Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-09-05, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Absolut, alla sakkunniga och experter har sågat de vittnesmål du åberopar, du får börja presentera källor på vad du hävdar.

Din älskade uppsats är inte en trovärdig källa.

Mina egna misstankar behöver jag inte ha några källor till.
Citera
2013-09-05, 19:49
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Mina egna misstankar behöver jag inte ha några källor till.

Du kan inte sitta och hävda en massa saker utan att styrka det, vi diskuterar inte dina hjärnspöken utan fallet CdC.
Citera
2013-09-05, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Så var det. Om en läkare lämnar in såna bilder kanske man inte fattar att det är privata bilder, utan att det är något normalt, att det hör till jobbet.

Japp, han betalade kontant också och ville även ha bilderna framkallade på tre röda. Fotohandlarparet trodde ju att det var legitima bilder. De såg att dessa var tagna i sjukhusmiljö och den som ville ha bilderna framkallade presenterade sig som läkare. Och dessa i högsta grad och av allt att döma illegitima foton framkallades ju av förståeliga skäl inte i något labb hos polis eller en rättsläkarstation.
Citera
2013-09-05, 19:58
Bannlyst
Citat:
Du kan inte sitta och hävda en massa saker utan att styrka det, vi diskuterar inte dina hjärnspöken utan fallet CdC.

Jag misstänker läkarna för att ha åsamkat CdC döden och att ha styckat hennes lik, på goda grunder, och baserar min övertygelse i mångt och mycket på befintligt material: HOs bok, Borgnäs' bok och TV-program och Styckmordsmålet. Och jag diskuterar i allra högsta grad trådens ämne, om du nu trodde något annat.
Citera
2013-09-05, 19:58
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Japp, han betalade kontant också och ville även ha bilderna framkallade på tre röda. Fotohandlarparet trodde ju att det var legitima bilder. De såg att dessa var tagna i sjukhusmiljö och den som ville ha bilderna framkallade presenterade sig som läkare. Och dessa i högsta grad och av allt att döma illegitima foton framkallades ju av förståeliga skäl inte i något labb hos polis eller en rättsläkarstation.

Vilka bilder?

Ingen har kunnat påvisa att det finns några bilder överhuvudtaget, allra minst fotohandlarparet vars trovärdighet vi redan diskuterat.

Plocka nu fram en trovärdig källa på att bilderna existerar.
Citera
2013-09-05, 20:01
Bannlyst
Citat:
Vilka bilder?

Ingen har kunnat påvisa att det finns några bilder överhuvudtaget, allra minst fotohandlarparet vars trovärdighet vi redan diskuterat.

Plocka nu fram en trovärdig källa på att bilderna existerar.

De bilder som Allmänläkaren visade upp för fotohandlarparet och ville diskutera, samtidigt som han var mån om att fotohandlarparet skulle respektera tystnadsplikten. Japp, de bilder som paret framkallade och såg.
Citera
2013-09-05, 20:04
Medlem
Reimers avatar
Citat:
De bilder som Allmänläkaren visade upp för fotohandlarparet och ville diskutera, samtidigt som han var mån om att fotohandlarparet skulle respektera tystnadsplikten. Japp, de bilder som paret framkallade och såg.

Men det finns ju inga bilder, ingen har sett dom överhuvudtaget, ingen personal, inte ens A,s syster som ändå jobbade i butiken, du får komma med något seriöst nu.
Citera
2013-09-05, 20:27
Medlem
slemwalkers avatar
Citat:
Att den här fotoinlämnaren betalade kontant kan vara ett tecken på att "det hemliga projektet"
inte bara var "hemligt" utan också brottsligt.

Om fotohandlarparet var någorlunda smarta så hade de ju ringt polisen direkt.
De bör vara så pass luttrade, att de bör finna misstankar när någon beter sig konstigt som fan, kommer från en arbetsplats där de inte betalar kontant i vanliga fall, väldigt udda bilder i deras tycke.

Skumt tycker jag, ifall bilderna existerade.
Citera
2013-09-05, 20:36
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemwalker
Om fotohandlarparet var någorlunda smarta så hade de ju ringt polisen direkt.
De bör vara så pass luttrade, att de bör finna misstankar när någon beter sig konstigt som fan, kommer från en arbetsplats där de inte betalar kontant i vanliga fall, väldigt udda bilder i deras tycke.

Skumt tycker jag, ifall bilderna existerade.

Det vore väl välgörande för den här diskussionen om någon kunde ge något bevis för bildernas existens, jag väntar med spänning.
Citera
2013-09-05, 21:53
Medlem
Artikel i danska Ekstra Bladet från december 1984 då Teet Härm grips. Som framgår av artikeln använde man sig av uppgifter ur Expressen. Teet kallas för "den svenske Dr Quincy". Dr Quincy var en amerikansk deckare under 80-talet med en rättsmedicinare som huvudperson.

http://imageshack.us/photo/my-images/198/rii.JPG/
http://imageshack.us/photo/my-images/109/p23w.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/401/af1n.jpg/

En annan artikel ur samma tidning från 1987 vid andra gripandet: http://imageshack.us/photo/my-images/826/5un8.jpg/
Senast redigerad av echoesofglory 2013-09-05 kl. 22:30.
Citera
2013-09-05, 23:38
Bannlyst
Citat:
Det vore väl välgörande för den här diskussionen om någon kunde ge något bevis för bildernas existens, jag väntar med spänning.

Ja, inte tror jag då fotonas upphovsman/män är beredd(a) att visa att bilderna existerar eller berätta om att de existerat.

Snubben (fotoinlämnaren) var också mycket mån om att plocka med sig de kasserade bilderna.

Och systern kan ha varit hemma den dagen, pga sjukdom.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-09-05 kl. 23:43.
Citera
2013-09-06, 00:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Det vore intresssant att få veta varför polisen misstänkte att styckningen kunde ha blivit fotograferad ?

Det vore också välgörande för den här diskussionen om någon kunde berätta vad allmänläkaren hade för alibi den 21/6 -84 ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in