Resultat: .
0%
röster
2013-09-03, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Conte hade varit fett att se bl.a. av de anledningar som Snillet är inne på. Antar dock att han ska utföra stordåd i Europa med Juventus först. Nästa tränare som tar över kommer gissningsvis inte ha tre av de fem viktiga där bak från Juventus att tillgå på samma sätt som nu, då menar jag Buffon (35), Barzagli (32 år) och Pirlo (34 år), några av de viktigaste figurerna i dagens Italien. Kan nog inte vara helt lätt att genomföra en sådan övergång. Vem är bäst man för ett sådant uppdrag?

Milan med De Sciglio, Montolivo, Balotelli, El Shaarawy ligger fint till att dominera framtiden. Lägg till Abate, Matri och Astori så skulle ju onekligen Allegri ligga fint till...

Men man ska undvika tränare som är alltför hårt knutna till ett lags spelare. Framförallt ett storlag. Dessutom är han ung...

Förstår inte varför 4522 inte nämner Guidolin. En tränare vars framgångar har rönt stort intresse.
2013-09-03, 23:12
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Yes, som både 4522 och Snillet varit inne på så ser jag också Spalletti som den mest naturliga efterträdaren. Personlighetsmässigt och även spelmässigt.

Däremot ska man nog inte underskatta Mancini. Han var ett geni på planen, och har lyckats qanska väl som tränare. Fortfarande relativt ung, och ser honom inte som en landslagstränare. Än... kanske aldrig...

Och hur kommer det sig? De rent taktiska råvarorna har han men det är något med hans spel som känns så låst på något vis. Han har även aldrig lyckats ute i Europa-spelen.

Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Conte hade varit fett att se bl.a. av de anledningar som Snillet är inne på. Antar dock att han ska utföra stordåd i Europa med Juventus först. Nästa tränare som tar över kommer gissningsvis inte ha tre av de fem viktiga där bak från Juventus att tillgå på samma sätt som nu, då menar jag Buffon (35), Barzagli (32 år) och Pirlo (34 år), några av de viktigaste figurerna i dagens Italien. Kan nog inte vara helt lätt att genomföra en sådan övergång. Vem är bäst man för ett sådant uppdrag?

Spalletti!

Tänk dig honom med löpvilliga snubbar som Candreva, Florenzi, El Shaarawy, Abate och så vidare. Jävlar alltså.

Citat:
Milan med De Sciglio, Montolivo, Balotelli, El Shaarawy ligger fint till att dominera framtiden. Lägg till Abate, Matri och Astori så skulle ju onekligen Allegri ligga fint till...

Men man ska undvika tränare som är alltför hårt knutna till ett lags spelare. Framförallt ett storlag. Dessutom är han ung...

Förstår inte varför 4522 inte nämner Guidolin. En tränare vars framgångar har rönt stort intresse.

Tror han gjorde det igår i chatten.

Jag gillar honom men han verkar lite underlig rent mentalt (Guidolin alltså, inte 4522). En del konstiga uttalanden därifrån.
Senast redigerad av snillet_1 2013-09-03 kl. 23:17.
2013-09-04, 08:16
Medlem
91:an Karlssons avatar
Citat:
La Gazzettas genomgång av il Mercato. Vilka spelare, belopp, trolig startelva och ett betyg för hur klubben hanterat il Mercato.

Bild:
http://images2.gazzettaobjects.it/Calciomercato/02-09-2013/il-pagellone-settembre-2013/calciomercato-il-pagellone-settembre-2013.png

Länk:
http://www.gazzetta.it/Calciomercato/03-09-2013/viavai-star-juve-napoli-staccano-tutti-milan-roma-fiorentina-piu-inter-201089918985.shtml

Märklig Gazzettan är ibland ändå. Deras troliga startelvor tycker jag sällan dom får in. Finns i nuläget INGET som talar för att Icardi kommer ha en startplats och att Mazzarri kommer spela 3-5-2. Det är uppenbart att WM tror mycket mer på Ricky Alvarez i en släpande roll bakom Palacio. När Milito är tillbaka i full matchform blir det dock intressant att se hur han gör. Inte för att Diego kommer sitta och sura ner sig på bänken, han är en campione men inte den typen som skapar oreda i omklädningsrummet.

