2013-09-04, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NakatomiPlaza..
nej, dessa är mattematiskt ej edp..
Ursäkta?
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Trevligt. Du gillar Prada PHI misstänker jag?

Eau des baux är trevlig. Perfekt för vintern.

Ja! Lite old-school-känsla av den får jag allt, gammeldags tvål på något vis. Den är trevlig och manlig, annorlunda ifrån orginalet och har en bra hållbarhet på mig, vilket är ovanligt då min hud äter upp allting i sin väg.
Citera
2013-09-04, 22:05
Medlem
injections avatar
http://www.parfym-klick.se/Yves-Saint-Laurent-M7-Eau-de-Toilette-80ml-Spray-s15406/

Va tror ni är detta "M7 OUD ABSOLU" eller är det verkligen den riktiga M7?
Citera
2013-09-04, 22:09
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Ja! Lite old-school-känsla av den får jag allt, gammeldags tvål på något vis. Den är trevlig och manlig, annorlunda ifrån orginalet och har en bra hållbarhet på mig, vilket är ovanligt då min hud äter upp allting i sin väg.
Håller med men tycker den är mycket mindre tvålig än orginalet. Funderar tom på om de gjort om den sistnämnda.
Citera
2013-09-04, 22:25
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av injection
http://www.parfym-klick.se/Yves-Saint-Laurent-M7-Eau-de-Toilette-80ml-Spray-s15406/

Va tror ni är detta "M7 OUD ABSOLU" eller är det verkligen den riktiga M7?

Oud Absolu ser ju ut så här http://fimgs.net/images/secundar/o.16520.jpg så antagligen är det väl bara M7. Nån som testat den?

Citat:
Vad tänker ni köra på i höst? Befintligt lager el nåt nytt kul? Tänker varva lite med de jag har samt införskaffa lite nytt kul. Håller på att gå igenom befintliga samples och har upptäckt att Musk Oud och Incense Oud inte är helt hel faktiskt. Dessvärre fick jag den största komplimangen av de alla när jag testade Ambre Topkapi igen. Det känns lite småsurt faktiskt .

Tuscan Leather
Michael for Men, som jag f.ö köpte en backupflaska av nu
Interlude
Musc Ravageur

Tänkte väl lägga Incense Oud till samlingen snarast.
Senast redigerad av LaCucaracha 2013-09-04 kl. 22:38.
Citera
2013-09-04, 22:31
Medlem
injections avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Oud Absolu ser ju ut så här http://fimgs.net/images/secundar/o.16520.jpg så antagligen är det väl bara M7. Nån som testat den?

Jag vet, men det står att det är 80 ml, riktiga m7 dvs. som den flaskan på bilden kommer bara i 50 & 100 ml. dessutom är den svår att hitta och är jävligt dyr. Oud absolu kommer bara i 80 ml. Kanske har dem lagt fel bild?
Citera
2013-09-04, 22:34
Medlem
NirvanAs avatar
För övrigt luktar Clive Christian No 1 helt otroligt, vilken välkomponerad parfym(!), och då testade jag inte ens på huden utan på 'bomull'... Men man lär nog aldrig lägga ut 4.5K för 50ml av No. 1
Citera
2013-09-04, 22:43
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av injection
Jag vet, men det står att det är 80 ml, riktiga m7 dvs. som den flaskan på bilden kommer bara i 50 & 100 ml. dessutom är den svår att hitta och är jävligt dyr. Oud absolu kommer bara i 80 ml. Kanske har dem lagt fel bild?

Jaha det var inget jag visste eller reflekterade över. Låter ju onekligen som något är fel iaf

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
För övrigt luktar Clive Christian No 1 helt otroligt, vilken välkomponerad parfym(!), och då testade jag inte ens på huden utan på 'bomull'... Men man lär nog aldrig lägga ut 4.5K för 50ml av No. 1

Fick du tag på nåt sample nånstans?
Citera
2013-09-04, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vill ha ett alternativ till Tobacco Vanille, då passar BtB bra.
Tobacco Vanille och Back to Black är två helt olika dofter för mig, dom doftar som två helt olika saker :P Båda är fantastiska, men ej lika.
Citera
2013-09-04, 22:48
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Vad tänker ni köra på i höst? Befintligt lager el nåt nytt kul? Tänker varva lite med de jag har samt införskaffa lite nytt kul. Håller på att gå igenom befintliga samples och har upptäckt att Musk Oud och Incense Oud inte är helt hel faktiskt. Dessvärre fick jag den största komplimangen av de alla när jag testade Ambre Topkapi igen. Det känns lite småsurt faktiskt .

