Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-12, 12:22
  #12865
Medlem
J.Bergs avatar
Blindköpte en flaska GoldenBoy och en dekant av Dior Cuir Cannage, några åsikter om bägge?
Citera
2017-09-12, 16:30
  #12866
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Berg
Blindköpte en flaska GoldenBoy och en dekant av Dior Cuir Cannage, några åsikter om bägge?

Golden Boy är ju som en simplare och kanske i vissa fall mer lättburen variant av Tuscan Leather. Fördelen är väl då priset jämfört med Tom Ford.

Cuir Cannage har jag bara luktat på en gång för några år sen i Las Vegas. Inget som föll mig i smaken. Den var iaf ingen kopia av Tuscan Leather som så många andra parfymhus verkar utgå från.

Är ingen läderfantast överlag men Puredistance M är nog klart en av favoriterna iaf. Memo Italian Leather är också lite halvkul. Sen tycker jag Tom Ford's Ombre Leather 16 är ganska trevlig, också som en mer lättburen Tuscan Leather. Inte att förglömma Dior Leather Oud heller.

Edit: glömde helt bort en annan sjukt fin läderdoft, Hermes Cuir d'ange. Måste nog se om man kan dela ett travelset med några så man kan få en 15 ml iaf.
__________________
Senast redigerad av LaCucaracha 2017-09-12 kl. 17:30.
Citera
2017-09-12, 23:17
  #12867
Medlem
J.Bergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Golden Boy är ju som en simplare och kanske i vissa fall mer lättburen variant av Tuscan Leather. Fördelen är väl då priset jämfört med Tom Ford.

Cuir Cannage har jag bara luktat på en gång för några år sen i Las Vegas. Inget som föll mig i smaken. Den var iaf ingen kopia av Tuscan Leather som så många andra parfymhus verkar utgå från.

Är ingen läderfantast överlag men Puredistance M är nog klart en av favoriterna iaf. Memo Italian Leather är också lite halvkul. Sen tycker jag Tom Ford's Ombre Leather 16 är ganska trevlig, också som en mer lättburen Tuscan Leather. Inte att förglömma Dior Leather Oud heller.

Edit: glömde helt bort en annan sjukt fin läderdoft, Hermes Cuir d'ange. Måste nog se om man kan dela ett travelset med några så man kan få en 15 ml iaf.

Körde Golden Boy idag och tycker den känns som en simplare version av Tuscan, som du säger. Men också att den försvann betydligt snabbare också. Håller Tuscan högre för närvarande. Ska testa Cuir Cannage imorgon. Håller annars Armani Prive Cuir Noir väldigt högt, tycker den doftar så fantastiskt gott!

Haha, kändes som du kom på ett par där, ändå!
Citera
2017-09-13, 06:28
  #12868
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Berg
Körde Golden Boy idag och tycker den känns som en simplare version av Tuscan, som du säger. Men också att den försvann betydligt snabbare också. Håller Tuscan högre för närvarande. Ska testa Cuir Cannage imorgon. Håller annars Armani Prive Cuir Noir väldigt högt, tycker den doftar så fantastiskt gott!

Haha, kändes som du kom på ett par där, ändå!

Haha ja. Har väl alltid försökt hitta nån bra läderdoft så man har ju testat ett par. Oftast så doftar dom inte läder i den bemärkningen som jag associerar till läder alternativt så är dom kopior av just Tuscan Leather.

Ägde en flaska TL men tyckte att den var ganska knepig att få tillfälle att använda så jag sålde den. Jag tyckte den var lite onödigt "rökig" på ngt sätt. Sen upplevde jag inte att prestandan var bra på mig heller.
Montale Aoud Leather är ju också en kopia men har inte riktigt samma rökighet och ganska brutal prestanda.

Har inte Armani's variant rätt usel prestanda? Vill minnas att den var ganska flyktig när jag testade den för några år sen.

Kanske därför Puredistance, Italian Leather och Cuir d'ange faller mig i smaken bättre då dom inte försöker härma TL det minsta. Gillar verkligen Hermes variant då den för mig upplevs som en kall/sval läderdoft. Precis som man fiskat upp en läderbit som legat i kristallklart, iskallt vatten.
Citera
2017-09-13, 18:55
  #12869
Medlem
irrblosss avatar
Uppdatering om AdP Colonia Pura. Doftar fantastiskt. Bäst blir den ett par timmar in i doften och framåt tycker jag. Påminner lite lätt om Creed Erolfa och AdP Colonia Assoluta. Ingen annan som hunnit sniffa på den än?
Citera
2017-09-15, 18:23
  #12870
Medlem
rich1s avatar
Fråga som kanske har tagits upp. Men vad för duschcreme eller tvål rekommenderas ej parfymerad eller. Antar att dobbeldusch går bort
__________________
Senast redigerad av rich1 2017-09-15 kl. 18:42.
Citera
2017-09-15, 18:57
  #12871
Medlem
rich1s avatar
Funderar på det här kan det rekommenderas Truefitt & Hills 8 cologner i provstorlekar från Gents
Citera
2017-09-18, 17:05
  #12872
Medlem
HerodelaCorses avatar
Någon som hunnit prova Ellenas variant på Bel Ami. Bel Ami vetiver låter som att det skulle kunna vara en lite modernare variant av originalet!!
Citera
2017-09-21, 20:10
  #12873
Medlem
Jannebigplays avatar
Hej Flashback,

Är sugen på en ny parfym nu inför vintern och behöver lite inspiration. Använder Aventus och Sauvage mest för tillfället men är sugen på något nytt. Armani Profumo och Chanel sport extreme är två jag har sniffat lite på som jag tyckte luktade gott men är lite sugen på något nytt släpp som sagt.
Citera
2017-09-21, 21:23
  #12874
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Hej Flashback,

Är sugen på en ny parfym nu inför vintern och behöver lite inspiration. Använder Aventus och Sauvage mest för tillfället men är sugen på något nytt. Armani Profumo och Chanel sport extreme är två jag har sniffat lite på som jag tyckte luktade gott men är lite sugen på något nytt släpp som sagt.

YSL Body Kouros, Tauer L'Air du desert Marocain, Kilian Intoxicated, Burberry London...några små favoriter för egen del vintertid.
Citera
2017-09-30, 20:42
  #12875
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
YSL Body Kouros, Tauer L'Air du desert Marocain, Kilian Intoxicated, Burberry London...några små favoriter för egen del vintertid.

Måste vara första gången någon nämner Body Kouros i den här tråden!? En av mina stora favoriter också, väldigt prisvärd!

Annars tycker jag Prada L'Homme Intense verkade rätt så intressant. Provade den på Åhléns häromdagen, hade bråttom, luktade på sticka och var allmänt besviken på utbudet. Den måste jag iallafall prova igen på huden för den kändes som ett potentiellt köp.
Citera
2017-10-01, 01:59
  #12876
Medlem
happyjoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
Måste vara första gången någon nämner Body Kouros i den här tråden!? En av mina stora favoriter också, väldigt prisvärd!

Annars tycker jag Prada L'Homme Intense verkade rätt så intressant. Provade den på Åhléns häromdagen, hade bråttom, luktade på sticka och var allmänt besviken på utbudet. Den måste jag iallafall prova igen på huden för den kändes som ett potentiellt köp.

Body Kouros har varit uppe till diskussion tidigare och vi var väl lite till mans överens om att den är riktigt bra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback