Citat:
Ursprungligen postat av
MegaLomani
En hel del, tycker jag, talar för L som anstiftare
Lotta är nog inte skyldig som anstiftare till mord men det är mycket klart att hon har stor makt över PK. I förhören med Lotta så berättar hon om hur PK ser ut "som en ledsen hund" när hon skäller på honom. Jag är ingen psykolog men jag tror att PKs sätt att reagera hänger ihop med de bestraffningar han fick som barn. Om han såg undergiven ut kanske han fick mindre stryk. Jag tror också att PK ända sedan han lärde känna Lotta gjort allt för att hon ska vara nöjd och inte bli arg. Detta för att han inom sig kommer ihåg hur svårt det var att få stryk. Den här dagen, Torsdagen den 13 december, var Lotta väldigt arg. Det triggar igång PK och slutar med katastrof. Även i Mellby 2006 gjorde PK sitt bästa för att Lotta inte skulle få reda på hur dålig ekonomin var och han gjorde allt för att hindra att hon fick vetskap om detta.
I Fup 2006 vittnar flera personer om hur PKs liv förändrades efter det han träffade Lotta. Han isolerades både från vänner och familj. Helt klart har hon en stark inverkan på honom och utan att vara medveten om det så kan hon vara den som utlöser PKs enorma vrede när han misslyckas att skaffa fram pengar.