2013-09-01, 22:03
Medlem
KiaWs avatar
Trådstarten uppdaterad med länkar till FUP.
/Mod
Citera
2013-09-01, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thewinner6
Efter allt barnsligt tjafs senaste tiden undrar man verkligen vad detta forum fyller för funktion,jo en jävla massa skitsnack samt ryktesspridning som ingen har nytta av.

Ang målet 2006 så har det ingen betydelse nu,jag vet att det är svårt att bortse ifrån men det är ett avslutat kapitel.
Och vem som har rätt eller fel här på FB spelar mindre roll,det viktiga är att FAKTA kommer fram dit den ska.
Klart är att man får tycka vad man vill,och att känslor spelar in men någon tuppfäktning behövs väl ej.
Hur det blir om 3 veckor får vi se,det är bara acceptera den dom som faller,vi kan ej göra något åt det varken vi vill eller inte,så funkar de i Sverige.

Ånej, inget avslutat kapitel ännu.
Det är olöst fortfarande och samma gäller andra mord där seriemördaren ärvt.
Citera
2013-09-01, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
En hel del, tycker jag, talar för L som anstiftare

Lotta är nog inte skyldig som anstiftare till mord men det är mycket klart att hon har stor makt över PK. I förhören med Lotta så berättar hon om hur PK ser ut "som en ledsen hund" när hon skäller på honom. Jag är ingen psykolog men jag tror att PKs sätt att reagera hänger ihop med de bestraffningar han fick som barn. Om han såg undergiven ut kanske han fick mindre stryk. Jag tror också att PK ända sedan han lärde känna Lotta gjort allt för att hon ska vara nöjd och inte bli arg. Detta för att han inom sig kommer ihåg hur svårt det var att få stryk. Den här dagen, Torsdagen den 13 december, var Lotta väldigt arg. Det triggar igång PK och slutar med katastrof. Även i Mellby 2006 gjorde PK sitt bästa för att Lotta inte skulle få reda på hur dålig ekonomin var och han gjorde allt för att hindra att hon fick vetskap om detta.

I Fup 2006 vittnar flera personer om hur PKs liv förändrades efter det han träffade Lotta. Han isolerades både från vänner och familj. Helt klart har hon en stark inverkan på honom och utan att vara medveten om det så kan hon vara den som utlöser PKs enorma vrede när han misslyckas att skaffa fram pengar.
Citera
2013-09-01, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorick
Ånej, inget avslutat kapitel ännu.
Det är olöst fortfarande och samma gäller andra mord där seriemördaren ärvt.

Så länge det inte kommer fram nya bevis är det ett avslutat kapitel,men har jag inget emot att de klaras upp.
Om du menar grannen samt V....mar.vet vi ju inget om att det skulle vara något brottsligt bakom,eller hur?
Citera
2013-09-02, 08:11
Medlem
Wooloomooloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
För att hon ska åtalas som anstiftare krävs att hon har uppsåt och är medveten om att han tänker mörda för att få fram pengarna. Det räcker inte att hon tjatar så att han mördar.

Tror inte hon är med på morden, mer att hon anar vad som kan vara i görningen. Såklart hon någonstans förstår sådant som hon inte vill se. Hon hoppas nog hela tiden på bättring och skjuter undan problemen. Det är alldeles för mycket att ta in, hon försöker bara klara stunden.
Typ något sådant.
Citera
2013-09-02, 11:41
Medlem
Tycker det är lite märkligt att en snickare på norra Öland har appen Marinetraffic i sin telefon.
Eftersom han är nära bekant med G..så skulle han kunna använda den till att se var G befinner sig..och därigenom kunna räkna ut när han kommer hem...undrar om han letade efter ett tillfälle att kunna ta kassaskåpet utan att mörda?

När börjar rättegången imorgon?
Citera
2013-09-02, 12:13
Bannlyst
kl 9:00 sal E som har 40 platser.
Citera
2013-09-02, 12:17
Medlem
Wooloomooloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorick
kl 9:00 sal E som har 40 platser.

Blir det någon rapportering från rättegången.
Citera
2013-09-02, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wooloomooloon
Blir det någon journalist i salen?
Citera
2013-09-02, 12:46
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riverman123
Tycker det är lite märkligt att en snickare på norra Öland har appen Marinetraffic i sin telefon.
Eftersom han är nära bekant med G..så skulle han kunna använda den till att se var G befinner sig..och därigenom kunna räkna ut när han kommer hem...undrar om han letade efter ett tillfälle att kunna ta kassaskåpet utan att mörda?

Alla jag känner på norra Öland använder appen Marine Traffic. Det är för att man hela tiden är i närheten av havet där och ser sjötrafiken och tycker det är roligt att veta lite mer om fartygen som åker förbi.
Citera
2013-09-02, 12:47
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooloomooloon

Det kommer garanterat att finnas flera journalister på plats. Jag vet även att det kommer livebloggas från rättegången och att en del skribenter i tråden har sagt att de kommer vara närvarande och uppdatera tråden med info.
Citera
2013-09-02, 12:48
Medlem
cem77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riverman123

Har väl alla som står och tittar på båtarna som passerar genom Kalmarsund. Ganska intressant att då gå in i appen och titta vad det är för fartyg som kommer där ute. Är inte så ovanligt med ganska exotiska båtar och privatägda lyxkryssare som passerar här igenom. Speciellt nere vid Ölandsbron är perfekt spaningsställe för dessa udda båtar då de kommer långsamt genom den trånga farleden och det är nära till land. .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in