2013-09-02, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
Alla jag känner på norra Öland använder appen Marine Traffic. Det är för att man hela tiden är i närheten av havet där och ser sjötrafiken och tycker det är roligt att veta lite mer om fartygen som åker förbi.
Haha! Jag bor i inlandet och har appen. Barometern hade för några år sedan länkar till den och till en motsvarande där man kan se vart flyget i himlen är på väg. Jag är besatt av den sistnämnda!
Citera
2013-09-02, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
Reaktionen kan iofs vara äkta. Han har ju inte skjutit Gustaf. Han sköt Annika och för Pk är det därför omöjligt att Gustafs blod finns på geväret. Ska det vara någons blod där så ska det vara Annikas (resonerar nog PK).

Förutom att han inte har skjutit Gustav så har PK haft gott om tid på sig att öva in den här repliken. Pk måste vara van att ljuga och hitta på trovärdiga utvägar. Han visste att han förr eller senare skulle kunna bli tvungen att konfronteras med den här informationen eller något lika lydande. Och han är med stor sannolikhet psykopat.

PK ägnade större delen av torsdagen den 13 december åt att leta efter pengar till Stockholmsresan. Vid 15 tiden på em insåg han nog att det bara återstod en person att fråga och det var Gustav. Han köpte 7 l diesel. Det verkar som om han hade en plan. Jag tror inte att man kan förtränga en handling som man har tänkt på under en så lång sammanhängande tid.

KFM tog ett större fordon i beslag. Jag undrar om man kunde använda en vägskrapa och ploga med den. 7l diesel räckte kanske för att ploga ett begränsat område. Det är den enda alternativa förklaringen till att köpa 7 l diesel som jag kan tänka mig.

Det jag har hängt upp mig på är varför PK inte frågat svågern Fredrik om ett kortfristigt lån om avin från Skattemyndigheten inte skulle hinna fram. Eventuellt visste PK att det inte skulle komma någon avi. Kunde det vara så att Fredrik redan hade sagt nej en gång för alla ? Kanske veknade han när Lotta frågade om ett lån.

Det finns så många möjliga scenarier. Hoppas att rättegången kommer att räta ut några frågor.
Citera
2013-09-02, 17:39
Medlem
hatte99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outsider-Man
Blir inte klok på PK:s reaktioner när han får reda på att Gustafs blod finns på ett av hans vapen. En av dem:" Ja ja jag förstår inte vad fan ni menar, jag förstår fan inte vad ni menar, ni tror att jag har skjutit Gustaf... ja det är inte klokt alltså... dedede är inte klokt (lång tystnad) Det finns inte, det kan, jag har inte vart där och gjort nånting. Ja jag vet inte vad jag säger spelar ingen roll. Claes vad fan ska jag säga"

För mig är reaktionen äkta. Kan man verkligen spela så bra????!!! Eller TROR han verkligen att han inte gjort något - utan har bara förträngt allt? Har vi ju diskuterat tidigare om det ens är möjligt, men... Blir inte klok på det, känns svårt att få allt att passa ihop.

Varför tror PK att Gustav är skjuten???
Citera
2013-09-02, 17:54
Medlem
halsdukiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatte99

För att hans blod finns på ett gevär?
Citera
2013-09-02, 17:56
Medlem
Citat:
En bra fint
Citera
2013-09-02, 17:58
Medlem
Wooloomooloons avatar
Citat:

Bra inlägg.
Citera
2013-09-02, 18:07
Medlem
Wooloomooloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooloomooloon
Bra inlägg.

Kan det vara så att Pierre blir otroligt förvånad och upprörd över att bli anklagad för något han verkligen inte gjort. Han har ju inte skjutit G. Allt annat som han anklagas för har han ju troligtvis gjort.
Citera
2013-09-02, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooloomooloon
Kan det vara så att Pierre blir otroligt förvånad och upprörd över att bli anklagad för något han verkligen inte gjort. Han har ju inte skjutit G. Allt annat som han anklagas för har han ju troligtvis gjort.

Kan ju faktiskt vara så.

Men sen gråter han och bedyrar att han verkligen inte gjort något - alls. Han "lovar". Hade varit lättare att ta in att han gjort allt om han bara suttit och blånekat, helt iskallt. Men det gör han inte. Känns som att han är betydligt mer känslosam i de här förhören än -06. Beror troligen på den mjukare stämningen. Men då finns det ju i alla fall känslor i kroppen hos honom, trots allt.