Il mister har förövrigt verkligen alla förutsättningar för lugn arbetsro den här säsongen. Belfodil och Icardi är inga killar som KRÄVER att starta varje match, Diego Milito kan matchas in lugnt och sansat - Palacio är lojal. I backlinjen är det väl lite för dålig konkurrens för att någon av de på bänken ska kunna ställa realistiska krav på att få spela (Camp, Rano, Juan är verkligen SATT känns det som, trots Samuels framtida återkomst). På mittfältet är det också rätt givet, i och med att man i princip saknar yttrar förutom pånyttfödde Jonathan och Nagatomo är det egentligen bara Guarin som är ett frågetecken. I min mening ett mysterium hur otroligt dålig han har gått och blivit. Visst, han har aldrig varit jämn men den här försäsongen och de inledande tävlingsmatcherna har han varit en smärre katastrof. Att han värderas uppåt 20 miljoner euro är ett skämt.

Angående vem som ska ta över Italiens landslag i framtiden - finns bara ett svar: Stramaccioni.

2013-09-04, 15:21
Medlem
Calogeros avatar
Förra året skrev jag en lista över de 20 största stjärnorna i Serie A, något jag tyckte var väldigt roligt och dessutom fick positiv kritik för.
Därför tänkte jag köra på samma grej nu igen när sommarmercaton är över! Listan blir nog skriven fram mot kvällen, så här nedan följer förra årets.

Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
I dessa tider, när serie A är som mest bespottad och Ibrahimovic inte längre är kvar i i Italien tycker jag det är på sin plats att ändå påminna om att det visst finns en hel del stjärnglans kvar i Serie A. Därför tänkte jag att vi skulle lista ligans 20 största stjärnor. Skicklighet är såklart det viktigaste, men även saker som gamla meriter, framtida förmodade världsspelare samt hur berömd man är i omvärlden, dvs. hur stor man är utanför Serie A kretsar får spegla in. Jag börjar;

#20 Erik Lamela, AS Roma
- Lamela kom till Roma som en av världens mest jagade talanger, bland annat hade Barcelona försökt locka den unge argentinaren till Katalonien från en väldigt ung ålder. Den första säsongen kantades av vackra dribblingar, slagsmål, långskott som skruvade in sig i krysset samt någon enstaka spottloska. Ett mycket intressant namn hursomhelst, här finns en oerhörd potential och sköter han bara sina kort rätt är Lamela ett namn för större klubbar inom ett par år.

#19 Robinho, AC Milan

Robinho blandar och ger. Ena veckan gör han två mål mot Arsenal på San Siro, andra veckan missar han öppet mål mot Novara. Trots alla missar gör brassen ändå en hel del nytta med alla sina löpningar. Han är dessutom väldigt känd runt hela världen, samt att har man ett artistnamn som slutar på -inho, då brukar man kunna platsa på sådana här listor.

#18 Andrea Barzagli, Juventus

Ligans bästa försvarare måste självklart vara med här, det är ändå Serie A det gäller. Kanske inte ett alltför respekterat namn i Bundesliga, men i Juventus har han skött sig alldeles utmärkt. En oerhört elegant försvarare som skapade lugnet i ett kaosets Juventus.

#17 Kevin-Prince Boateng, AC Milan

Explosivitet, teknik, grinta samt ett jävligt hårt skott. "Prinsen" har mycket att erbjuda, lyckas han ta nästa steg och verkligen bli en så kallad världsstjärna? I Milan är han om inte den största i alla fall en oerhört nyttig spelare som kommer att få en ännu större och viktigare roll nu när Ibrahimovic och Silva lämnat skutan.

#16 Marek Hamsik, Napoli

Många har svårt att sätta ord på vad det faktiskt är som Hamsik gör så bra, men statistiken talar för sig själv. 50 mål på 180 matcher som mittfältare är inget att skämta bort. Har under flera års tid utgjort en fruktad tridente med Cavani och Lavezzi. Återstår att se hur han presterar nu när en av de tre lämnat.

#15 Sebastian Giovinco, Juventus

Giovinco känns som en typiskt italiensk nummer tio. Trequartista, underbar blick och målfarlig. Kan han bli nästa bandiera för Juventus? Kommer att spela i #12 i den svartvita tröjan. Tyvärr.

#14 Alexandre Pato, Milan

Skadebenägen, pippar ägarens dotter samt oerhörda problem med spelförståelsen. Mycket skit har kastats på Pato, med all rätt. Man skall dock inte glömma bort att ankan bara är 22 år gammal, samt att han trots allt har ett mycket imponerande målsnitt. Förhoppningsvis tar han större ansvar när hans nemesis (?) Ibrahimovic lämnat landet. Kan bara bli bättre.

