Citat:
Ursprungligen postat av
countrychick
Reaktionen kan iofs vara äkta. Han har ju inte skjutit Gustaf. Han sköt Annika och för Pk är det därför omöjligt att Gustafs blod finns på geväret. Ska det vara någons blod där så ska det vara Annikas (resonerar nog PK).
Förutom att han inte har skjutit Gustav så har PK haft gott om tid på sig att öva in den här repliken. Pk måste vara van att ljuga och hitta på trovärdiga utvägar. Han visste att han förr eller senare skulle kunna bli tvungen att konfronteras med den här informationen eller något lika lydande. Och han är med stor sannolikhet psykopat.
PK ägnade större delen av torsdagen den 13 december åt att leta efter pengar till Stockholmsresan. Vid 15 tiden på em insåg han nog att det bara återstod en person att fråga och det var Gustav. Han köpte 7 l diesel. Det verkar som om han hade en plan. Jag tror inte att man kan förtränga en handling som man har tänkt på under en så lång sammanhängande tid.
KFM tog ett större fordon i beslag. Jag undrar om man kunde använda en vägskrapa och ploga med den. 7l diesel räckte kanske för att ploga ett begränsat område. Det är den enda alternativa förklaringen till att köpa 7 l diesel som jag kan tänka mig.
Det jag har hängt upp mig på är varför PK inte frågat svågern Fredrik om ett kortfristigt lån om avin från Skattemyndigheten inte skulle hinna fram. Eventuellt visste PK att det inte skulle komma någon avi. Kunde det vara så att Fredrik redan hade sagt nej en gång för alla ? Kanske veknade han när Lotta frågade om ett lån.
Det finns så många möjliga scenarier. Hoppas att rättegången kommer att räta ut några frågor.