Resultat: .
0%
röster
2013-12-10, 19:42
Medlem
LuudaM-DOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizierzrogba
Matchen är väl ändå i morgon? I alla fall enligt TVmatchen.se, och jag hoppas att det stämmer, annars blir jag ledsen.

Det stämmer
2013-12-11, 00:00
Medlem
Saandros avatar
Fy fan vad kaos det är i Juventus matchen. Först skulle den spelas 18:00. Sen blev det 13:00. Men då ville poliserna flytta matchen så då skulle matchen spelas 14:00. Nu sägs det att det beslut tas imorgon klockan 09:00...

Juventus var tvungna att byta hotell och satt fast i trafiken.
Sky säger att värmeslingorna på Turk Telecom inte fungerade.
2013-12-11, 00:21
Medlem
qhz.s avatar
Snökaos i fucking Istanbul, vad fan hände liksom? Är det inte till Istanbul man åker på solsemester som svensk den här tiden på året?

Något inom mig tycker det var löjligt att avbryta matchen. Värre väderförhållanden har man väl spelat klart matcher under. Fast var detta spelarnas beslut så är det givetvis ett korrekt och klokt beslut. Det ska ju inte påverka spelarna så att matchen inte kan spelas klart under rättvisa förhållanden.

Ett antiklimax efter att man sett fram emot matchen. Fast detta kommer ju gynna Juventus. Man spelar klart matchen med mindre folk på läktarna och startar från matchminut 31. Då var ändå Galatasaray det bästa laget under dom 31 matchminuterna.
2013-12-11, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
Något inom mig tycker det var löjligt att avbryta matchen. Värre väderförhållanden har man väl spelat klart matcher under. Fast var detta spelarnas beslut så är det givetvis ett korrekt och klokt beslut. Det ska ju inte påverka spelarna så att matchen inte kan spelas klart under rättvisa förhållanden.

Tydligen så tilltog snöandet snarare än att det upphörde efter att matchen hade avbrutits, och i det fall att man hade fortsatt spela hade man sannolikt inte kunnat hålla planen fri från snö.

Ponera att en spelare då blir fälld kring straffområdeslinjen men att det inte går att se exakt vart linjen går och domaren inte vet säkert om han ska blåsa straff eller frispark. Det håller ju naturligtvis inte i en match där så mycket står på spel.
2013-12-11, 15:43
Medlem
JayGatsbys avatar
Jahapp; en riktig skitmatch där Juve fick till en del chanser mot slutet men Sneijder satte ändå 1-0 som blev slutresultatet.

Juve spelar alltså Europa League nästa år...

Klart man kan klaga på matchförhållandet m.fl. men i ärlighetens namn så är detta Juves fel med 3 kryss på raken. De skulle givetvis vunnit mot FCK borta & Galatasaray hemma. Det är deras eget fel.

Den enda ljusglimten är väl att Juve nu kan vinna Europa League på sin egen hemmaplan då finalen spelas på Juventus Stadium.
2013-12-11, 15:50
Medlem
Italiensk fotboll har aldrig varit sämre.
2013-12-11, 15:57
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derauto
Italiensk fotboll har aldrig varit sämre.

Troll...
För att Juve förlorar en skitmatch på lera så är italiensk fotboll sämst?
2013-12-11, 16:00
Medlem
Roma överraskade genom att starta Serie A fantastiskt starkt. Och segern senast mot Fiorentina fick många romanisti att snacka om lo Scudetto.

Därför var det nog en aning oväntat att drömmarna skulle snöa bort i Turkiet?!
2013-12-11, 16:04
Medlem
qhz.s avatar
Jag är helt med på det där att avbryta matchen på grund av snötäckta linjer. Det var mer min besvikelse som skrev igår då jag hade sett fram emot matchen.

Dock förstår jag inte hur man kan välja att spela klart matchen på den leråker man spelade på. Det gick ju inte ens att slå en normal femmeterspassning. Rent ut sagt bedrövligt av UEFA att godkänna spel på den planen... Nu är det som det är dock. Galatasaray kontrade in en boll när Juve blrjade slappna av och sikta på ett 0-0-resultat.

Nu är det bara att hoppas på ett mirakel i Neapel och att Milan tvålar dit Ajax. Jag väljer att se Napoli ikväll, det kan bli en rolig tillställning och jag tror inte det är omöjligt för Napoli att vinna med tre mål.
2013-12-11, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Troll...
För att Juve förlorar en skitmatch på lera så är italiensk fotboll sämst?
Nej, det har gått neråt en längre tid. Uefa sänkte antalet cl-platser från 4 till 3 och av dessa 3 är det endast 1 som har kvaliteten att gå vidare.

Serie A har aldrig varit sämre. Bara en tidsfråga innan Ligue 1 går om.
2013-12-11, 17:24
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Nej, det har gått neråt en längre tid. Uefa sänkte antalet cl-platser från 4 till 3 och av dessa 3 är det endast 1 som har kvaliteten att gå vidare.

Tack för din värdefulla insikt i Europeisk fotboll, tillbaka till Premier League-tråden med dig nu.
2013-12-11, 17:36
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:

Sen var det ett lag från södra Italien med som har slagit flera av dina fish'n'chipsätande vänner och med ett drag som skulle göra att era "fans" hade tappat popcornen ur händerna.

Tillbaks till PL-tråden nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in