Resultat: .
0%
röster
2013-09-05, 14:04
Medlem
Ferry31s avatar
På tal om ingenting så är jag rätt säker på att jag mötte Thomas Nordahl för ett par dagar sedan när jag var i Örebro. Vi passerade varandra när han gick med frugan.

Visste inte var jag skulle dela med mig av denna upplevelsen så det fick bli i den här tråden
2013-09-05, 14:11
Medlem
motvalls avatar
Vet att några här skrattat lite åt den skribent som ansåg att Gomez var Serie A:s största värvning på länge. Lite överord kanske, men vad säger ni om detta;
http://www.kicker.de/news/fussball/nationalelf/startseite/591698/artikel_gomez-haelt-nichts-von-der-falschen-neun.html
”Gomez nämlich verriet dem kicker: "Ja, Ancelotti war interessiert." Der Real-Trainer wollte den Angreifer, der beim FC Bayern nicht mehr erste Wahl war, nach Madrid locken. "Es ehrte mich, weil meine ganze Familie Real-Fans sind." Aber: "Ich bedankte mich für das Interesse und sagte meinem Berater, dass ich nur nach Florenz wolle."

Eller på svenska
http://www.fotbollskanalen.se/spanien/gomez-jag-nobbade-real-madrid/

Han nobbade alltså Real för att gå till Fiorentina istället. Stort, mycket stort!
2013-09-05, 14:29
Bannlyst
Det är inte första gången en spelare går ut och påstår att han nobbat Real Madrid bara för att skapa media hysteri runt om sig. Real Madrid ville ha spelare som Falcao,Cavani och inte bänk spelare från BM.
2013-09-05, 18:22
Medlem
LuaLuas avatar
Nu ber jag om lite hjälp igen.

Skulle egentligen åkt o sett Viola-Parma i slutet på september men det sket sig då dom fick för sig att lägga matchen på måndagen.
Därför blir det Bologna - Milan på onsdagen, vilket inte är fy skam, men helgen kommer kännas ack så tom om man inte kan trycka in en match där med.

Som läget ligger är alternativet att ta en biltur upp till Spezia på Lördagen för lite Serie B-fotboll. Alternativt Siena, men uppgifterna går isär huruvida dom spelar på lördag eller söndag. Ett jävla gissel med ej samstämmiga uppgifter och dåligt uppdaterade hemsidor.

Eftersom vi flyger tillbaka från Venedig på måndagen så finns även möjligheten att ta en tripp över till Verona för att se Hellas - Livorno vilket lockar mig mest Dock slog det mig att Hellas och Livorno knappast kan vara särskilt goda kamrater. Är detta något av en högriskmatch? Farsgubben hade nämligen ingen lust att få en kniv i baken som sista minne från Italien.

Sista alternativet är väl att gräva fram något Lega pro-match, vilket inte alls är fy skam. Skulle gärna sett någon sådan också om tid fanns, men där är ju hemsidorna om möjligt ännu risigare. Dessutom verkar det vara ont om lag på en någorlunda duglig nivå runt omkring Venedig. Vad fan har hänt med Venezia egentligen? Har Filippo Maniero slutat göra mål?

Nåväl, lite hjälp från någon kunnig skulle uppskattas. Är ett djävulskap att planera det här.
2013-09-05, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Nu ber jag om lite hjälp igen.

Skulle egentligen åkt o sett Viola-Parma i slutet på september men det sket sig då dom fick för sig att lägga matchen på måndagen.
Därför blir det Bologna - Milan på onsdagen, vilket inte är fy skam, men helgen kommer kännas ack så tom om man inte kan trycka in en match där med.

Som läget ligger är alternativet att ta en biltur upp till Spezia på Lördagen för lite Serie B-fotboll. Alternativt Siena, men uppgifterna går isär huruvida dom spelar på lördag eller söndag. Ett jävla gissel med ej samstämmiga uppgifter och dåligt uppdaterade hemsidor.

Eftersom vi flyger tillbaka från Venedig på måndagen så finns även möjligheten att ta en tripp över till Verona för att se Hellas - Livorno vilket lockar mig mest Dock slog det mig att Hellas och Livorno knappast kan vara särskilt goda kamrater. Är detta något av en högriskmatch? Farsgubben hade nämligen ingen lust att få en kniv i baken som sista minne från Italien.

Sista alternativet är väl att gräva fram något Lega pro-match, vilket inte alls är fy skam. Skulle gärna sett någon sådan också om tid fanns, men där är ju hemsidorna om möjligt ännu risigare. Dessutom verkar det vara ont om lag på en någorlunda duglig nivå runt omkring Venedig. Vad fan har hänt med Venezia egentligen? Har Filippo Maniero slutat göra mål?