#13 Miroslav Klose, Lazio

Världens bästa på huvudet? Klose är ett välkänt namn i hela fotbollseuropa efter hans många mål i den tyska landslagströjan. Trots det hade han inte något maximalt förtroende i Bayern Munchen och valde att lämna för Lazio. I Lazio imponerade han och gjorde fler ligamål än han gjort på länge i Tyskland.

#12 Antonio Cassano, Milan

Galningen från Bari är underbar att skåda i sina bästa stunder. Oklart vilken klubb han kommer representera till hösten då han uttalat misstycke mot Milans tvivelaktiga mercato. Kommer från ett bra EM-slutspel.

#11 Hernanes, Lazio

Egentligen konstigt att han ännu inte hamnat på Milanello. Var enligt Leonardo under hans tid som scout för Milan den enda spelaren som kunde ersätta en viss Kaká. Underskattad utanför Serie A.

#10 Mirko Vucinic, Juventus

Vucinic är i sina bästa stunder spelaren som avgör de stora matcherna. I Romatröjan skedde detta bland annat mot Chelsea i Champions League och i derby della capitale under Ranieris ledning. Har tyvärr också en tendens att bli totalt osynlig. Gör lite för få mål, återstår att se ifall det ändras när han får bilda anfallspar (?) med Giovinco.

#9 Diego Milito, Inter

Milito gjorde 2011/2012 inte spelmässigt sin bästa säsong, trots detta mäktade han med hela 20 mål i ligan. För två säsonger sedan avgjorde han Serie A, Coppa Italia samt Champions League inom ett par veckors räckhåll. Räcker så.

#8 Antonio Di Natale, Udinese

Världens bästa gamla spelare. Trots att han logiskt sett borde ha peakat för länge sedan känns det bara som att han blir bättre och bättre. Makalöst målsnitt. Hade han presterat på samma nivå i en större klubb hade han hamnat högre upp på listan.

#7 Daniele De Rossi, AS Roma

En av världens absolut bästa centrala mittfältare, vilket han visade i sommaren EM-slutspel. I ett tidigare sked av karriären spelade han längre upp i banan än vad han gör idag, då var han mer målfarlig med ett mycket fruktat skott. Fin teknik, oerhörd kämparanda samt att han blir gladast av alla varje gång det blir mål för Roma. En av Italiens absolut bästa mittbackar. När det behövs.

#6 Gianlugi Buffon, Juventus

En av världens bästa målvakter i över ett decennium. Efter en dipp under ett par säsonger tystade han samtliga tvlivlare i förra årets scudettojuve och visade att att gammal är äldst. Galjonsfigur i Juventus.

#5 Francesco Totti, AS Roma

Trots att er pupone inte är lika bra som för fem år sedan, trots att han inte producerar lika många mål som förr i tiden och trots att han är ganska skadebenägen är han fortfarande ett av serie A:s största artistnamn. Kommer lämna ett oerhört (ofyllbart?) tomrum efter sig den dagen han väljer att lägga av. Förhoppningsvis dröjer det en sisådär 10 år tills dess.

#4 Stevan Jovetic, Fiorentina

Jovetic är egentligen alldeles för bra för att spela i en klubb som Fiorentina. Det hade dock varit oerhört vackert om han faktiskt valde att gå den vackraste av vägar och bli klubbens kapten och flaggbärare för en lång framtid. Hade han spelat i Real Madrid hade han varit lika hyllad som Özil.

#3 Edinson Cavani, Napoli

En fantastisk spelare. Har sedan ankomsten till Neapel mäktat med oerhörda 49 mål på 64 matcher. Klubbar som Chelsea och Real Madrid har visat stort intresse för den indianlike uruguayanen, jag både tror och hoppas att han väljer att stanna i Serie A.

#2 Wesley Sneijder, Inter

Sneijder gjorde ingen spektakulär fjolårssäsong. Holländarens skadeproblem förstörde mycket av Inters säsong, för när han var tillbaka på plan gick det genast bättre. Världens bästa spelare bara för två år sedan. Förmodligen ligans största namn.

#1 Andrea Pirlo, Juventus

Världens mest eleganta spelare. När Milan och Allegri inte längre fann plats för mannen med världens tröttaste ögon kom Marotta och tackade och tog emot. Det är utan tvekan det bästa beslutet han gjort sedan han tog över som sportchef efter Alessio Secco. Pirlos renässans i Juventuströjan är bland de mest imponerande uppvaknanden jag sett. EM:s bästa spelare med turneringen vackraste mål. Vital för Juventus, spindeln i nätet.
2013-09-04, 20:54
Medlem
Det hände ingenting på Cagliaris mercato. Inga inköp att tala om, och inga särskilda förluster. Startelvan är i princip intakt.

