera
2013-09-07, 06:44
Moderator
Arne.Ankas avatar
Hey take a chillpill dudes

Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
men att tro att man kommer lyckas men fantastiska taktiska manövrer tror jag inte
99.99% av dom gånger jag ser taktiskt bra val i spel så är det antingen när flera spelare gör samma val eller när 1 spelare gör ett val och har en svans med några spelare som ger bra support.

Tyvärr väldigt sällan det sker via chatten, kan bara komma på en match på senare tid jag sett det i.
Spelade encounter på lakeville när jag föreslog i chatten att jag(obj 704) och t110e3 kampar dalen medans resten sticker till flaggan, jag stog en bit bakom pga taskigt pansar medans t110e3 stog långt fram.
Tilllsammans slog vi ut 2st tier10 och 2st tier9, e3 tog mest stryk men klara sig bra pga pansar, jag en bit bakom blev träffad 2ggr men hade tillräckligt med hälsa för att skydda e3's arsle...annars är det mest tillfälligheter
Citera
2013-09-07, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Hey take a chillpill dudes

99.99% av dom gånger jag ser taktiskt bra val i spel så är det antingen när flera spelare gör samma val eller när 1 spelare gör ett val och har en svans med några spelare som ger bra support.

Tyvärr väldigt sällan det sker via chatten, kan bara komma på en match på senare tid jag sett det i.
Spelade encounter på lakeville när jag föreslog i chatten att jag(obj 704) och t110e3 kampar dalen medans resten sticker till flaggan, jag stog en bit bakom pga taskigt pansar medans t110e3 stog långt fram.
Tilllsammans slog vi ut 2st tier10 och 2st tier9, e3 tog mest stryk men klara sig bra pga pansar, jag en bit bakom blev träffad 2ggr men hade tillräckligt med hälsa för att skydda e3's arsle...annars är det mest tillfälligheter

Jag håller med dig Anka jag borde chilla lite. Men jag är hetsig av mig, jag tål heller inte orättvisor. Och ännu mindre orättvisor som uppstår över ens så liten världslig sak som en chatt i ett spel.

Du borde ha vart med i diskussionen tidigare då det var exakt detta som jag menade. Utan att vilja ha dig på min sida , för det vill jag inte , du får gärna sälla sig till andra sidan eller vara neutral.
Utan du påvisar bara att jag inte är helt ute och cyklar med min bedömning.
Jag hadde själv en berättelse om de 3 TOGarna och de 3 T34'orna som alla tog fel beslut för att dom inte ville lyssna på vad jag med min "kassa" statistik sa från början. Jag har sett det massor av gånger förr att folk gör felbeslut oavsett vilka stats de har. Oavsett om dom är Mörkröda eller Mörklila.
Citera
2013-09-07, 08:26
Moderator
Arne.Ankas avatar
Problemet är att väldigt få AGERAR, de flesta REAGERAR och då blir det lätt skit av det.

Jag AGERADE för att få till ett bra försvar av dalen på lakeville innan matchen började, laget lyssnade och fienden tvingades att REAGERA vilket satte dom i en väldigt dålig sits.
Antingen gå in i dalen med våld mot en fiende som väntade eller backa och bli tagna bakifrån.

Ett annat exempel är alla självmordsrusare som rusar mot fienden och dör snabbt för att skrika i chatten över att de inte fick någon support, för några dagar sen spelade jag T-44 på en öppen karta.
Jag AGERADE genom att skriva i chatten att jag kommer rusa till X ruta för att scouta och behöver ett par snipers vid Y ruta, fienden tvingandes REAGERA för att slå ut mig vilket gjorde dom sårbara.
Med en liten skitvagn gjorde jag 3000 "scoutskada" mot tier10 vagnar för att några i laget lyssnade.

99.99% av alla som kör lätta vagnar säger inte ett käft när de rusar över kartan för att jaga spg och tvingar då ens egna spg att REAGERA, jag brukar skriva i chatten och/eller markera på kartan var jag kommer köra och då kan ens egna spg AGERA och har då både större chans att träffa fiendens spg och ge mig support mot tyngre vagnar.
Senast redigerad av Arne.Anka 2013-09-07 kl. 08:29.
Citera
2013-09-07, 09:18
Medlem
Citat:
Problemet är att väldigt få AGERAR, de flesta REAGERAR och då blir det lätt skit av det.