Hösten är ju helt klart en favoritårstid när det kommer till parfymer. Problemet är nästan att det finns för många dofter jag vill använda. Det blir en blandning av båda gammalt och nytt för min del.

Bond No. 9 - New Haarlem
By Kilian - Back to Black, Straight to Heaven
Chanel - Allure Homme
Christian Dior - Dior Homme / Dior Homme Intense, Eau Sauvage Parfum, Bois d'Argent, Ambre Nuit
Creed - Original Santal
Dueto Parfums - Golden Boy
Frederic Malle - Musc Ravageur
Guerlain - L'Instant de Guerlain pour Homme / L'Instant de Guerlain pour Homme Extreme
Hermès - Ambre Narguile
Serge Lutens - Chergui, Un Bois Vanille
Thierry Mugler - A*Men Pure Havane / A*Men Pure Malt
Tom Ford - Tobacco Vanille

Det är väl de jag kommer på spontant, skulle kunna fortsätta ett tag till.
Citera
2013-09-04, 22:57
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Tobacco Vanille och Back to Black är två helt olika dofter för mig, dom doftar som två helt olika saker :P Båda är fantastiska, men ej lika.
Vilket är anledningen till varför jag vill ha ett alternativ, varför skulle man vilja ha två snarlika dofter?

Båda är dock, i min bok, ganska söta och har vanilj i basen, det är det jag menar.

Citat:
Fick du tag på nåt sample nånstans?

Inte sample per se men samma person jag köpte Reflection av var snäll och skickade med lite cc no.1 på 'bomulls' grej.
Senast redigerad av NirvanA 2013-09-04 kl. 22:59.
Citera
2013-09-05, 08:32
Medlem
3rds avatar
Citat:
Tuscan Leather
Michael for Men, som jag f.ö köpte en backupflaska av nu
Interlude
Musc Ravageur

Tänkte väl lägga Incense Oud till samlingen snarast.
Åfan, du tänker köra på Interlude alltså? Den var en riktigt "scrubber" för min del

Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Hösten är ju helt klart en favoritårstid när det kommer till parfymer. Problemet är nästan att det finns för många dofter jag vill använda. Det blir en blandning av båda gammalt och nytt för min del.

Bond No. 9 - New Haarlem
By Kilian - Back to Black, Straight to Heaven
Chanel - Allure Homme
Christian Dior - Dior Homme / Dior Homme Intense, Eau Sauvage Parfum, Bois d'Argent, Ambre Nuit
Creed - Original Santal
Dueto Parfums - Golden Boy
Frederic Malle - Musc Ravageur
Guerlain - L'Instant de Guerlain pour Homme / L'Instant de Guerlain pour Homme Extreme
Hermès - Ambre Narguile
Serge Lutens - Chergui, Un Bois Vanille
Thierry Mugler - A*Men Pure Havane / A*Men Pure Malt
Tom Ford - Tobacco Vanille

Det är väl de jag kommer på spontant, skulle kunna fortsätta ett tag till.
Många trevliga dofter där. Är alla dessa dofter såna som du redan har eller finns det även med inköpsplaner i bakgrunden?

edit: om du har dessa, var fick du tag på Golden Boy?
Citera
2013-09-05, 09:00
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Många trevliga dofter där. Är alla dessa dofter såna som du redan har eller finns det även med inköpsplaner i bakgrunden?

edit: om du har dessa, var fick du tag på Golden Boy?

Det är bara såna dofter jag har, eller som åtminstone är inköpta redan då ett par utav dem är på väg till mig as we speak.
Jag kommer säkerligen beställa fler dofter som kanske kommer att hamna i höstrotationen. Det finns bland annat ett par från Parfum d'Empire och Maitre Parfumeur et Gantier som jag är nära att investera i.

Köpte Golden Boy direkt från Dueto Parfums. Fick 100ml för 80 € (10 € rabatt då jag tidigare hade köpt deras sample-kit) inklusive frakt vilket är ett utav de bättre fynd jag gjort på sistone. Suveränt bra doft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in