Börjar luta åt att han är något mkt mer än en bara en "dubbelnatur" som LK pratar om. Och om han verkligen faktiskt inte ens tror att han gjort detta, typ som en del beskrivit honom "det som inte pratas om, det finns inte". Men, för helsicke, går man bara till sig själv vore nåt sånt hela j_a omöjligt att bara trycka undan. Jag får fn inte ihop det...
Citera
2013-09-02, 18:53
Bannlyst
Citat:
Kan ju faktiskt vara så.

Men sen gråter han och bedyrar att han verkligen inte gjort något - alls. Han "lovar". Hade varit lättare att ta in att han gjort allt om han bara suttit och blånekat, helt iskallt. Men det gör han inte. Känns som att han är betydligt mer känslosam i de här förhören än -06. Beror troligen på den mjukare stämningen. Men då finns det ju i alla fall känslor i kroppen hos honom, trots allt.

Börjar luta åt att han är något mkt mer än en bara en "dubbelnatur" som LK pratar om. Och om han verkligen faktiskt inte ens tror att han gjort detta, typ som en del beskrivit honom "det som inte pratas om, det finns inte". Men, för helsicke, går man bara till sig själv vore nåt sånt hela j_a omöjligt att bara trycka undan. Jag får fn inte ihop det...

Eftersom han orkat tränga undan det han gjorde mot sin mamma m fl så är det nog inte så svårt för honom att trycka undan två till.
Jag tycker också det verkar vara två-tre personligheter i en.
En som gjort som han har gjort är en mycket sjuk personlighet.
jag skulle vilja se den läkare som med gott samvete friskförklarar honom.
Citera
2013-09-02, 19:02
Medlem
Mithotyns avatar
Oavsett om de flesta av oss (eller de som gör inlägg) tror att vederbörande är skyldig och hoppas att bevisföringen är tillräckligt stark/styrkt denna gången så har jag personligen väldigt svårt för bilderna som visar skadorna på den misstänktes hand från hotellet i Sthlm. Om (?) man utfört detta kvällen innan - hur kan man till synes sitta avslappnad och knäppa upp en pilsner i familjens och vänners lag??? Visar isf på att verkligheten överträffar dikten, eller? Kan fortf inte låta bli att tycka det är beklagligt för barnen!!!
Citera
2013-09-02, 19:08
Medlem
Citat:
Blir inte klok på PK:s reaktioner när han får reda på att Gustafs blod finns på ett av hans vapen. En av dem:" Ja ja jag förstår inte vad fan ni menar, jag förstår fan inte vad ni menar, ni tror att jag har skjutit Gustaf... ja det är inte klokt alltså... dedede är inte klokt (lång tystnad) Det finns inte, det kan, jag har inte vart där och gjort nånting. Ja jag vet inte vad jag säger spelar ingen roll. Claes vad fan ska jag säga"

För mig är reaktionen äkta. Kan man verkligen spela så bra????!!! Eller TROR han verkligen att han inte gjort något - utan har bara förträngt allt? Har vi ju diskuterat tidigare om det ens är möjligt, men... Blir inte klok på det, känns svårt att få allt att passa ihop.

Han visste redan i Stockholm att han skulle bli misstänkt för branden (sa det till sina medresenärer), så det kan inte direkt vara en överraskning för honom att de misstänker honom. Jag tycker snarare att hans reaktion säger att han spelar.

Sedan att han faktiskt inte sköt G - nja, jag tror inte att det är orsaken till reaktionen. Det är nog snarare en liten fint. Han hade säkerligen tänkt ut hur han skulle reagera och drog sin inövade harang under förhöret. L sa ju att P har lätt att likna en ledsen hundvalp när hon blir arg, till och med gråta. Det är nog den reaktionen som skymtar.
Citera
2013-09-02, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Han visste redan i Stockholm att han skulle bli misstänkt för branden (sa det till sina medresenärer), så det kan inte direkt vara en överraskning för honom att de misstänker honom. Jag tycker snarare att hans reaktion säger att han spelar.

Sedan att han faktiskt inte sköt G - nja, jag tror inte att det är orsaken till reaktionen. Det är nog snarare en liten fint. Han hade säkerligen tänkt ut hur han skulle reagera och drog sin inövade harang under förhöret. L sa ju att P har lätt att likna en ledsen hundvalp när hon blir arg, till och med gråta. Det är nog den reaktionen som skymtar.

När han tände fördröjningen visste han redan att han skulle bli misstänkt för dubbelmord för andra gången men det gick ju bra förra gången så då gör det nog det denna gång också, bara att se till att det inte finns några bevis, så gick kanske tankarna.
En iskall mördare, riktigt sjuk i skallen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in