- "Making my way back to the outskirts of a Lost-controlled airstrip a coyote unexpectedly bolts in front of my ATV and I strike it. I hear a thud and a whelp before I’ve even seen the animal."
I och med de många nya djuren har jag länge haft en förhoppning om att man ska kunna vara med om saftiga viltolyckor. Och detta verkar ju bekräfta detta??
för det tredje som jag förstått det kommer varje person i staden vara en enskild individ, vissa kommer säkert se likadana ut men alla kommer vara "personliga".
Rockstar har ju själva sagt att alla NPCs i 5an kommer ha sina egna liv, så om du till exempel dödar någon kommer denne ha en familj utan en make/maka/pappa/mamma/son/dotter.
- They played the Xbox Version
- It looks like in the Trailers only with more aliasing
- No stuttering at all during the 3 hour playthrough
- Every Officer and Police Car has its own search circle. In GTA4 there was only 1 big circle
- Sprinting is like in IV
- Normal walk is very slow which helps moving in buildings
- A car had a petrol track and when they did shoot at it, the car exploded
- Checkpoints are set very well
- SUV handles way harder than a Sportscar
- Lamar works with Franklin Repo
- In one Mission they drove a Train themselfes ( hopefully in Free Roam too)
- Sniper can be upgraded with Thermo Scope which can be activated on the run
- They did fly under a bridge and a "1 out of 50" bridges prompt did appear
- Health regens 50% only, you have to look for Health packs or eat something
- Cutscenes work fluid. like when going in a marker there is no short balckscreen, instead the camera goes cinematic. same goes for the end of the cutscenes.
Instämmer med föregående talare att denna video hypade mig något enormt. Väldigt mycket information och gott om detaljer dom beskriver. Inte långt kvar nu!
Citat:
Ursprungligen postat av beerklunker
Låter ju inte direkt särskilt kul att drivkrafterna främst skulle vara en siffra i ena hörnet.
Vem fan brydde sig igentligen om pengarna i gta4 och san andreas
När du spelade i IV hade du inte mycket ställen att spendera pengar på mer än i ett allt för litet urval av olika plagg och någon korv i något gatuhörn. SA hade mycket mer fokus på pengar men det kommer inte vara i närheten av V som kommer kretsa kring pengar men inte bara att ha dom utan spendera på saker du vill ha i din GTA-värld. Drivkraften är inte pengar utan materiella ting som berikar ditt spelande!
Förstår du skillnaden? Med andra ord är det ganska dålig jämförelse mellan V och tidigare GTA-spel.
Citat:
Ursprungligen postat av Leatherhead
- Cutscenes work fluid. like when going in a marker there is no short balckscreen, instead the camera goes cinematic. same goes for the end of the cutscenes.
Möjligt. Kanske en bidragande effekt av att man behöver installerar så mycket data på disken?
Sen måste de väl ha optimerat minneshanteringen en del i nuvarande konsolerna för att få det att lira så i så fall.
- They played the Xbox Version
- It looks like in the Trailers only with more aliasing
- No stuttering at all during the 3 hour playthrough
- Every Officer and Police Car has its own search circle. In GTA4 there was only 1 big circle
- Sprinting is like in IV
- Normal walk is very slow which helps moving in buildings
- A car had a petrol track and when they did shoot at it, the car exploded
- Checkpoints are set very well
- SUV handles way harder than a Sportscar
- Lamar works with Franklin Repo
- In one Mission they drove a Train themselfes ( hopefully in Free Roam too)
- Sniper can be upgraded with Thermo Scope which can be activated on the run
- They did fly under a bridge and a "1 out of 50" bridges prompt did appear
- Health regens 50% only, you have to look for Health packs or eat something
Fan fan fan det är nu man behövde en time machine och ta sig ram till den 17! Hur ska man kunna klara av alla dagar som är kvar? Efter att ha kollat det där videoklippet som någon postade blev jag mer sugen för spelet. Man har väntat i mer än 2 år så några dagar borde man klara av. The worst case scenario för mig skulle vara om spelet man har beställt kommer dagen efter release eller typ en vecka pga trycket. Men jag tror det är redan planerad hur många kopior som skall säljas. Det är ju därför vi har logistiker Det next worst case scenario skulle vara att usb minnet fungerar inte eller att spelet laggar. Usch vilka hemska tankar.
just det här med att polisen kommer ha egna cirklar tar spelet till en hel ny nivå. Innan var man tvungen att gå så långt ifrån cirkeln. Nu kan man, om man vill, gömma sig mellan två byggnader och hålla sig där tills polisen har gått. Spelet kommer klart kännas mer realistisk
Senast redigerad av Sitkin 2013-09-03 kl. 21:44.
Nä, skoja bara.
Men jag tänkte på en sak, i och med tre olika karaktärer, kommer det att kännas lite som tre olika storys om man spelar hela kampanjen så gott det går med bara en av karaktärerna?
Och sen alltså spelar om hela med en annan karaktär.
BTW:Det var ingen som svarade på min fråga/konstaterande några sidor tillbaka. Tar det igen: Ingen som tycker att flygplanen ser ut att flyga väldigt långsamt? Speciellt stridsplanet ser ut att åka i ca 150km/h ( ) på trailerna vi sett.
Kanske för att ingen håller med dig?
Men för att svara på din fråga, nej.
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Spelet uppskjutet till den 18:e November!
Nä, skoja bara.
Men jag tänkte på en sak, i och med tre olika karaktärer, kommer det att kännas lite som tre olika storys om man spelar hela kampanjen så gott det går med bara en av karaktärerna?
Och sen alltså spelar om hela med en annan karaktär.
Alla tre karaktärer har egna storys som bland flätas ihop med varandra och du kommer bli tvingad till att använda dig flitigt av alla tre karaktärerna för att kunna klara storyn.