Det vill säga en Mercato långt över förväntan. Cellino hyllas, som sig bör.

Cagliari är en klubb som borde gått under. De senaste årens bekymmer hade sänkt i princp alla andra klubbar. Ingen arena, så man tvingades att bygga en tillfällig arena under tiden man kunde ordna en långvarig lösning. Politiskt attentat gjorde att man inte fick använda sin nya arena. Alla matcher spelas på bortaplan. Cellino häktades och satt inburad. Investeringar i den nya arenan och frånvaro av publikintäkter skapade akuta finansiella problem. Hade fan inte ens råd att betala ut lönerna.

Men ändå. Demonstrationer i staden till stöd för Cellino och Cagliari. Spelarna deltar i demonstrationer och sociala evenemang för att hålla kontakten med fansen. Och spelarna som grupp visar en fantastisk moral.

Astori och Nainggolan har haft flera villiga köpare, som erbjudit relativt stora belopp. Men Cellino har vägrat. Agazzi däremot skulle få gå för en relativt billig peng till en klubb i norr, eftersom han ville flytta ”hem” av personliga skäl. Men det kom inga bud. Målvaktsmarknaden har varit märkligt död i Italien.

Jag har tidigare kritiserat Cellino för att han varit en tämligen oengagerad och frånvarande president, bosatt i Miami, som ständigt sålt stjärnorna utan att återinvestera. Men den senaste tiden har han blivit ett med klubben och står fansen riktigt nära. Förmodligen den president som är närmast klubbens fans. Kanske för nära, för det finns ett antal spelare vars kontrakt går ut efter säsongen, och det är inte otroligt att de blir erbjudna högre lön utanför den vackra ön.

Han har också efter överläggningar med representanter från fansen beslutat att böja sig för politikerna och återvända till Sant’Elia. Bl a krävs en 40 meter lång tunnel för att komma in till de trista sittplatserna som står inne i arenan, eftersom det är stor rasrisk. Skitet faller bokstavligen talat samman. Men man vill ge fansen en möjlighet att se laget spela och man vill inte spela på bortaplan hela tiden. Säkerheten och kvaliteten kan naturligtvis inte jämföras med Is Arenas, men den arenan är numera till stor del nedmonterad…

Hur det blir på sikt, vet jag fan inte.

Cagliaris riktiga styrka är såklart spelarnas sammanhållning och moral. Conti & co är tämligen unika. Tyvärr möter de riktigt starka lag nu i början, efter att ha förlorat till ett Milan som verkligen behövde en seger så ska de nu möta ett Fiorentina som imponerat. Det hade annars varit perfekt att nu i början istället få möta lag som köpt ihop en mängd spelare och som ännu inte funnit sitt spel, typ Genoa.
2013-09-04, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Och hur kommer det sig? De rent taktiska råvarorna har han men det är något med hans spel som känns så låst på något vis. Han har även aldrig lyckats ute i Europa-spelen.
...
Han är 48 år men har tre Scudetti och fyra Coppa Italia (med tre olika lag). Och dessutom en ligaseger i PL samt en FA-cup. Det är ok.

Visst man kan hävda att han har varit i satsande storlag som Inter och Manchester City, men det var efter att han tränat lag som sålde alla sina stjärnor dvs Fiorentina och Lazio.

Hans stil är ganska klassiskt italiensk, vilket nog även speglar hans personlighet. Inte så mycket tolerans för divor som beter sig. Däremot ska stjärnor kunna uttrycka sin personlighet på planen.
Senast redigerad av Brille68 2013-09-04 kl. 21:20.
2013-09-04, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Förra året skrev jag en lista över de 20 största stjärnorna i Serie A, något jag tyckte var väldigt roligt och dessutom fick positiv kritik för.
Därför tänkte jag köra på samma grej nu igen när sommarmercaton är över! Listan blir nog skriven fram mot kvällen, så här nedan följer förra årets.

Blir spännande att se om du lyckas undvika Conti ännu en gång...

2013-09-04, 22:56
Medlem
Villons avatar
Citat:
Blir spännande att se om du lyckas undvika Conti ännu en gång...