Jag AGERADE för att få till ett bra försvar av dalen på lakeville innan matchen började, laget lyssnade och fienden tvingades att REAGERA vilket satte dom i en väldigt dålig sits.
Antingen gå in i dalen med våld mot en fiende som väntade eller backa och bli tagna bakifrån.

Ett annat exempel är alla självmordsrusare som rusar mot fienden och dör snabbt för att skrika i chatten över att de inte fick någon support, för några dagar sen spelade jag T-44 på en öppen karta.
Jag AGERADE genom att skriva i chatten att jag kommer rusa till X ruta för att scouta och behöver ett par snipers vid Y ruta, fienden tvingandes REAGERA för att slå ut mig vilket gjorde dom sårbara.
Med en liten skitvagn gjorde jag 3000 "scoutskada" mot tier10 vagnar för att några i laget lyssnade.

99.99% av alla som kör lätta vagnar säger inte ett käft när de rusar över kartan för att jaga spg och tvingar då ens egna spg att REAGERA, jag brukar skriva i chatten och/eller markera på kartan var jag kommer köra och då kan ens egna spg AGERA och har då både större chans att träffa fiendens spg och ge mig support mot tyngre vagnar.

Problemet är att jag har för dåliga stats för att folk ska lyssna på mig. De 3 proffsstatistik Tog'arna som jag berättat om tidigare var lysande exempel på det, trotts att min taktik var bättre än deras.
Där i ligger problemet. Alla med bra stats tror dom är 100% fulländade. När fallet är så att en röding ibland kan vara smartare än en lila spelare. Jag själv är grön och kommer snart vara blå. Skulle med stor sannorlikhet vart lila jag med om det inte vore för att jag missar lite för ofta.
Men vem kan vara expert på alla tanks och alla weakspots och alla kartor och faktumet att det är 29 spelare till man ska gissa sig till vad dom ska göra, när man bara lirat spelet i 3 månader?
Skulle inte mina taktiska kunskaper vara bra skulle jag med vart en röd tomat. Jag missar ju mindre än jag träffar.

Det är det som är min poäng med det hela, dom med bra stats vägrar lyssna på andra för att dom tror att dom inte kan göra fel. Så vad tjänar man på att ha chatten på om ingen lyssnar?
Vill ej dra igång detta igen, så du behöver inte svara på just den frågan. Det var bara en reflekterande fråga på den biten.

Hur som , jag har ingen lust att argumentera om den andra saken jag sa också. Så vi släpper det jag sa där.
Citera
2013-09-07, 17:56
Medlem
När kommer nästa patch och är det någon som vet när world of warships går online?

Kommer wot att tillåta roaming mellan dom olika servrarna i världen framöver ? Skulle vara kul att gästspela på t ex na-servrarna utan att behöva avinstallera eu- kontot.
Citera
2013-09-07, 18:12
Medlem
ka48s avatar
Har precis provspelat Wot Xbox360 Beta och kan säga att det blir nog inget mer spelande på konsol om dom inte fixar till en hel del först.
Menyerna är horribla, att forska fram moduler till vagnarna är lite av ett mysterium för mig (men vad vet jag, kanske bara jag som är hjärnslö) och långa laddningstider innan man spelar en match som bara består av 6 spelare. Det sistnämnda har jag full förståelse för då det är en beta och kanske inte så många spelare men menyerna måste dom fan fixa.

Själva kontrollen var helt ok faktiskt, grafiken och ljudet likaså. Annat vore iofs konstigt.

Summa summarum så kommer jag inte överge min dator för att okynneslira Wot i fortsättningen, även om jag nu bytt server till NA. Ruttna så jävla hårt på allt baltpack och siemka-slask.
Citera
2013-09-07, 18:50
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
När kommer nästa patch
11 september ska den komma till eu(troligtvis till na samma datum)
Citat:
är det någon som vet när world of warships går online?
Det finns inget datum bestämt ännu.

