2013-09-04, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManMannen
Jag använder både betablockerare och amfetamin i medicinskt syfte. Enligt läkare var det inga problem i terapeutiska doser.

tror inte det har att göra med "uppåt" och "nedåt", utan att det kan leda till en överaktivering av alfa-receptorer. Betablockerare blockerar i regel bara betareceptorer av någon sort, vilket lämnar alfareceptorerna öppna för stimuli. Det är inte särskilt bra.

maito kan säkert det där bättre än mig.

Detta stämmer i allra högsta grad. Vissa menar kanske att betablockerare presumtivt är skadligt då betablockerare har denna effekt du nämner.
Var i första hand inte TS fråga jag svarade på, utan han som beskrev det farliga med uppåt/nedåt.

Gav TS rådet att använda beta- blockerare om han har problem med palpitationer etc. Däremot kan det Vid akut ÖD vara kontraindicerat med b-blocks just av den anledning som nämnts ovan. Det föreligger en viss skillnad mellan lätt obehag o behov av akuta livsuppbehållande vård. I det akuta allvarlig överdosfallet, ger man inte gärna B-Block i första hand, krävs då insats även mot alfareceptorer mm. Den akuta behandlingen gällande cirkulationsproblem och att stabilisera viktiga vitala parametrar sköts med snabbverkande diuretika, nitro, ev benzo och andra läkemedel som minskar sympatikuspåslaget.

Sammanfattningsvis anser jag rimlig dos beta-block vid obehag som beskrivits är nära nog ofarligt och eventuellt skyddande.
Be inte om b-blockerare i droppform när du eller Joel tagit en rejäl dos mer än vanligt. Mesta reder man dock med benz, om inte ring direkt- Tid är hjärna
Citera
2013-09-04, 21:37
Medlem
Convicteds avatar
Kanske dags att sova inatt. Varit igång 2 dagar med grymt tjack som fortfarande vattnas i käften när jag tänker på nästa lina. Men börjar få syn hallisar redan så kanske bäst att call it a night om ett tag
Citera
2013-09-05, 11:41
Medlem
Muffincakes avatar
Har buggar i lur dator, manipulerat ljud & diverse visuella hallucinationer. Vad kan ha hänt?
Citera
2013-09-05, 13:10
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffincake
Har buggar i lur dator, manipulerat ljud & diverse visuella hallucinationer. Vad kan ha hänt?
Har du varit vaken länge på tjacket?
Om ja, då är ju de ganska standard att man får hallisar
Om nej, då har du väl tagit en alldeles för stor dos helt enkelt.

Vet du hur mycket du tog?
Citera
2013-09-05, 13:20
Medlem
socs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Convicted
Kanske dags att sova inatt. Varit igång 2 dagar med grymt tjack som fortfarande vattnas i käften när jag tänker på nästa lina. Men börjar få syn hallisar redan så kanske bäst att call it a night om ett tag

Synhallisar brukar inte framträda förrän efter 7-8:e dygnet i min erfarenhet. Hörselhallisar kan man nog förvänta sej efter 5-7 dygn om man kört hårt i flera perioder iaf.

Enstaka tjackrace på 2-4 dygn klarar jag fint utan psykotiska episoder. Men upprepade sådana perioder då jag kör IV och äter o dricker för lite leder såklart till i första hand förvrängd verklighetsuppfattning men oxå i många fall någon hörselhallis. Synhallisar kan jag såklart uppleva på extremt höga doser potent tjack även efter bara några dygn men det ska till riktigt dunder gramvis bankat i venen då.

Om du gillar synhallisar är du att gratulera! Antingen är du väldigt sönderknarkad i övrigt (och det tyder ju på en spännande levnad), kör på extremt potenta grejer i stor mängd (dela gärna med dej! ) eller så har du en låg tröskel för att hamna i "psykotiska" tillstånd (=billig i drift).

Ha det skönt med speedet polarn! Sov, ät, drick, njut - och knarka!
Citera
2013-09-05, 19:15
Medlem
Convicteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soc
Synhallisar brukar inte framträda förrän efter 7-8:e dygnet i min erfarenhet. Hörselhallisar kan man nog förvänta sej efter 5-7 dygn om man kört hårt i flera perioder iaf.

Enstaka tjackrace på 2-4 dygn klarar jag fint utan psykotiska episoder. Men upprepade sådana perioder då jag kör IV och äter o dricker för lite leder såklart till i första hand förvrängd verklighetsuppfattning men oxå i många fall någon hörselhallis. Synhallisar kan jag såklart uppleva på extremt höga doser potent tjack även efter bara några dygn men det ska till riktigt dunder gramvis bankat i venen då.

