2013-09-05, 21:37
Medlem
Oranginas avatar
Kyrie>Westbrook
2013-09-05, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Kyrie>Westbrook
Nej
2013-09-05, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Utöver CP3 är Wesbrook och Parker bättre än Rose. Säkert någon mer som jag har glömt. Kyrie och John Wall är där uppe och nosar också.

Fansen försöker få det till att han är en av ligans fem bästa spelare och det är tamejfan tragiskt.
oh my god han var 21/22 sist han spela frisk. Förväntar du dig en gud när han är så pass ung? han var och nosa runt top 5 redan när han var 21.

Hade han hållt sig frisk och fortsatt utvecklas hade han varit bästa PG nu utan tvekan.

Citat:
Kyrie>Westbrook

Verkligen inte.
2013-09-05, 23:15
Medlem
DropoutBears avatar
Är på sobos sida (obs rose är för mig vad kobe är för mockdraft), hade det inte varit för mvpn (jag tycker han var mer värd den än majoriteten men fortfarande inte värd den feel me?) så hade han fått mer love. Ha i åtanke hur ung han var. Mvpn visade sig ju i efterhand vara än mer felaktig när resten av laget producerade bra utan honom dock.

I år kommer vara mycket upp och ner, antagligen något i stil med 19ppg/6,5apg som stat line.
2013-09-05, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DropoutBear
Är på sobos sida (obs rose är för mig vad kobe är för mockdraft), hade det inte varit för mvpn (jag tycker han var mer värd den än majoriteten men fortfarande inte värd den feel me?) så hade han fått mer love. Ha i åtanke hur ung han var. Mvpn visade sig ju i efterhand vara än mer felaktig när resten av laget producerade bra utan honom dock.

I år kommer vara mycket upp och ner, antagligen något i stil med 19ppg/6,5apg som stat line.

Folk har hängt upp alldeles för mycket på den här jävla MVP:en. Den var mellan honom och Howard och ingen annan.

Bulls sluta etta med Boozer och Noah som vardera missa drygt 25-30 matcher. Jag har alltid tyckt att den borde gått till Howard men det är inte första gången media väljer fel och den här gången var det inte värsta missen exakt.
2013-09-06, 00:10
Medlem
Oranginas avatar
Ni övervärderar Westbrook som fan

Kyrie är bättre alla dagar i veckan!
2013-09-06, 00:11
Medlem
DropoutBears avatar
Citat:
Ni övervärderar Westbrook som fan

Kyrie är bättre alla dagar i veckan!

Nej men han blir nog
2013-09-06, 01:18
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MockDraft
Folk har hängt upp alldeles för mycket på den här jävla MVP:en. Den var mellan honom och Howard och ingen annan.

Jag tycker alltid det här är fel. MVP bör gå till den bästa spelaren i ligan. Det har varit samma kille senaste 6-7 åren.

Howard hade ett case det året. Rose över LBJ är bara larvigt.
2013-09-06, 01:44
Medlem
ToiletRelicTrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Jag tycker alltid det här är fel. MVP bör gå till den bästa spelaren i ligan. Det har varit samma kille senaste 6-7 åren.

Håller med helt och hållet. Att höra killen som röstade på 'Melo i år försöka förklara sin röst med "I felt he meant more to his team this season", fick det att vrida sig i magen i magen på mig. MVP borde absolut gå till den bästa spelaren. Med det i åtanke, kanske det inte alltid är lika enkelt som det (borde ha) varit de sista åren.
2013-09-06, 10:48
Medlem
Derrick Rose är kanske en av ligans bästa spelare när det kommer till att producera häftiga highlights. Men rent talangmässigt är han långt ifrån toppen. Han är ju för helvete oerhört ineffektiv och på så vis överskattat offensivt. Defensivt är han en medelmåtta.

Förklara för mig. Förutom att han spelar i laget Michael Jordan spelade i, vad är det som gör Rose bra?
2013-09-09, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied

Howard enligt mig, var mycket mer värdig MVP än LeBronzy och Rose var också värdig en MVP och att du tycker det är larvigt är larvigt. Bulls hade verkligen ett väldigt skadedrabbat lag. Tex så missa Noah halva säsongen-6 och Boozer 23 matcher, och det är den främsta anledningen till att han fick MVP. Etta trots skador på två viktiga spelare.

Ska inte neka att media vill ha en historia men han var topp tre (MVP-kandidat) så var inte värsta missen att ge honom titeln.

Och det var redan typ bestämt innan säsongen att LeBron inte skulle få titeln, han hade gått ihop med Bosh och Wade alla hatade honom han hade ingen chans.

Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Derrick Rose är kanske en av ligans bästa spelare när det kommer till att producera häftiga highlights. Men rent talangmässigt är han långt ifrån toppen. Han är ju för helvete oerhört ineffektiv och på så vis överskattat offensivt. Defensivt är han en medelmåtta.

Förklara för mig. Förutom att han spelar i laget Michael Jordan spelade i, vad är det som gör Rose bra?

25/8 och 22 år. Väldigt bra.
2013-09-10, 00:50
Medlem
robinkungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MockDraft
25/8 och 22 år. Väldigt bra.
Bra är det väl, men inte väldigt bra, dessutom var han som sagt ineffektiv. Eller, när jag tänker efter så är det inte alls så häftigt. Ung Vince Carter-klass på den statistiken, inte mer.

Vill även tillägga att LeBron James, Chris Paul, Dwight Howard, Carmelo Anthony, Kevin Durant och säkert någon mer var bättre vid åldern 22 än vad Derrick Rose var.

Exempelvis Kyrie har inte ens fyllt 22 och är redan i klass med Rose. Kanske även bättre, men det får vi veta först när han spelar i ett bra lag.

Derrick Rose är vidrigt överskattad. Det är nästan synd om honom. Han hade knappt klassats som en stjärna nu om det inte vore för att han spelar i just Bulls.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in