Citat:
Ursprungligen postat av
DropoutBear
Den här säsongen är lite skum för mig. Några lag som jag tidigare har gillat att följa är i behov av tanking, så när man ser dom match för match brukar man hålla på dom (Bulls framförallt men även Lakers och delvis Lakers) men egentligen hoppas man att dom förlorar och får bra draft picks.
Istället hittar man nya lag att följa, men gillar inget lag som är title contenders. Närmast är väl Clippers och Golden State men det ska till mycket sjuka saker för att något av dom ska ha en chans i år känns det som.
Det tråkigaste är att det inte finns så många kul lag i East att följa, den conferencen vars matcher går tidigast oftast och därmed lättare att följa för en nattpigg svensk.
Detta är en skit säsong i min mening i alla fall, det har varit riktigt trist och följa. Det blir såhär när man blir belönad för att vara usel. Man borde ge höga draftpicks till den som kommer 9:a i varje conference, dvs en egen liga internt för de som missar slutspel, så lagen slutar förlora med vilje och inte ge gärnet, det är pinsamt och skåda.