Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-09-06, 00:13
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Du får ta upp det med docent Nils Wiklund om du inte är nöjd med vad vetenskapen har kommit fram till, det är därför cold casefall är så oerhört svårlösta om det inte finns annan bevisning.

Vittnen är färskvara, fråga LGWP så får du se.

" Idag var det dags för ytterligare en expert, docenten i rättspsykologi Nils Wiklund, att avfärda konfrontationen.

”Det går inte att bedöma utpekandet som trovärdigt. Redan efter fyra månader sjunker trovärdigheten och ju längre tiden går, desto mera minskar tillförlitligheten.”

I det här fallet dröjde det flera år mellan den påstådda händelsen i fotoaffären och utpekandet."

http://www.stadsholmen.blogspot.se/2009/12/fingeravtryck-pa-liksackarna-kan.html

Du har postat det där inlägget otaliga gånger nu, har du inget nytt att komma med ?

Och visst dröjde det flera år mellan händelsen i fotoaffären i Solna centrum den 21/6 1984 och utpekandet hösten 1987 men det finns ju också en förklaring till detta, fotohandlarparet läste i en tidning att polisen misstänkte styckningen kunde ha blivit fotograferad, då gick det upp ett ljus för paret
Citera
2013-09-06, 00:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Bilderna är spårlöst försvunna precis som Catrines huvud, genitalier, ena bröstet osv.
Varför undrar du aldrig över vad som hände med de försvunna kroppsdelarna ?
Att tjata om bilderna leder ingenvart.

"du" = Reimer

Jo, och det ska dessutom ha funnits fler bilder av den döde Anne-Catherine som Obducenten visat för bekanta. Bilder som han inte lämnade över till polisen.
Citera
2013-09-06, 01:02
Bannlyst
Ja, och CdCs personliga saker (smycken, kläder och handväska) har inte heller återfunnits och bland dessa fanns en telefonbok (troligast att den innehöll namn på och tfn.-nr. till torskar).
Citera
2013-09-06, 01:30
Medlem
Fortfarande har vi inte etablerat exakt var fp 2 var någonstans.
Söder om KS personalparkering eller innanför södra utfarten till KI?
Citera
2013-09-06, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
den platsen är då superetablerad.
bara att plocka fram en gammal sth.karta där Eug.v. finns med....
Citera
2013-09-06, 02:44
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
den platsen är då superetablerad.
bara att plocka fram en gammal sth.karta där Eug.v. finns med....

Du kan väl hjälpa oss små vilsna stackare då kanske ?

Första fyndplatsen är välkänd och de flesta vet var "någonstans" men tvåan är lite mer "diffus" ärligt talat

Vi borde samarbeta istället för att träta, du får gärna skicka ett PM (jag bits inte)och delge mig riktiga uppgifter om vart fyndplats nummer två är belägen, om du nu inte vill posta ett inlägg som skingrar våra tvivel förstås
Citera
2013-09-06, 02:54
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men det finns ju inga bilder, ingen har sett dom överhuvudtaget, ingen personal, inte ens A,s syster som ändå jobbade i butiken, du får komma med något seriöst nu.

Fotohandlarparet har sett bilderna och det fanns ingen anledning överhuvudtaget för dom att hitta på någonting, Borgnäs har tydligen spårat upp en av de anställda i butiken 1984 och den fd. medarbetaren kunde bekräfta fotohandlarparets uppgifter, detta ska finnas med i Sanningen är en sällsynt gäst.
Citera
2013-09-06, 03:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Fotohandlarparet har sett bilderna och det fanns ingen anledning överhuvudtaget för dom att hitta på någonting, Borgnäs har tydligen spårat upp en av de anställda i butiken 1984 och den fd. medarbetaren kunde bekräfta fotohandlarparets uppgifter, allt detta finns med i Sanningen är en sällsynt gäst om jag inte missminner mig.

Alltför många detaljer i vittnesmålen som gör att man inte bara kan dissa det som humbug, liksom. Hur paret beskriver kunden och hur denne för sig och visar upp bilder etc. verkar helt klart vara självupplevt. Jag får i alla fall det intrycket. Har svårt att föreställa mig att paret bara så där utan vidare skulle vara beredda att lämna över butiken till sina anställda ett antal dagar och att vittna i en rättssal, om de inte hade något viktigt att dela med sig av.
Citera
2013-09-06, 08:14
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Alltför många detaljer i vittnesmålen som gör att man inte bara kan dissa det som humbug, liksom. Hur paret beskriver kunden och hur denne för sig och visar upp bilder etc. verkar helt klart vara självupplevt. Jag får i alla fall det intrycket. Har svårt att föreställa mig att paret bara så där utan vidare skulle vara beredda att lämna över butiken till sina anställda ett antal dagar och att vittna i en rättssal, om de inte hade något viktigt att dela med sig av.
Det var ett nytt argument.

Hur gör de då när de ska åka på semester tillsammans exempelvis? Om de nu inte skulle vara beredda att lämna över butiken till någon av sina anställda, inte ens till ena ägarens syster som också jobbade där? Då måste de verkligen varit rädda om sin kära fotoaffär.

Nej, det där tänkte du inte igenom. Det var nästan i klass med när du försökte pådyvla oss att Kammarrätten i sitt resonemang "i nära anslutning till pingsthelgen" menade pingsthelgen plus/minus två (2) veckor. Nära, även om nog inget kan nå upp till det.
Citera
2013-09-06, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch

Du tjatar om info, men dissar infon när du får den, hur ska du ha det? Fyndplats 1 låg vid y-korsningen i början av E-vägen, i närheten av nr 21. Vissa säger nr 17, men i polisens protokoll från 1984 står det E-vägen nr 21. I närheten av säckarna låg en lada som disponerades av Kronwell (pappemballage) och säkerligen drog till sig råttor.
Citera
2013-09-06, 09:01
Medlem
Citat:
Och jag kan inte förstå att vittnen bör dissas bara för att de läst tidningar

Då förstår du alltså inte vad vittneskontaminering är. Det finns eg inga bra vittnen, och ju mer vittnet vet om vad som förväntas av det, desto sämre är vittnet. Detta är grundläggande.
Citera
2013-09-06, 09:12
Medlem
Citat:
Jag har för mig att rättsläkaren i fallet Wanda Radosz konstaterade att det fanns blåsor i hennes hjärta, vilket tydde på att hon fortfarande var vid liv när styckningen påbörjades

Det jag skriver om är rötgasblåsor. Och som du kanske minns så var da Costas organ extremt blodfattiga, och på fyndplats 2 var kvarlevorna så förruttnade att det fanns massor av likmaskar, och också enstaka flugor, och du förstår förhoppningsvis själv att man inte hittar vanliga syreblåsor i hjärtat då, eftersom blåsorna som du pratar om finns i blodkärlen. Och om du bara har för dig att WR hade blåsor i hjärtat ska du såklart kolla upp dina fakta innan du skriver. Du har ju inte tillgång till WR:s obduktionshandlingar, så jag är sjukt nyfiken på var du hämtat info denna gång. WR:s medicinska detaljer har ingen i tråden haft tillgång till direkt, och tråden är 10 år gammal, så jag antar att du argumenterar utan substans - igen. Och idén om en styckning före döden, den är riktigt, riktigt skev, en extrem spekulation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in