Conti är en profil. En ledare och fin passningsspelare som inte tvekar att ta korten när det krävs. Egentligen skulle man ju ha viljat se honom bilda innermittfältsduo med Andrea Pirlo. Tanken svindlar lite.

Det verkligt unika med Conti är dock att han lyckas ha exakt samma frisyr som sin far, såhär 30 år senare.
2013-09-05, 07:01
Medlem
ilchino-ilsovranos avatar
Tror på ett starkt Cagliari i år, defintivt ett lag för övre halvan. Annars är det här året lite speciellt för mig eftersom att jag inte bara kommer följa mitt älskade nerazzurri utan också Livorno med stora förhoppningar om att dom kommer klara sig kvar och kanske till och med överraska en och annan där ute. Visst, det finns en klar koppling i att dom har lånat flera av inters mest lovande ungdomar, men jag har alltid gillat Livorno (hej, Armando Picchi) och älskar att relationen mellan klubbarna är så pass bra som den är. Rent affärsmässigt vinner nog båda klubbarna väldigt mycket på samarbetet. Bardi har jag som årets yngling i ligan. Definitivt en man för landslaget inom ett par år. Han ser nästan klar ut redan.
2013-09-05, 08:50
Medlem
Stivalis avatar
Jag skulle ju snacka om Menottis korta tid i Italien. Jag hade Cesar Luis Menotti uppe tidigare som en nyckelfigur i min historielektion. Fick aldrig nämnt att han var i Sampdoria. Tror jag hoppar in i tråden här med Roberto Mancini...

Citat:
Däremot ska man nog inte underskatta Mancini. Han var ett geni på planen, och har lyckats qanska väl som tränare. Fortfarande relativt ung, och ser honom inte som en landslagstränare. Än... kanske aldrig...

Man ska heller inte underskatta Mancini som spelare. Menotti fick ju den tveksamma uppgiften att ta över Sampdoria efter Svennis. Kanske inte låter som en oöverstiglig uppgift. Problemet var ju dock att Svennis tog Mancini med sig till Lazio. Ikonen, stjärnan & bandieran. Detta utan att någon ersättare riktigt kom in. Jürgen Klinsmann låter kanske som ett megastort namn men han var faktiskt ganska passé vid det laget.

Man ska tänka på att Sampdorias storhetstid heller aldrig byggde på något ihopköpt stjärngarde utan det var en sammansvetsad grupp spelare där Mancini var navet. Menotti hade alltså inget stjärngarde att tala om. Kraven låg däremot på storklubbsnivå eftersom man varit mycket framgångsrika. Visst, han hade Montella. Montella vid den här tiden var dock inget så stort namn utan hade nyss slagit igenom. Tydligen trivdes Montella under Menotti då han gjorde 5 mål på Menottis 8 matcher korta tid.

Vi ska nu titta på Menottis resultat i Sampdoria. Ni tycker kanske det låter meningslöst att sitta & studera resultat i ligan för 16 år sedan. Det är dock ytterst aktuellt eftersom det visar hur en tränare kan sparkas efter 8 matcher trots att resultaten inte är katastrof. Det visar hur en klubb kan falla samman när en långvarig ikon lämnar. Det visar att klubbar som haft framgång kan ha en skruvad självbild.

2-1 H Vicenza
3-3 B Brescia
2-0 B Atalanta
1-1 H Juventus
2-3 B Udinese
3-1 H Piacenza
0-3 H Milan
0-3 B Lazio

Som ni ser slår det slint hos presidenten när man torskar med 0-3 mot både Milan & Lazio. Kan tänka mig att det sved hårt just att förlora mot Svennis & Mancini vilket kan ha spelat in då Menotti blev kickad efter just detta möte. Storsatsande Lazio & Milan var ju som bekant två världslag så egentligen är det inte så märkligt att Sampdorias budgetlag förlorade.

Mot Juventus kvitterade såklart den där jävla Inzaghi i 92:a minuten. Mot Milan gjorde George Weah (utsedd till världens bäste något år tidigare) 1-0 i 75:e & 2-0 i 81:a min. Det var alltså match länge.

Lite synd att det blev såhär. Menotti är ju en ikon som är hela grunden till Argentinas offensiva prägel. Det blev ju aldrig något möte med Zdenek Zeman & Roma då. Kunde blivit en rykande het duell i kedjerökning & tokoffensiv.
2013-09-05, 09:47
Medlem
Stivalis avatar
I min historielektion talade jag ju om Menotti & Arrigo Sacchi & antydde att dessa ibland kan framställas som överskattade som tränare & att de mest funkar som filosofer & taktiska förebilder. Menotti har ju liksom sitt VM-guld & Sacchi har sitt Milan. Annars har Menotti mest ryckt in som tränare lite här & var medan Sacchi betraktas som ganska misslyckad som landslagstränare.

