2013-09-02, 15:39
Medlem
jag menar typ ck wisp kompisar osv..

inte roligt att spela mot de
Citera
2013-09-02, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psycholog1st
Vad menar du med abusers? Hur abusar man någonting i dota?

Wisp som tpar teamates till klippor.. tiny som kastar in dig i andra laget (-nohelp funkar inte på toss i dota 2)
Citera
2013-09-03, 10:57
Medlem
FatherFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sashka
jag menar typ ck wisp kompisar osv..

inte roligt att spela mot de

Meh, ganska enkelt att möta. CK-Wisp combon har ingen lane alls, det enda som går att göra är att snabbpusha och ganka. Ha bara alltid wards uppe och gå inte själv allt för långt ut på något lane så är det knappast ett problem. En fånigt dryg combo dock är Shadow Shaman-Ursa
Citera
2013-09-03, 12:01
Medlem
FatherFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Phantom Lancer är helt wickad bra hero, speciellt i pubs på lägre skill nivå. 30 games spelade, 80% win ratio. Solo queue. Började lira han efter något kommentar tidigare i tråden.

Har i princip vunnit games helt själv genom att snällt fråga efter solo bot eller att jag får farma. Extremt stark mid och lategame. Ett game hade allla 4 gett upp och vi låg i underläge, hittade farm på något sätt och vände hela gamet när jag köpte heart. Alla klagade på varandra innan, sen när jag vände det blev dom tysta "i have no clue how we won this" säger dom.

Varje game kallas man för tryhard, menmen. Brukade lira PL när han var som starkast i DotA tills dom nerfade han där så känner mig ganska bekväm med den, enligt mig den bästa carryn i pubs på låg skill.

Har ni kört något med PL isf vad tycker ni om han?

PL är ganska bra, lämnar man honom ifred har man ett problem. Men att säga att han är den bästa carryn ingame vete fan. Finns andra carrys som är bättre än han är, beroende på setup osv. Gå gärna lite djupare in på varför du tycker han är bra.
Citera
2013-09-03, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FatherFrost
Meh, ganska enkelt att möta. CK-Wisp combon har ingen lane alls, det enda som går att göra är att snabbpusha och ganka. Ha bara alltid wards uppe och gå inte själv allt för långt ut på något lane så är det knappast ett problem. En fånigt dryg combo dock är Shadow Shaman-Ursa

Faceless + rhasta
Citera
2013-09-03, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FatherFrost
PL är ganska bra, lämnar man honom ifred har man ett problem. Men att säga att han är den bästa carryn ingame vete fan. Finns andra carrys som är bättre än han är, beroende på setup osv. Gå gärna lite djupare in på varför du tycker han är bra.

Endgame finns det väl ingen bättre carry? bara hans illusions kan ju döda när han är maxad.
Citera
2013-09-03, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xanan
Endgame finns det väl ingen bättre carry? bara hans illusions kan ju döda när han är maxad.

Du menar lategame, inte endgame.
Citera
2013-09-04, 02:22
Medlem
Citat:
Njaa, känns som att andra heroes mycket väl kunde vara bättre i ultra late game. Nog för att PL är riktigt stark late. Men hela motståndarlaget kommer ju ha hex och andra jobbiga items. Det går alltid att stänga ned pl och döda om man hittar den riktiga.
Beror ju också mycket på vilken setup ditt lag och motståndarlaget har.

En 12-slottad Lone Druid hade varit mycket läskigare. En Faceless Void känns också riktigt bra, man får ju gratistid att slå ihjäl folk om man lägger en hyffsad ulti.
Men sen beror allt på vilken nivå du lirar på också.
Citera
2013-09-04, 02:25
Medlem
Sandman423s avatar
Citat:

Det som är starkt med han är att han splitpushar så hårt och får farm snabbare än någon annan carry när han väl har fått igång sin splitpush. Andra carrys är starkare lategame, men han pickas ju för att han är väldigt strong i splitpush och farmar snabbare än andra carrys. Det är lite samma grej med AM (antimage), han är inte starkaste lategame carryn men han får sina items mycket snabbare än en vanlig carry
Citera
2013-09-04, 08:20
Medlem
FatherFrosts avatar
Citat:
Faceless + rhasta
Njaaaa, då ska du ha jävligt mycket RNG för att det ska hålla. Men förstår vad du menar
Citera
2013-09-04, 08:28
Medlem
FatherFrosts avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
En 12-slottad Lone Druid hade varit mycket läskigare. En Faceless Void känns också riktigt bra.

Jag tänker hänvisa till pukknubs inlägg. Det finns ingen carry som är "bäst". Allt beror på setup etc, men för att komma till skott. Ja, PL är jävligt hemsk late game. Men det är fan en Furion också.
Citera
2013-09-04, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyish
Testa D2ware ni som vill spela custom Dota2! Finns olika plugins och det är lätt att börja köra.

http://d2ware.net/index

Grymt kul att lira på d2ware men det brukar sluta med att det ballar ur :P Körde 4 ults och en motståndare fick rearm och zeus ulti så då var det roliga slut :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in