Nåväl, lite hjälp från någon kunnig skulle uppskattas. Är ett djävulskap att planera det här.
Låter som att du har rätt bra koll på läget.

Hellas mot Livorno (29/9) ger en sida av Calcio, medan Genoa mot Napoli (28/9) ger en annan. Politiska motsättningar och osannolik vänskap…

Och du behöver inte vara rädd för att få ont i röven. Om det är en ”högrisk-match” så undvik bara att gå omkring i färger.
Senast redigerad av Brille68 2013-09-05 kl. 20:17.
2013-09-05, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68

Hellas mot Livorno (29/9) ger en sida av Calcio, medan Genoa mot Napoli (28/9) ger en annan. Politiska motsättningar och osannolik vänskap…

Och du behöver inte vara rädd för att få ont i röven. Om det är en ”högrisk-match” så undvik bara att gå omkring i färger.

I Serie B möts dessutom Modena och Padova lördagen 28/9.
2013-09-05, 20:55
Medlem
4522s avatar
Citat:
I Serie B möts dessutom Modena och Padova lördagen 28/9.

Fast Spezia borde dock anses vara hundra gånger vettigare att besöka både ur fotbolls- samt turistperspektiv. Padova har visserligen ett superintressant lag men att gå på fotboll i Modena är sannerligen ingen vidare upplevelse.
Senast redigerad av 4522 2013-09-05 kl. 20:57.
2013-09-05, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Fast Spezia borde dock anses vara hundra gånger vettigare att besöka både ur fotbolls- samt turistperspektiv. Padova har visserligen ett superintressant lag men att gå på fotboll i Modena är sannerligen ingen vidare upplevelse.

Jag fick lite dåligt samvete som föreslog Genoa mot Napoli som det "snälla" alternativet till Hellas mot Livorno, eftersom jag förstår det som att Venedig är utgångspunkten.

Därför föreslog jag Modena mot Padova, eftersom det är mer "lokala" lag.

Men såklart har du rätt i sak.
2013-09-05, 22:28
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:

Citat:

En tackar. Spezia lockade faktiskt mest på förhand så, trevligt med goda vitsord. Blir nog en bilutflykt dit. Genoa är en smula långt bort tyvärr, övervägdes annars liksom Sassuolo på söndagen. Jag har nog hyfsad koll ändå, (den bristande) skolitalienskan som ställer till det ibland bara. I synnerhet vad gäller biljettinköp, men det har ni ju sagt tidigare att det inte är några problem. Spezia förmodar jag bara är att traska till luckan och köpa i princip. Far min vill dock gärna ha biljetterna till Bologna fixade innan vi åker så det faller på min lott att ordna det.

Får se om man lyckas klämma in Hellas på söndagen då. Annars får man väl gå o kika på Venezia i Serie D eller var dom nu huserade. Tack för feedback!
2013-09-06, 03:34
Medlem
Calogeros avatar
Nej, alltså fyfan.

Skrev ett inlägg på tre timmar och när jag skulle posta det stod det att jag var utloggad.

Kuk.

Är så jävla förbannad nu.
Senast redigerad av Calogero 2013-09-06 kl. 03:37.
2013-09-06, 10:35
Medlem
Totti har fått ett nytt kontrakt till 2016, med lägre lön. Inbillar mig att De Rossi fortfarande kommer att toppa Serie A:s lönelista, men i väntan på sammanställningar så kan vi konstatera att Benitez och Mazzarri är de bäst betalda tränarna i Serie A med 3,5 miljoner euro.

Sedan följer Conte (3,0), Allegri (2,5) och Montella (1,5). Uppseendeväckande att Lopez endast har 0,3 ....

Den totala löneökningen för tränarna i Serie A blev 26%. Ekonomisk kris...

http://tifosobilanciato.it/wp-content/uploads/2013/08/Stipendi-Allenatori-Serie-A-2012-13-tab-e1377806835234.gif
Senast redigerad av Brille68 2013-09-06 kl. 10:50. Anledning: stavar som en turk...
2013-09-06, 10:57
Medlem
motvalls avatar
Citat:
La Spezia, det är väl ingen mysig ort utan en trist hamnstad? Cinque Terre eller Toscanasnutten som ligger söder om de stan är däremot fina. Modena är en typisk medeltidsstad på Poslätten med en Dom i mitten och lite trevliga torg. Finns dessutom massa exklusivare bilindustrier i omgivningen, som Ferraris, Maseratis och Lamborghinis om man har sådana intressen. Har dock aldrig varit på fotboll i någon av städerna, men besökt dem det har jag. Om nu att åka bil genom La Spezia räknas?

Personligen hade jag inte åkt 30-40 mil till La Spezia för att se en match, Italien har lite mer att uppleva än just fotboll. Det är inte Ruhr vi talar om direkt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in