Citat:
Kommer wot att tillåta roaming mellan dom olika servrarna i världen framöver ? Skulle vara kul att gästspela på t ex na-servrarna utan att behöva avinstallera eu- kontot.
Har hört att det ska komma någon gång under senare delen av det här året.
Citera
2013-09-07, 19:03
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Det har varit tal om det i rätt många år nu...men kontot ska bli "unified" så samma konto kan användas till bl.a wows och wowp.
Köper du premiumkonto på wowp får du det på wot också har det talats om.

WOWS lär dessutom komma ut som "closed beta" först, enbart för de som blir godkända får va med.
Citera
2013-09-07, 20:31
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Det har varit tal om det i rätt många år nu...men kontot ska bli "unified" så samma konto kan användas till bl.a wows och wowp.
Köper du premiumkonto på wowp får du det på wot också har det talats om.

WOWS lär dessutom komma ut som "closed beta" först, enbart för de som blir godkända får va med.
Kontona är redan unified(iallafall fungerar det med mitt eu konto på wowp)
Citera
2013-09-07, 20:34
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Säg mig , är du utbildad inom ämnet som du påvisar ovan? Om inte bör du inte uttala dig över huvudtaget.

Nix någon sådan utbildning har jag inte. Men vem är du att bestämma om vad jag
ska uttala mig om?

Citat:
So what, om jag lider av en sjukdom eller alla de sjukdomar eller symptom som ni kastar på mig, vad är du för en allsmäktig person som tror du har rätten att påstå saker om mig som inte stämmer? Vad är du för en översittare som ger dig rätten att försöka trycka ner mig. Vad får dig att ens tro att jag blir nedtryckt av ditt skitsnack om mig som människa?

Nejdå klart att du får lida av vilken sjukdom du vill. Men samtidigt är det ju trist om du lider.
Sjuk eller inte sjuk? Nertryckt eller inte nertryckt? Hur ska du ha det? Jag kommenterar det
bara som jag ser det, inget annat. Denna enorma wall of text för en diskussion om att ha
chatten av eller påslagen? Kom igen nu.

Citat:
Vad vill du få av ditt inlägg?
Är du en av de som skriker retard och moron och allt annat möjligt skit på internet efter folk? Jag då förstår jag ditt inlägg.

Jag ville bara skrika moron och retard lite... Sådär som jag gör i största allmänhet.
Men säg mig, vad ville DU få ut av alla dina haranger om vilken fantastisk lagspelare du
är och hur mycket äldre du tror dig vara?

Citat:
Har du kanske ens tänkt på att jag tycker det är roligt att ha sådana här diskussioner med "allvetande experter"?

Tänk, det tycker jag också är kul. Då är vi två.

Citat:
Har aldrig sagt att jag vet allt och förstår bättre så den tolkningen kan du skrota direkt.Jag ville enbart påvisa att jag inte behöver en chatt , inget annat. Att ni tolkar det på miljoner andra vis och ska kalla mig det ena och det andra är era problem inte mina.
Kanske är det ni som bör söka hjälp hur det är att vara människa. Och hur man ska bete sig mot andra människor.
Jag vet inte, jag bara tolkar på samma dåliga vis som ni tolkar mig.

Att du inte vill använda en chat i WoT må vara hänt. Folk i tråden kommer bara med sina
åsikter om hur dumt eller bra det är att inte använda chatten. Hur du får det till tolkningar
om dig vete fan. Men jag antar att jag missat ett antal raderade inlägg, stämmer det?

Och nej du har inte sagt det rakt ut. Men du använder ord och uttryck som inte går att
tolka på något annat sätt. Du tar upp vilken duktig lagspelare du är och hur vuxen du är
(Då naturligtvis kontra andras ålder o s v in absurdum) samt att du minsann spelat
i andra lagsporter på hög nivå.

Men vet du... Det är lugnt. Vill du inte använda chatten så är det helt ok. Andra gav, som jag
såg det, sin syn på det hela. (med ett aber för raderade inlägg).

Var inte så jävla kränkt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in