2013-09-05, 11:26
Medlem
rehyptols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unlimited-Power
Kan någon tipsa om hur man skall spela Kunkka? Förlorar alla matcher med honom, har oftast minst antal deaths och mest assist i nästan varje game, men får inga kills vilket gör att jag hamnar i en negativ spiral där man inte kan köpa bättre items snabbare och då kommer jag ännu mer efter.

Har såklart läst många guider men det står mest "get Deadalus then you win roflmfao".

Men även när jag har den så dödar jag inte folk för det.

Kanske har haft otur med team mates med just Kunkka. Han är jävligt rolig att spela därför jag kör på.

För en oerfaren spelare kan det vara svårt att sätta torrents + ulti, men ett bra tips är att kolla på hur motståndaren rör sig samt att anticipera deras creepskills och på så sätt träffa din torrent åtminstone, jag brukar alltid fokusera på att sätta en torrent när motståndaren väljer att gå för en lasthit. Sen för att träffa torrent när dom flyr från teamfights så får du helt enkelt träna på det, det går inte alltid att förutse vart dom ska om spelaren är bra, eftersom dom förväntar sig samma sak utav dig.
Citera
2013-09-05, 12:25
Medlem
FatherFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unlimited-Power
Kan någon tipsa om hur man skall spela Kunkka? Förlorar alla matcher med honom, har oftast minst antal deaths och mest assist i nästan varje game, men får inga kills vilket gör att jag hamnar i en negativ spiral där man inte kan köpa bättre items snabbare och då kommer jag ännu mer efter.

Har såklart läst många guider men det står mest "get Deadalus then you win roflmfao".

Men även när jag har den så dödar jag inte folk för det.

Kanske har haft otur med team mates med just Kunkka. Han är jävligt rolig att spela därför jag kör på.

Kunkka är helt baserad på att motståndarlaget INTE ska vara tankigt. Så pickar de str heroes, eller bara heroes som man helt enkelt bygger tankiga items på är Kunkka inte ett speciellt bra val. Sen kan du även gå djupare in på vad problemet är?
Svårt att lägga torrent+ult? Eller går det bara helt enkelt magiskt dåligt?

Sen något som folk anser vara "trollaktigt" är att bygga fler än en Deadalus på honom. Men i själv verket är det här inte dåligt. Deadalus crit fungerar såhär, när du slår ett slag och har mer än en Deadalus i ditt inventory så kollar spelet först om det procar på den första Deadalusen, om inte kollar den på den andra osv.
Och som sagt, var gärna lite mer exakt på just VAD som går dåligt.
Citera
2013-09-05, 12:35
Medlem
Orakad-i-delphis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xanan
Endgame finns det väl ingen bättre carry? bara hans illusions kan ju döda när han är maxad.

Försök bajsa fram illusioner mot Medusa
Citera
2013-09-05, 12:55
Medlem
FatherFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orakad-i-delphi
Försök bajsa fram illusioner mot Medusa
Det är ju ett counter pick för fan. Det är som att jag skulle säga att TA är jävligt bra. Varav någon skulle klämma fram "Jamen mannen, vart är din refraction när jag langar en DoT på diiiig? "
Citera
2013-09-05, 14:52
Medlem
liddens avatar
Jag har kollat en del på Purges YouTube videos och han har större ikoner på minikartan än vad jag har. Hur får man sådana? Jag har kollat igenom settings tre gånger nu men kan inte hitta något och börjar undra om jag är blind eller idiot eller både och.
Citera
2013-09-05, 15:10
Medlem
mr-virros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Jag har kollat en del på Purges YouTube videos och han har större ikoner på minikartan än vad jag har. Hur får man sådana? Jag har kollat igenom settings tre gånger nu men kan inte hitta något och börjar undra om jag är blind eller idiot eller både och.
Det är en autoexec.cfg du måste göra

Raden du vill lägga till är
Citat:
dota_minimap_hero_size "800" // (default 600)
Citera
2013-09-05, 16:01
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-virro
Raden du vill lägga till är

Funkade toppenbra, tack.
Citera
2013-09-05, 17:45
Medlem
Unlimited-Powers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rehyptol
text

Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av FatherFrost
mer text

Det här var guld värt. I alla mina games där jag pickar Kunkka ganska tidigt pickar de andra Lifestealer, Axe, Abaddon, Lone Druid osv. Detta tipset hade jag inte ens tänkt på. Blir att picka bara mot squishys så kör jag Natures Prophet mot tanksen.
Citera
2013-09-05, 19:15
Medlem
Hodurs avatar
DK ny lineup:

BurNIng, Mushi, iceiceice, LaNm och MMY

källa: http://t.qq.com/p/t/308853037192704
Citera
2013-09-05, 19:20
Medlem
Filantropis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
DK ny lineup:

BurNIng, Mushi, iceiceice, LaNm och MMY

källa: http://t.qq.com/p/t/308853037192704
Fasiken vad nice. BurNIng och icex3 är två av mina internationella favoriter, även om Yamateh tar toppen.
Citera
2013-09-05, 19:34
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyish
Testa D2ware ni som vill spela custom Dota2! Finns olika plugins och det är lätt att börja köra.

http://d2ware.net/index
Provade denna nu när jag hade tid. Otroligt tråkigt att folk kan ändra på hur mycket dmg man gör, hur mkt hp/mana man har osv. Det sämsta är ju också att folk ändrar på alla spells vilket gör det ännu mer tråkigare då vissa grejer är så jävla OP.

Nej, detta får en tumme ner från mig.
Citera
2013-09-05, 20:34
Medlem
Skyishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Provade denna nu när jag hade tid. Otroligt tråkigt att folk kan ändra på hur mycket dmg man gör, hur mkt hp/mana man har osv. Det sämsta är ju också att folk ändrar på alla spells vilket gör det ännu mer tråkigare då vissa grejer är så jävla OP.

Nej, detta får en tumme ner från mig.

Du vet att det finns över 50+ olika plugins va? Jag gillar inte heller det du nämnde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in