Om du gillar synhallisar är du att gratulera! Antingen är du väldigt sönderknarkad i övrigt (och det tyder ju på en spännande levnad), kör på extremt potenta grejer i stor mängd (dela gärna med dej! ) eller så har du en låg tröskel för att hamna i "psykotiska" tillstånd (=billig i drift).

Ha det skönt med speedet polarn! Sov, ät, drick, njut - och knarka!

Haha Har tagit droger i bra många år av alla sorter så man har ju haft sina äventyr och fler ska det ta mig fan bli Älskar att köra långa race och hallisarna blir ju en fet bonus tycker jag. Fick tag på 65-70 % renhet på tjacket. Kanske därför jag fick syn hallisar på bara 2 dagar. Jag är en sån som inte bangar på ta större doser så det kickar hårdare. Fan det ska ju hända nåt eller hur Dig skulle man vilja köra race med Så där det ska vara.
Senast redigerad av Convicted 2013-09-05 kl. 19:49.
Citera
2013-09-06, 17:03
Medlem
Är jag onormal Blir så förbannat less hur tjoet fungerar, snarare inte fungerar, ffa efter dygn 1, samma visa om jag pausar i månader. Sköter jag sömn/mat o tar en dag off, samma visa

Grejerna är oftast som sämst bra. Vad tror ni? Segt dopaminsystem pga submissbruk?, lagt av dock för 2.5år med detta.
Citera
2013-09-06, 17:20
Medlem
nanoballes avatar
Tjenatjena, har ett par frågor gällande AT

Tänkte hooka en tvåa och köra i helgen men är lite orolig. Alla gånger jag tagit tjack så har jag fått sån in i helvetes AT. Eftersom att jag har konsumerat en del alkohol alla de här gångerna så kan jag inte riktigt avgöra ifall det är pga det, eller kombinationen av de båda.

Frågor:
Tänkte bara köra på 3.5or för att lindra ATn. Tror ni att det kommer göra stor skillnad?
När man vaknar upp och mår RÖV, hjälper det att köra ett par smålinor under dagen för att dämpa ATn eller kommer det vara lika smärtsamt att komma ner från även det?

Är ganska grön på tjack, Snabba svar uppskattas!
Mvh
Citera
2013-09-06, 17:37
Medlem
Convicteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nanoballe

Tänkte hooka en tvåa och köra i helgen men är lite orolig. Alla gånger jag tagit tjack så har jag fått sån in i helvetes AT. Eftersom att jag har konsumerat en del alkohol alla de här gångerna så kan jag inte riktigt avgöra ifall det är pga det, eller kombinationen av de båda.

Frågor:
Tänkte bara köra på 3.5or för att lindra ATn. Tror ni att det kommer göra stor skillnad?
När man vaknar upp och mår RÖV, hjälper det att köra ett par smålinor under dagen för att dämpa ATn eller kommer det vara lika smärtsamt att komma ner från även det?

Mvh

Skaffa dig cannabis och benzo. Alkohol också såklart. Om du tar mer så skjuter du bara fram ATn.
Om du kan fixa lyrica så hjälper det ATn enormt bra.

'Mvh
Citera
2013-09-06, 17:42
Medlem
nanoballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Convicted
Skaffa dig cannabis och benzo. Alkohol också såklart. Om du tar mer så skjuter du bara fram ATn.
Om du kan fixa lyrica så hjälper det ATn enormt bra.

'Mvh

Har tyvärr ingen kran som kan styra benso i dagsläget. Röka har jag men är inte så jätteförtjust i att röka på grov AT. Blir bara ännu skakigare och mår generellt sämre. Så ATn kommer vara lika illa sen med?
Citera
2013-09-06, 17:45
Medlem
ant's avatar
Citat:

Frågor:

Mvh
Alkohol + tjack = uttorkad. Om du försöker komma ihåg att dricka vatten så du håller dig hyfsat hydrerad och sen tvingar i dig lite käk under tiden så kommer AT'n vara mycket mildare. Dagen efter kan du ta dig lite alkohol för att dämpa ev. ångest.
Citera
2013-09-06, 17:48
Medlem
Convicteds avatar
Citat:
Har tyvärr ingen kran som kan styra benso i dagsläget. Röka har jag men är inte så jätteförtjust i att röka på grov AT. Blir bara ännu skakigare och mår generellt sämre. Så ATn kommer vara lika illa sen med?

Drygt för dig ;/ Jo enbart röka dämpar väl lite.
Drick alkohol och rök en massa så blir det hela skönare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in