Citat:
Ursprungligen postat av
---xOOx---
Det här med topsningarna är ett intressant kapitel i mordutredningen. Jag känner till två personer som blivit topsade två gånger vardera. Utan att de fått veta varför de blivit tillfrågade om topsning nr 2. Kanske handlar det om kontaminerade prover, vad vet jag. Tänk om polisen slarvat bort prover i en första runda?
Har 2000 topsningar inte gett traff kan man lungt anta att 2000 till inte kommer gora nagan skillnad. Aven om jag tror att GM figurerat i utredningen och det kan ha slarvats med proverna
(tex att pricka av folk) sa tror jag inte att GM kommer att hittas genom nagon topsning. Anledningen ar att jag ar inne pa Pulver-Henkes tankar om GM. Det ar en misslyckad student eller liknande med psykisk sjukdom, antagligen har GM inte klarat av studier eller akt till stan med hopp om att komma in som reserv. Nagot har utlost morden och det lar vara nagon form av kris i GM's liv, misslyckade studier, dodsfall i nara familjen, forhallande som tar slut eller annat i den klassen. Det ar om GM ar svensk for jag tror det finns en stor chans att det ar en utlanning med svenskt DNA vi har att gora med. En sadan har GM forsvinner inte.
Man skall inte bry sig for mycket om vad som hande direkt fore och efter mordet for det ar uppenbart att det inte finns vittnen som sett GM, hur han tog sig till platsen eller fran den ar helt ointressant som jag ser det. Aven om jag tror han anvant fotterna for att ta sig in i
city sa spelar det ingen roll om han smygit ner i en kallare, haft en vantande bil eller ninja klattrat pa fasader. GM har inte setts fore och efter mordet och det beror inte pa att GM ar nagon superintelligent mordare utan att folk inte lagt market till han och att han troligen haft en stor del tur. Inte omojligt att han mott en polis pa sin flykt som inte vetat hur GM ser ut och han klarat sig.
Hade GM gripits tror jag att Pulver-Henkes GM profil skulle vara nast intill fulltraff, man tycker och tanker for mycket om GM bara for att han inte ar gripen. Hur skulle det teoriseras om Mijailo Mijailović inte gripits for Anna Lindh mordet; geni eller virrpanna?