Det finns ju liksom det faktumet att Menottis offensiv vid VM-guldet förutsatte stenhårda backar. Kör man med stenhårda backar är det ju bra om domarna inte är 100-procentiga utan missar en del. Vilket de också gjorde i Argentina. Som tränare får man sällan det tillfället som Sacchi fick att kunna forma ett lag så in i minsta detalj & helt bygga laget på det taktiska. Det blev ett perfekt lag men nidbilden av Sacchi blev lite den att han var en taktikpajas med tillgång till Berlusconis miljoner.

Dagens ikontränare Pep Guardiola hade dock bla Menotti & Sacchi som förebilder när han skulle utbilda sig till tränare. Sacchi höll ju mycket föreläsningar & Guardiola var ständigt där & lyssnade. Han reste även ner till Buenos Aires & besökte Menotti. Inte första gången han stötte på Menotti. Det var ju Menotti som tränade Barcelonas A-lag när Guardiola kom dit för första gången som 14-åring.

Barcelona är förresten också en lustig klubb där man kan få sparken för att ha missat ligatiteln med en ynka poäng. Man kom 3:a under Menotti. Nej, det var inte Real Madrid som vann 83/84 heller utan Athletic Bilbao.

Athletic Bilbao 49
Real Madrid 49
Barcelona 48

Ja, det var såklart 2 poäng för seger. Ja, Bilbao vann på målskillnad. Ja, det var med ett ynka mål!!

Menottis Barca lyckades dock med bedriften att både göra flest mål & släppa in minst mål så man vann målskillnaden överlägset & hade alltså vunnit ligan om man bara snubblat till sig en jävla poäng till.

Menotti hade otur som fick bägge sina utlänningar skadade, Diego Maradona & Bernd Schuster. Ni som kan er historia vet att Maradona blev brutalt söndersparkad av råskinnet Andoni Goikoetxea. Som spelade i Bilbao!! Ja, ni fattar. Det luktar illa här.

Läste en lång intervju med Menotti i tyska Süddeutsche Zeitung som träffade honom nu när Guardiola skulle ta över Bayern München. Ja, "läste", min tyska är väl sådär. Han skojade om att han inte var så säker på att Peps Barca hade slagit hans Barca. Vidare ansåg han att utvecklingen i tysk fotboll är fantastisk med det offensiva spel som han menade att Klinsmann startat. Guardiola är helt rätt man att föra arvet vidare ett snäpp. Det roliga är att han säger att han hade Klinsmann i "El Genova"! Är han så bitter att han kallar Sampdoria för "El Genova"?

Sacchi är också rolig. När han tidigare fick frågan om det finns något lag som spelade Sacchi-fotboll, svarade han Barcelona. Nyligen såg jag att han påstod att Bayern spelade Sacchi-fotboll. Jaja...

Det värsta är att han har rätt, Sacchi.
Senast redigerad av Stivali 2013-09-05 kl. 09:53.
2013-09-05, 10:13
Medlem
Stivalis avatar
Komplett look med polisonger, hårman, cigarett, tweedkavaj & pannveck. Ikonen Menotti:

http://somegoals.files.wordpress.com/2012/07/weltmeister-und-kettenraucher-argentiniens-trainer-legende-cesar-luis-menotti-geht-stets-seinen-etwa s-eigenen-weg-in-einem-land-voller-fussballtalent-und-sozialnot-1978-holt-seine-albic1.jpeg

Så här vinner man La Liga:

http://www.youtube.com/watch?v=N8_JYHtvTS8

Vetefan om metoden funkar idag. De bästa lagen har idag lite bredare trupper än vad Menotti hade till förfogande. Tur Maradona gick till Napoli så han slapp basker. Basker är ju något man har på huvudet. Inget man vill ha att göra med annars.

Kan tillägga att det inte är samma Andoni Goikoetxea som senare spelade med Barcelona & Spanien. Har man halvdålig koll är det lätt att blanda ihop dem. Ni som sett VM-krönikan från 1994 har ju sett att Goikoetxea gör ett drömmål. Det är inte samma spelare.

Den här Goikoetxea är ju mest känd för att han förvarade skon han sparkade ner Maradona med i en glasmonter i hemmet. Sjukt? Japp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in